AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #21 Skrevet 29. januar 2020 4 minutter siden, LittleBabyNothing skrev: Jeg elsker mid og høyt liv, men det blir nesten alltid for stort for midjen min. Når det passer i midjen er det trangt i hoftene og skrittet. Se etter med superstretch Anonymkode: 57095...6f3 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #22 Skrevet 29. januar 2020 H&M har mange. Anonymkode: e0c2e...df5 1
LittleBabyNothing Skrevet 29. januar 2020 #23 Skrevet 29. januar 2020 (endret) Low - mid rise er jo fortsatt normen. Finner tusenvis av sånne før jeg finner en high waist på bruktbutikken. Endret 29. januar 2020 av LittleBabyNothing 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #24 Skrevet 29. januar 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så dritlei av å aldri finne fine bukser som hviler på hoftebena lenger og faktisk er behagelige, alt er jo faen meg "mid waist" som går langt over navlen og HIGH waist som man omtrent kan pakke puppene nedi også! HVORFOR må vi med normale midjer og mindre valker og kurver lide fordi noen har funnet ut at smålubne damer ser slankere ut om du legger bukselinningen OVER flesket. Ja til normale bukser!! Anonymkode: af2d5...90e Karma is a bitch 🤣 Synes du omtaler andre mennesker ganske ufyselig. Det er forresten ikke noe problem å finne bukser med normalt eller lavt liv, selv om high waist er mye mer på moten for tiden. Anonymkode: 89ab8...bfa 18
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #25 Skrevet 29. januar 2020 17 minutter siden, Apocalypte said: Her, 3360 jeans med normal livhøyde. https://www.zalando.no/dame/?q=jeans+bukser+dame&trouser_rise=normal Liker de lavere, men finnes 563 med low waist også😊 https://www.zalando.no/dame/?q=jeans+bukser+dame&trouser_rise=lav Anonymkode: 0ee4f...4e2 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #26 Skrevet 29. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var innom cubus, kapahl der var faen meg ALT high waist og mer til, Lindex, og carlings, til slutt fant jeg normale jeans på Levis til 70% avslag, vet dere hvorfor? Fordi de skal lage den samme modellen Høyere i livet!! Anonymkode: af2d5...90e Bukser har normalt linningen i livet på damer, altså omtrent der du har navlen din. Anonymkode: 43a5f...3c9 3
Jolene Skrevet 29. januar 2020 #27 Skrevet 29. januar 2020 1 time siden, LittleBabyNothing skrev: Jeg elsker mid og høyt liv, men det blir nesten alltid for stort for midjen min. Når det passer i midjen er det trangt i hoftene og skrittet. Jeg har masse low rise greier fra tidlig 00 tallet. Det lønner seg å ta vare på ting og ikke laste klær. Jeg sliter med å finne høyt liv som passer formen min, selv om jeg ikke er tynn. Moren min gjorde alltid narr av meg i low rise, sier at magen henger ut, selv om jeg var mye tynnere da. Kan anbefale Molly fra Gina Tricot eller noen av buksene til Fløyd. Sliter med det samme selv, men med nok stretch blir det bra. De varer også LENGE, og fargen "fader" ikke Ellers er jeg glad i bukser med høyt liv. Har timeglass-figur, og det ser definitivt best ut på meg. Ikke er jeg overvektig heller Derimot har Gina Tricot en rekke forskjellige bukser, med forskjellig liv-høyde. Tror du må lete litt mer nøye ts før du spyr ut galle. Her er et eksempel på en bukse med lavt liv. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #28 Skrevet 29. januar 2020 Hvis man ser på historien, så er det vel høyt liv på klær som er normen, mens lavt liv kun var in en relativt kort periode på 2000-tallet? Helt fra bukser ble vanlig på damer på 1920-tallet har kvinnebukser stort sett hatt høyt liv - se bare på bilder av damer under 2. verdenskrig for eksempel. Og før den tid var kjoler, skjørt, mamelukker etc. sydd med høyt liv. Antagelig fordi den fasongen gir mening - når kvinner flest er smalere i midja enn over hoftene, er det mest logisk å feste plagget der. Anonymkode: f039f...3a3 15
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #29 Skrevet 29. januar 2020 Low waist er harry. La meg gjette; har du en tramp stamp du gjerne vil vise fram også? 😂 Anonymkode: be177...c43 8
aazy Skrevet 29. januar 2020 #30 Skrevet 29. januar 2020 For oss som har valker så er det umulig å finne high-waist som faktisk er high-waist, så vi har det ikke så sykt fett vi heller😅 4
Nerine_ Skrevet 30. januar 2020 #31 Skrevet 30. januar 2020 6 timer siden, Jolene skrev: Kan anbefale Molly fra Gina Tricot eller noen av buksene til Fløyd. Sliter med det samme selv, men med nok stretch blir det bra. De varer også LENGE, og fargen "fader" ikke Ellers er jeg glad i bukser med høyt liv. Har timeglass-figur, og det ser definitivt best ut på meg. Ikke er jeg overvektig heller Derimot har Gina Tricot en rekke forskjellige bukser, med forskjellig liv-høyde. Tror du må lete litt mer nøye ts før du spyr ut galle. Her er et eksempel på en bukse med lavt liv. Har det skjedd noe med Molly buksene fra Gina de siste årene? Kjøpte noen for kanskje fem år siden, og de hadde utrolig dårlig kvalitet alle sammen. Etter ett par måneders bruk var lommene og partiet rundt skrittet helt slapt, så ikke pent ut.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #32 Skrevet 30. januar 2020 Hm og bikbok har hvertfall masse low rise. Ellers kan du alltids prøve Finn.no Jeg er slank men digger highwaist for jeg syns det er mye mer komfortabelt å gå i enn med sømmen og knappen akuratt der hvor man bøyer seg når man sitter eller skal bøye seg for noe Anonymkode: 16f06...d24 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #33 Skrevet 30. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Se etter med superstretch Anonymkode: 57095...6f3 Har du tips til modeller med super stretch? Anonymkode: 16f06...d24
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #34 Skrevet 30. januar 2020 Før, når jeg var tynn som en strek gikk jeg ofte med high waist. Nå som jeg har litt mer å ta i rundt magen synes jeg low waist er mest behagelig. Jeg hater å presse kroppen min inn i trange ting. Anonymkode: 3a0df...d53 1
FlaskeVals Skrevet 30. januar 2020 #36 Skrevet 30. januar 2020 du greide å finne kvinneguiden for å klage. du klarer å google om du skal finne veien frem når du kjører ikke sant? slutt å klag å leit bedre! faen, det er en bukse, ikke jordas undergang. Kan du ikke bare gå uten? verden ville blitt ett bedre sted! 2
Krim Skrevet 30. januar 2020 #37 Skrevet 30. januar 2020 Også de jævla sokkene det blir alltid høl i dem også mangler det faen meg en... alltid !!! 4
FlaskeVals Skrevet 30. januar 2020 #38 Skrevet 30. januar 2020 1 minutt siden, Krim skrev: Også de jævla sokkene det blir alltid høl i dem også mangler det faen meg en... alltid !!! word! 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #39 Skrevet 30. januar 2020 Jeg kjøper normale bukser på Gina tricot. Er tynn, men liker ikke high waist likevel. Anonymkode: ddfa6...4a8
skruf Skrevet 30. januar 2020 #40 Skrevet 30. januar 2020 Er litt enig; jeg hater highwaist-bukser! Og det er ikke pga jeg er tynn, men pga jeg har kortere overkropp selv om jeg er forholdsvis høy (har lange bein), så for meg så går highwaistbukser opp til puppene. I tillegg får jeg verdens lengste rumpe i sånne bukser. Og de siste årene har det vært vanskelig å finne normale bukser i butikker nettopp pga motebildet sier highwaist Løsningen min ble levis og zalando. Levis pga jeg vet buksene er gode og har nesten evigvarende kvalitet, og zalando pga søke/filterfunksjonen. I tillegg vet jeg hvilken størrelse jeg bruker i levis. På zalando kan du huke av for normal midjehøyde (det kommer opp lav midje, normal og høy) og dermed får du opp mange alternativer. Risikoen med å kjøpe på nett er jo at du ikke får prøvd buksa og risikerer at den ikke passer, men zalando har ei ok returordning. Som oftest så er det vurderinger på plaggene der det står hvordan størrelsen er, og det er ofte opplyst om man bør gå ned eller opp i størrelse på de buksene som avviker i tommestørrelse. Hvis buksa du kjøper er uten mye stretch så er den som oftest «true to size». 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå