Gå til innhold

Ronja uperfekt eller sminkeronja?


Mowepe

Anbefalte innlegg

Sophie1988 skrev (48 minutter siden):

Dette er et diskusjonsforum. Hvis du ikke tåler å se at influensere blir diskutert her, så la vær å lese 

Du diskuterer om henne i negativ forstand. Jeg diskuterer om henne i positiv forstand. Ronja har lært meg bl.a hvordan ta vare på huden min. Jeg har fått nye aha-opplevelser når det gjelder adhd pga hennes åpenhet. Ikke i den forstand at nå skal jeg løpe rett til helsevesenet for prøve få diagnosen på papiret selv, for den har jeg allerede hatt i 20år og vell så det. Og nå kommer kanskje noe som mest sannsynlig blir misforstått: Hun har lært meg at man må ikke ligge med knekte bein og åpne sår for å være sykemeldt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff for en «krise» tenk å få mensen 2 dager før appen sier du skal ha den ! Det har vi aldri opplevd vi andre damer du … og spennende å få lov å være med på tampax/tampong/bind handling 🤦🏼‍♀️

Dipsi skrev (På 6.7.2024 den 1.46):

Men i alle dager!Ta en dag fri fra å sitte å dra deg i håret å prate tull på snap!Du har vært i 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gryteklut skrev (På 6.7.2024 den 13.46):

Du diskuterer om henne i negativ forstand. Jeg diskuterer om henne i positiv forstand. Ronja har lært meg bl.a hvordan ta vare på huden min. Jeg har fått nye aha-opplevelser når det gjelder adhd pga hennes åpenhet. Ikke i den forstand at nå skal jeg løpe rett til helsevesenet for prøve få diagnosen på papiret selv, for den har jeg allerede hatt i 20år og vell så det. Og nå kommer kanskje noe som mest sannsynlig blir misforstått: Hun har lært meg at man må ikke ligge med knekte bein og åpne sår for å være sykemeldt 

Du kan ikke være særlig opplyst når du trodde man måtte ha knekte bein eller åpne sår for å få sykemelding 🤣🤦‍♀️

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Ronja har missforstått litt. Det er vel ikke det at hun prater åpent om sykdom/psykdom som er problemet. Problemet er vel heller at hun ikke prater om annet. Vi hørte ikke ett pip om hverken sykdom eller psykdom da hun var i Oslo. Men nå som hun er på ferie med sønnen. Og jodda, da hører vi om begge deler og alt annet som er galt.

Ikke kunne hun på badeland med sønnen heller. Men tviler på at mensen hadde satt en stopper når det kom til festival.

Bruk litt tid på familien din nå Ronja. Hadde det, vært like viktig for deg som å dokumentere hvert sekund på snap. Så hadde sønnen din vært heldig. Han hadde da hatt en meget engasjert mor i hverdagen sin!

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohmylord skrev (9 minutter siden):

Jeg tror Ronja har missforstått litt. Det er vel ikke det at hun prater åpent om sykdom/psykdom som er problemet. Problemet er vel heller at hun ikke prater om annet. Vi hørte ikke ett pip om hverken sykdom eller psykdom da hun var i Oslo. Men nå som hun er på ferie med sønnen. Og jodda, da hører vi om begge deler og alt annet som er galt.

Ikke kunne hun på badeland med sønnen heller. Men tviler på at mensen hadde satt en stopper når det kom til festival.

Bruk litt tid på familien din nå Ronja. Hadde det, vært like viktig for deg som å dokumentere hvert sekund på snap. Så hadde sønnen din vært heldig. Han hadde da hatt en meget engasjert mor i hverdagen sin!

«Ikke kunne hun på badeland med sønnen heller. Men tviler på at mensen hadde satt en stopper når det kom til festival»

enig med at hun hadde hatt godt av å logge litt av litt, men akkurat her er jeg litt uenig. Det er forskjell på å ha mensen i ett badebasseng og på en festival. Ikke alle stoler på at tampongen holder de første dagene av mens, og da er det naturlig å holde seg unna gjerne basseng. Akkurat den burde hun ikke få pes for altså. Gutten hadde med den andre omsorgspersonen sin og hadde det sikkert helt supert sammen med han! 

Endret av Basil
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basil skrev (2 minutter siden):

Ikke kunne hun på badeland med sønnen heller. Men tviler på at mensen hadde satt en stopper når det kom til festival.

enig med at hun hadde hatt godt av å logge litt av litt, men akkurat her er jeg litt uenig. Det er forskjell på å ha mensen i ett badebasseng og på en festival. Ikke alle stoler på at tampongen holder de første dagene av mens, og da er det naturlig å holde seg unna gjerne basseng. Akkurat den burde hun ikke få pes for altså. Gutten hadde med den andre omsorgspersonen sin og hadde det sikkert helt supert sammen med han! 

Trist for sønnen. Mensen eller ikke. Sønnen var på badeland ifjor også. Med Kenneth (stefaren til Ronja). Ronja var ikke med da heller. Var vel noe annet som var i veien da, om ikke det var mensen. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doffenhardaua skrev (21 timer siden):

Du kan ikke være særlig opplyst når du trodde man måtte ha knekte bein eller åpne sår for å få sykemelding 🤣🤦‍♀️

Og her kom en misforståelse, med hint av en klassisk nedverdigende tone. Gratulerer! 
Når det ikke vises hvorfor man er sykemeldt så blir man lett omtalt som lat, slik som Ronja har blitt. Enda hun har forklart litt gang på gang hvorfor hun er det. Usynlig syk, kjære deg. Usynlig syk

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohmylord skrev (4 timer siden):

Jeg tror Ronja har missforstått litt. Det er vel ikke det at hun prater åpent om sykdom/psykdom som er problemet. Problemet er vel heller at hun ikke prater om annet. Vi hørte ikke ett pip om hverken sykdom eller psykdom da hun var i Oslo. Men nå som hun er på ferie med sønnen. Og jodda, da hører vi om begge deler og alt annet som er galt.

Ikke kunne hun på badeland med sønnen heller. Men tviler på at mensen hadde satt en stopper når det kom til festival.

Bruk litt tid på familien din nå Ronja. Hadde det, vært like viktig for deg som å dokumentere hvert sekund på snap. Så hadde sønnen din vært heldig. Han hadde da hatt en meget engasjert mor i hverdagen sin!

Ja ingen har vel sagt at det er feil å være åpen om helse og sykdom /diagnoser ! Det er som du sier et evig kjas på inn og utpust om dette , joda hun snakker om andre ting også som mensen opp og ned og i mente 🥱🤦🏼‍♀️ eller om hun bruker bind eller tampax . Om hun har sovet dårlig /er sliten og har vondt !!! Ærlig talt om det er det eneste du har å dele på din snapkanal så burde du ta en pause og være tilstede i livet ditt og ferien din .. Kaller andre for bedrevitere og har ovenfra og ned holdning ?? Javel , har du sett hvordan du selv har blitt ???? Bare blokker du i hue og rævva som du har begynt med så skal vi se hvor høye seertall /følgere og visninger du ender opp med . Og må du bruke sykdom/diagnoser som Clicbait da bør du hvertfall vurdere en pause /avlogging … Og en annen ting :Slutt å kjeft på andre som eksponerer ungene sine på some ! Du er ikke et hakk bedre enn noen andre i den saken …

Endret av JojoMoyes
La til tekst
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Ronja sagt at alle får være anonyme som skriver til henne? 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Despicable Me skrev (1 time siden):

Har ikke Ronja sagt at alle får være anonyme som skriver til henne? 

Det har hun sikkert .. Men er ikke hun dronningen av å skifte mening og da ?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (5 timer siden):

Ja ingen har vel sagt at det er feil å være åpen om helse og sykdom /diagnoser ! Det er som du sier et evig kjas på inn og utpust om dette , joda hun snakker om andre ting også som mensen opp og ned og i mente 🥱🤦🏼‍♀️ eller om hun bruker bind eller tampax . Om hun har sovet dårlig /er sliten og har vondt !!! Ærlig talt om det er det eneste du har å dele på din snapkanal så burde du ta en pause og være tilstede i livet ditt og ferien din .. Kaller andre for bedrevitere og har ovenfra og ned holdning ?? Javel , har du sett hvordan du selv har blitt ???? Bare blokker du i hue og rævva som du har begynt med så skal vi se hvor høye seertall /følgere og visninger du ender opp med . Og må du bruke sykdom/diagnoser som Clicbait da bør du hvertfall vurdere en pause /avlogging … Og en annen ting :Slutt å kjeft på andre som eksponerer ungene sine på some ! Du er ikke et hakk bedre enn noen andre i den saken …

Hadde kanskje forstått all meningsløse jatte på snap om hun hadde tjent penger på det liksom,om det hadde vært «jobben»🙈😂

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dipsi skrev (18 timer siden):

Hadde kanskje forstått all meningsløse jatte på snap om hun hadde tjent penger på det liksom,om det hadde vært «jobben»🙈😂

Jeg hadde uansett stelt meg litt og gitt faen i å snakke om hvor mye jeg blør mens jeg drar meg gjennom fett hår . Bare ekkelt og helt unødvendig pjatt ja uavhengig av betaling or not 😳🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, JojoMoyes said:

Jeg hadde uansett stelt meg litt og gitt faen i å snakke om hvor mye jeg blør mens jeg drar meg gjennom fett hår . Bare ekkelt og helt unødvendig pjatt ja uavhengig av betaling or not 😳🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Noen må jo bruke ferien sin på dét og….. 🥴 vi andre er ute og finner på ting med ungene våre. ☺️ 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han Kenneth; hvem er han i forhold til henne? Har lest noe om eks til moren hennes, men har hun noen gang fortalt hvorfor de bor hos han? (Relativt ny «følger» her).. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dottie skrev (10 timer siden):

Han Kenneth; hvem er han i forhold til henne? Har lest noe om eks til moren hennes, men har hun noen gang fortalt hvorfor de bor hos han? (Relativt ny «følger» her).. 

Han var sammen med moren hennes en gang i tiden. Ronja hadde kommunal leilighet til for et par år siden. Ble vanskelig for henne å bo alene pga psyken og all annen sykdom. Så akkurat der syns jeg faktisk at hun gjorde et godt valg. Bedre for sønnen også å ha en stabil og frisk voksen i huset.

Kenneth virker jo helt fantastisk. Kjører henne rundt, og tar ansvar for det meste.

Endret av Viki6
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie1988 skrev (21 timer siden):

Noen må jo bruke ferien sin på dét og….. 🥴 vi andre er ute og finner på ting med ungene våre. ☺️ 

Hun var da på badeland med sønnen sin i går. Også ute å spiser, på shopping, stranda osv.. Og når hun først gjør det hun har fått kritikk for å ikke ha gjort, så skal det finnes nye ting å pirke på. Da er det utseende som skal til pers. Slutt med det! 
Hver mening en person har er en visjon ladet med ens egen personlige historie. Som da vil si at hver gang en person dømmer noen eller noe, så er det en tilståelse om seg selv

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sophie1988 skrev (21 timer siden):

Noen må jo bruke ferien sin på dét og….. 🥴 vi andre er ute og finner på ting med ungene våre. ☺️ 

Er ikke Ronja på tur med ungen sin? Bader, shopping o.l? At hun ikke orker badeland på starten av mensen er fult forståelig. Det tror jeg det er mange som ikke orker. 

Men godt du er perfekt da. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (6 timer siden):

Han var sammen med moren hennes en gang i tiden. Ronja hadde kommunal leilighet til for et par år siden. Ble vanskelig for henne å bo alene pga psyken og all annen sykdom. Så akkurat der syns jeg faktisk at hun gjorde et godt valg. Bedre for sønnen også å ha en stabil og frisk voksen i huset.

Kenneth virker jo helt fantastisk. Kjører henne rundt, og tar ansvar for det meste.

Det er jo fantastisk at han gjør dette for henne og ungen! 
takk for svar :) 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke en "unge"? 😉 han er tenåring, og skal flytte på hybel om to år! Men fint altså, at han har en mann i livet også. Som hjelper til, og er snill med han!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BELLA965 skrev (1 time siden):

Det er jo ikke en "unge"? 😉 han er tenåring, og skal flytte på hybel om to år! Men fint altså, at han har en mann i livet også. Som hjelper til, og er snill med han!!

Han var vel ikke tenåring når de flyttet til han antar jeg 🤷‍♀️ 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...