AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #1 Skrevet 29. januar 2020 Jeg har vært på sesjon og de mente at jeg burde søke om å bli tatt opp i fallskjermjeger avd,og tilbød seg å søke for meg.Jeg skal få svar i april om jeg skal inn til videre tester eller ei.Er det noen her inne som har erfaring med dette?Har hørt testene er harde men at de mentale kravene er enda tøffere.Må man være helt uskadet dvs ikke ha noen problemer med muskulaturen?Jeg har en nakke/brystrygg som ikke er helt god etter fall på trampoline som liten,har ikke smerter men er stiv mellom skuldrene og nederst i nakken.Jeg sa ingenting om dette da jeg var på sesjon,for jeg var redd de ikke ville ha meg hvis jeg ikke var uskadet.Jeg går på toppidrett på vgs så jeg er veldig godt trent. Gutt 18. Anonymkode: 50e53...4f0
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #2 Skrevet 29. januar 2020 Plages du av skaden din da? Begrenser den deg? Vet ikke hvor strenge de er, men har du lyst å prøve deg, så holder du kjeft om det. Har ikke prøvd selv, men kan garantere deg at det er svinhardt både fysisk og ikke minst psykisk. Du må være hard i hodet. Jeg synes du skal melde deg på hvis det er interessant for deg. Man vet ikke om man tåler det før man har prøvd! Lykke til da! Anonymkode: 3e7b0...742
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #3 Skrevet 29. januar 2020 ...og for å svare på spørsmålet ditt. Ja, det er vanskelig. Det er ikke for alle, men jeg tenker at det som ikke krever sinn mann eller kvinne å fullføre/oppnå er heller ikke verdt det. Anonymkode: 3e7b0...742
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #4 Skrevet 29. januar 2020 Denne boken er skrevet av en mentaltrener som også har vært fallskjermjeger, du får litt innblikk i hva han gikk igjennom og hvordan han taklet å stryke første gangen : http://www.coachmagasinet.no/bli-best-med-mental-trening/ Anonymkode: e9c37...6b2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #5 Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Denne boken er skrevet av en mentaltrener som også har vært fallskjermjeger, du får litt innblikk i hva han gikk igjennom og hvordan han taklet å stryke første gangen : http://www.coachmagasinet.no/bli-best-med-mental-trening/ Anonymkode: e9c37...6b2 Takk🙂Har du vært gjennom dette selv? Anonymkode: 50e53...4f0
Oppgitt78 Skrevet 29. januar 2020 #6 Skrevet 29. januar 2020 Er du motivert nok, så bør du kunne klare det (ut fra de forutsetningene du nevner selv). Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #7 Skrevet 29. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk🙂Har du vært gjennom dette selv? Anonymkode: 50e53...4f0 Nei, men jeg har lest boka 😊 Anonymkode: e9c37...6b2
Oppgitt78 Skrevet 29. januar 2020 #8 Skrevet 29. januar 2020 Kravene finner du her: https://forsvaret.no/karriere/utdanning/spesialstyrkeutdanning/forsvarets-spesialkommando/fallskjermjeger/fysiske-minstekrav-fallskjermjeger 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #9 Skrevet 30. januar 2020 Skaden din vet du først hvordan den hemmer deg når du må fryse i kaldt vann og gjørme over lengre tid. Anonymkode: 2a429...b5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå