Full kontroll Skrevet 2. mai #981 Skrevet 2. mai Viki6 skrev (3 timer siden): I dag er hun i Bodø for å handle inn til konfirmasjon i morgen. Vel og bra det. Men hvordan vet hun at hun er i form til det i siste liten? Hun har jo mange veldig dårlige dager. Jeg er kronisk fysisk syk selv. Kunne aldri ha planlagt å gjøre det dagen før/utsette det så lenge. Fordi jeg ikke vet hvordan formen er. Men hun kan altså planlegge å være i god form i siste liten? Jeg forstår ingenting av alle de sykdommene hennes. Men rart at det virker som om hun plutselig kan planlegge med å klare noe anstrengende en bestemt dag. Lite forutsigbar planlegging, og unødig stress ( kanskje ( , for konfirmanten, at ting blir gjort helt på tampen 😕 "så" ofte som hun er i Bodø kunne hun vel handlet litt pø om pø Av & på bryter hva sykdom og vondter angår, det er helt sikkert i hennes tilfelle, eks Oslo turene- til mammaen .... 😛 8
Viki6 Skrevet 3. mai #983 Skrevet 3. mai Sorbitz skrev (5 timer siden): Tenk om hun ikke greier å møte i kirken🙈 Må jo være litt rart for konfirmanten at ingen andre fra familien kommer. Så får håpe at Ronja stiller. 3
Isola2 Skrevet 3. mai #984 Skrevet 3. mai Viki6 skrev (2 timer siden): Må jo være litt rart for konfirmanten at ingen andre fra familien kommer. Så får håpe at Ronja stiller. Kommer ikke besteforeldrene? Og Ronja har vel en bror? 2
Viki6 Skrevet 3. mai #985 Skrevet 3. mai (endret) Isola2 skrev (53 minutter siden): Kommer ikke besteforeldrene? Og Ronja har vel en bror? Hun har sagt at de skal ha selskap i Bodø i sommer en gang. De har ikke overnattingsplass eller lokale i Tjongsfjord 🙃. Mener hun har sagt at ingen kommer i dag pga det. Pluss at det er så vanskelig reisevei dit. Må ta ferge. Og familien må reise med tog/fly/bil/buss for å komme seg til Bodø når de skal ha selskapet. Endret 3. mai av Viki6 3
Isola2 Skrevet 3. mai #986 Skrevet 3. mai (endret) Viki6 skrev (1 time siden): Hun har sagt at de skal ha selskap i Bodø i sommer en gang. De har ikke overnattingsplass eller lokale i Tjongsfjord 🙃. Mener hun har sagt at ingen kommer i dag pga det. Pluss at det er så vanskelig reisevei dit. Må ta ferge. Og familien må reise med tog/fly/bil/buss for å komme seg til Bodø når de skal ha selskapet. Ok,skjønner. Takk for svar:) Endret 3. mai av Isola2
Sorbitz Skrevet 3. mai #987 Skrevet 3. mai Viki6 skrev (2 timer siden): Hun har sagt at de skal ha selskap i Bodø i sommer en gang. De har ikke overnattingsplass eller lokale i Tjongsfjord 🙃. Mener hun har sagt at ingen kommer i dag pga det. Pluss at det er så vanskelig reisevei dit. Må ta ferge. Og familien må reise med tog/fly/bil/buss for å komme seg til Bodø når de skal ha selskapet. OMG! De andre i bygda får det da sikkert til.. Eller?? Google viser at Tjongsfjorden har bl.a gjestegård. Og masse Airbnb. De har sikkert et samfunnshus elns også. Kan hende det er opptatt da. Hun prøvde vel å bestille i går🤪 Ellers er vel ikke familien større enn at de får plass i senga hennes🤭 Selvfølgelig må problemene stå i fokus denne dagen også. Stakkars gutt💔 4 2
Isola2 Skrevet 3. mai #988 Skrevet 3. mai Sorbitz skrev (2 timer siden): OMG! De andre i bygda får det da sikkert til.. Eller?? Google viser at Tjongsfjorden har bl.a gjestegård. Og masse Airbnb. De har sikkert et samfunnshus elns også. Kan hende det er opptatt da. Hun prøvde vel å bestille i går🤪 Ellers er vel ikke familien større enn at de får plass i senga hennes🤭 Selvfølgelig må problemene stå i fokus denne dagen også. Stakkars gutt💔 Er vel litt merkelig familiekonstellasjon der i gården, far er ikke med i bildet,bare farmor. Mormor er eksen til han mora di bor sammen med, som fungerer som faren din. Hurra for at familier ikke alltid trenger å være a4 og «mamma,pappa og 2,4 barn», men tror det kan bli litt klamt og kleint for alle å stenge alle de der inne på Tjongsfjord bed and breakfast.. 3 4
Viki6 Skrevet 3. mai #989 Skrevet 3. mai (endret) Men nå sier hun at de er i Bodø, sånn at sønnen skal få bruke opp konfirmasjonspengene. Da kunne de jo ha hatt selskap i dag 🙃. Og familien kunne ha vært med på seremonien. Hadde jo bare vært å ha en leiebil 😄. Endret 3. mai av Viki6 3 4
Sophie1988 Skrevet 3. mai #990 Skrevet 3. mai Viki6 skrev (45 minutter siden): Men nå sier hun at de er i Bodø, sånn at sønnen skal få bruke opp konfirmasjonspengene. Da kunne de jo ha hatt selskap i dag 🙃. Og familien kunne ha vært med på seremonien. Hadde jo bare vært å hatt en leiebil 😄. Ja. Hun oppfører seg utrolig merkelig! Og det faktum at siste rest til konfirmasjonen ble ordnet DAGEN FØR… 🙄 5
Viki6 Skrevet 3. mai #991 Skrevet 3. mai Sophie1988 skrev (41 minutter siden): Ja. Hun oppfører seg utrolig merkelig! Og det faktum at siste rest til konfirmasjonen ble ordnet DAGEN FØR… 🙄 Men så var det vel heller ingenting å ordne 🙃. Ingen form for selskap. Men Bodøtur to dager på rad var en god ide? 2,5 t reise hver vei. 10 timer på to døgn 😄 4
Bibbi_ Skrevet 3. mai #992 Skrevet 3. mai Viki6 skrev (1 time siden): Men nå sier hun at de er i Bodø, sånn at sønnen skal få bruke opp konfirmasjonspengene. Da kunne de jo ha hatt selskap i dag 🙃. Og familien kunne ha vært med på seremonien. Hadde jo bare vært å ha en leiebil 😄. Har vel forsvart Ronja noe inne her. Men det her ble bare helt merkelig. INGEN fra familien som kom til seremonien, og ingen feiring i dag? Synes litt synd på gutten. Hvorfor ikke ha selskapet i Bodø da, i dag?? 9
Bibbi_ Skrevet 3. mai #993 Skrevet 3. mai Ser de går i hverdagsklær og er på shopping... Måtte da i det minste kunne kledd seg pent og ta en tur på restaurant i hvertfall, de tre. Bare for å la gutten kjenne på at dagen er litt spesiell... Oi altså. 10 4
DownWithTheTrolls Skrevet 5. mai #994 Skrevet 5. mai (endret) Hun har nettopp hatt den ranten på snap om hvor dårlig behandlet hun føler seg av "anonyme folk på nettforum" og "folk uten profilbilde eller navn på snap" (det skal sies at jeg har skrevet til henne med fullt navn, uten at indignasjonen har vært noe mindre), og hun hadde forsåvidt hatt en del gode poeng...hadde det ikke vært for hvordan hun selv behandler andre. Hun snakker om paradokser og ironi, men klarer ikke å se det paradoksalet i hvordan hun møter seg selv i døra med mye av det hun sier. Noen poeng skal hun ha, men så lenge det er såpass mye som blir "do as I say, not as I do", så blir det for dumt å gå så høyt og hardt ut som hun gjør og adressere verden som om vi alle kollektivt er skyld i hennes traumer. Jeg kan gå med på at usakligheter kan forekomme på nettforum, men det betyr ikke at alt som skrives er usaklig drittslenging. Når man velger å være en offentlig person må man tåle den medfølgende legitime kritikken man kan bli møtt med, uten å innta offerrollen og å demonisere kritikerne. Apropo offerrollen; hun sa her om dagen at sønnen hennes var den som ga livet hennes mening/verdi, eller noe tilsvarende, og at hun hadde fortalt dette til ham. Det er nok mange av oss som kan sympatisere med akkurat den følelsen når det kommer til barna våre, men å fortelle barnet det?! Det syns jeg faktisk er ganske drøyt. Tenk å legge slikt et ansvar på barnet sitt. Det var en følger som påpekte det samme, og som spurte henne om hvordan hun hadde fortalt ham det uten at han nettopp ble belastet med en følelse av å være ansvarlig for moren sin livsglede. Ronja kom som vanlig med en lang monolog som skulle ligne et akademisk svar, men hvor hun ikke svarte på noe som helst. Jeg håper virkelig at hun ikke har sagt det hun påstår til sønnen sin, særlig med tanke på det egosyntone forholdet hun har til traumene sine og den medfølgende offerrollen. Hadde jeg vært barnet hennes og visst at jeg var den som ga livet hennes mening, og jeg samtidig opplevde henne slik hun er nå, hvor traumer, angst og det å være sengeliggende er majoriteten av identitetsuttrykket hennes, ville jeg følt meg ganske mislykket. Endret 5. mai av DownWithTheTrolls Presisering av litt for vag informasjon innledningsvis. 3 7
Bibbi_ Skrevet 5. mai #995 Skrevet 5. mai DownWithTheTrolls skrev (23 minutter siden): Hun har nettopp hatt den ranten på Snap, og hun hadde forsåvidt hatt en del gode poeng...hadde det ikke vært for hvordan hun selv behandler andre. Hun snakker om paradokser og ironi, men klarer ikke å se det paradoksalet i hvordan hun møter seg selv i døra med mye av det hun sier. Noen poeng skal hun ha, men så lenge det er såpass mye som blir "do as I say, not as I do", så blir det for dumt å gå så høyt og hardt ut som hun gjør og adressere verden som om vi alle kollektivt er skyld i hennes traumer. Jeg kan gå med på at usakligheter kan forekomme på nettforum, men det betyr ikke at alt som skrives er usaklig drittslenging. Når man velger å være en offentlig person må man tåle den medfølgende legitime kritikken man kan bli møtt med, uten å innta offerrollen og å demonisere kritikerne. Apropo offerrollen; hun sa her om dagen at sønnen hennes var den som ga livet hennes mening/verdi, eller noe tilsvarende, og at hun hadde fortalt dette til ham. Det er nok mange av oss som kan sympatisere med akkurat den følelsen når det kommer til barna våre, men å fortelle barnet det?! Det syns jeg faktisk er ganske drøyt. Tenk å legge slikt et ansvar på barnet sitt. Det var en følger som påpekte det samme, og som spurte henne om hvordan hun hadde fortalt ham det uten at han nettopp ble belastet med en følelse av å være ansvarlig for moren sin livsglede. Ronja kom som vanlig med en lang monolog som skulle ligne et akademisk svar, men hvor hun ikke svarte på noe som helst. Jeg håper virkelig at hun ikke har sagt det hun påstår til sønnen sin, særlig med tanke på det egosyntone forholdet hun har til traumene sine og den medfølgende offerrollen. Hadde jeg vært barnet hennes og visst at jeg var den som ga livet hennes mening, og jeg samtidig opplevde henne slik hun er nå, hvor traumer, angst og det å være sengeliggende er majoriteten av identitetsuttrykket hennes, ville jeg følt meg ganske mislykket. Slikt sier man virkelig ikke til barna sine. Og spesielt ikke i den "tilstanden" hun er i. 6
Full kontroll Skrevet 5. mai #996 Skrevet 5. mai (endret) Takk "gud" for Kennet, "gørr rolig", høy arbeidsmoral, men stabiliteten sjøl for R , som R kan lene seg på når han tenker at soveromsdøren til Ronja, mammaen sin skal han ikke banke på, ikke nå, ikke akkurat i dag ❤️ ( mulig jeg overreagerer litt) Men at barn skal måtte fylle hodet med tanker (om andre) de ikke burde tenkt, ta "voksen" rollen 😕 Mulig R innimellom har det ubehagelig for at mammaen skal ha det behagelig..... 😕 ( noe må man alltids innrette seg etter, men med måte for barn/ungdom, psykisk sykdom er ikke "enkelt", men skremmende å forklare, da ikke bruke "grunnen for livsglede - forsøkt / tenkt selvmord (tidligere) 😕 Endret 5. mai av Full kontroll 3 1
Sorbitz Skrevet 5. mai #997 Skrevet 5. mai Full kontroll skrev (33 minutter siden): Takk "gud" for Kennet, "gørr rolig", høy arbeidsmoral, men stabiliteten sjøl for R , som R kan lene seg på når han tenker at soveromsdøren til Ronja, mammaen sin skal han ikke banke på, ikke nå, ikke akkurat i dag ❤️ ( mulig jeg overreagerer litt) Men at barn skal måtte fylle hodet med tanker (om andre) de ikke burde tenkt, ta "voksen" rollen 😕 Mulig R innimellom har det ubehagelig for at mammaen skal ha det behagelig..... 😕 ( noe må man alltids innrette seg etter, men med måte for barn/ungdom, psykisk sykdom er ikke "enkelt", men skremmende å forklare, da ikke bruke "grunnen for livsglede - forsøkt / tenkt selvmord (tidligere) 😕 Så enig med deg og Down with the trolls! Barn skal ikke ansvarliggjøres for voksnes (eller andre barns) ve og vel! Jeg har selv en datter som gikk i behandling på bup som treåring!! da faren hadde sagt bl.a at "pappa har vondt i hjertet sitt når ikke du er der" "pappa gråter når du er hos mamma" Ungen var helt fra seg! Lojale som barn er kommer de i en skikkelig squiz mellom foreldrene og sine egne interesser. Lurer på hvordan det var for gutten å komme på skolen i dag eller å se snappene fra vennenes konfirmasjonskaker, gavebord etc. Det er altså så synd i den gutten! Spent på om det vil gå bra med han i livet. Løvetannbarn rett og slett. Ære være Kenneth og hans innsats! 8 2
Viki6 Skrevet 5. mai #998 Skrevet 5. mai Sorbitz skrev (4 timer siden): Så enig med deg og Down with the trolls! Barn skal ikke ansvarliggjøres for voksnes (eller andre barns) ve og vel! Jeg har selv en datter som gikk i behandling på bup som treåring!! da faren hadde sagt bl.a at "pappa har vondt i hjertet sitt når ikke du er der" "pappa gråter når du er hos mamma" Ungen var helt fra seg! Lojale som barn er kommer de i en skikkelig squiz mellom foreldrene og sine egne interesser. Lurer på hvordan det var for gutten å komme på skolen i dag eller å se snappene fra vennenes konfirmasjonskaker, gavebord etc. Det er altså så synd i den gutten! Spent på om det vil gå bra med han i livet. Løvetannbarn rett og slett. Ære være Kenneth og hans innsats! Lurer på om de virkelig ikke gjorde noen verdens ting ut av konfirmasjonsdagen hans. På med hverdagsklær, hive seg i bilen, og kjøre 2,5 t til Bodø på shopping. Rareste jeg har hørt. Kunne de ikke ha skviset inn to bestemødre hjemme hos Kenneth da, lagd god mat og feiret? Greit at de skal ha selskap i Bodø om et par mnd, men litt stas på dagen måtte det ha vært mulig og ordne vel? Kunne ikke tenke meg å ikke møte opp på seremoni når mine barnebarn konfirmeres. Tror det er noe rart med alle generasjoner i den familien. Kenneth er en helt! 9 1
Full kontroll Skrevet 7. mai #999 Skrevet 7. mai (endret) Så lenge foreldre, lærer og trenere er kjent med hjemmesituasjonen til R ( alle kjenner alle) , må man vel være trygg på at de tar affære hvis det skulle meldes behov. Men igjen, Kenneth utgjør en mega trygghet for gutten ❤️ ( tenkte på oppfølging for å minimere evt senskader, de man senere kan se for barn som lever med psykisk syke foreldre og ikke kjenner til annet enn det ) Endret 7. mai av Full kontroll 3
DownWithTheTrolls Skrevet 7. mai #1000 Skrevet 7. mai Full kontroll skrev (3 timer siden): Så lenge foreldre, lærer og trenere er kjent med hjemmesituasjonen til R ( alle kjenner alle) , må man vel være trygg på at de tar affære hvis det skulle meldes behov. Men igjen, Kenneth utgjør en mega trygghet for gutten ❤️ ( tenkte på oppfølging for å minimere evt senskader, de man senere kan se for barn som lever med psykisk syke foreldre og ikke kjenner til annet enn det ) Ja, man må gå ut ifra det. Særlig nå som Ronja har gjort det å være traumepasient til hele sin identitet, og fronter denne identiteten offentlig i alle tenkelige og utenkelige situasjoner. Jeg vil tro at de ikke er ukjente med hennes sosiale medier der hun bor, og på et så lite sted oppdateres man også fort via jungeltelegrafen. Og som en forkjemper for "åpenhet om psykisk helse" har Ronja nok selv også orientert folk grundig om hennes pågående "traumeterapi-journey". Så voksenpersonene rundt gutten er nok ganske bevisste på situasjonen. Og som du sier, K er jo en kjemperessurs. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå