Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva er greia med mummikopper??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har alle fått så oppheng i mummikopper plutselig? Så nettopp en annonse på facebook av en kopp med mumi-mamma og budrunden  gikk amok. Folk byr langt over det dobbelte av hva mange av dem selges for i butikk! Hva har jeg gått glipp av???😂

Anonymkode: 20624...8f8

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke, har aldri hatt sansen for Mummitrollet

Anonymkode: 3cec6...bc9

Skrevet

Jeg har 4 Mummikopper kun for at jeg synes de er de beste koppene å drikke kaffe av. Perfekt størrelse. For mange er de samleobjekter som stiger i pris med årene.

Anonymkode: cf954...97c

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har alle fått så oppheng i mummikopper plutselig? Så nettopp en annonse på facebook av en kopp med mumi-mamma og budrunden  gikk amok. Folk byr langt over det dobbelte av hva mange av dem selges for i butikk! Hva har jeg gått glipp av???😂

Plutselig? Det har vart i flere år, begynt å dabbe av nå. 

Anonymkode: 6d05e...7ec

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var nokk ikke en kopp som er å finne i butikk lengre. Men en som er ute av produksjon = samle kopp ;) 

de stiger veldig i verdi når de er ute av produksjon 

Anonymkode: 883a9...639

Skrevet

Det er ikke et "plutselig" oppheng, da koppene har vært produsert i omtrent 30 år, og det har vært et miljø for samling i minst 20 av disse årene. Den koppen du så det var budrunde på finnes neppe i ordinært salg lengre. 

Mange liker jo motivene, pluss som med alt annet: når noe blir in, er det flere som følger etter. Jeg har dem ikke selv, men jeg liker størrelsen og synes de er gode å holde i. Siden jeg ikke har noe positivt forhold til Mummi, har jeg aldri ønsket å samle selv. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Plutselig? Det har vart i flere år, begynt å dabbe av nå. 

Anonymkode: 6d05e...7ec

Åja, har skikkelig ikke fulgt med jeg da😅 

Skrevet

Ikke min smak i alle fall. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plutselig? Har vært på "moten" i mange år og blitt solgt og kjøpt av samlere i 25 år. 

Edit, ser at mange har svart det samme som meg, beklager at det ble gjentagelse. 

Endret av Dævendøtte
Skrevet
5 minutter siden, Ullvott said:

Det er ikke et "plutselig" oppheng, da koppene har vært produsert i omtrent 30 år, og det har vært et miljø for samling i minst 20 av disse årene. Den koppen du så det var budrunde på finnes neppe i ordinært salg lengre. 

Mange liker jo motivene, pluss som med alt annet: når noe blir in, er det flere som følger etter. Jeg har dem ikke selv, men jeg liker størrelsen og synes de er gode å holde i. Siden jeg ikke har noe positivt forhold til Mummi, har jeg aldri ønsket å samle selv. 

Kan jeg spørre hvorfor du har et negativt forhold til Mummi? 🙈

Skrevet

Jeg synes også de er perfekte kaffekopper :)

Hvilken kopp var det I budrunden? Selger gjerne for en god pris 😜

• Liker 1
Skrevet

Har ikke noe forhold til mummi, men de er helt fantastiske å drikke av. Vi har 2 kopper på jobb, og de krangles det om. Folk løper inn på kontoret om morgenen for å kapre de koppene😂   

Selv har jeg 10 stk. 8 av dem er sesongkopper(vinter/sommer)synes de har koselige motiv😊

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvorfor du har et negativt forhold til Mummi? 🙈

Har aldri hatt sansen. Syntes tegningene av Hufsa var dritskumle da jeg var liten, og historiene har liksom ikke fenget meg. Jeg er for gammel til å ha noen referanser til tegnefilmene fra sånn ca 90-tallet. 

Skrevet
7 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Jeg synes også de er perfekte kaffekopper :)

Hvilken kopp var det I budrunden? Selger gjerne for en god pris 😜

Etter litt googling ser jeg at den aktuelle koppen ble lansert for 20 år siden, så sikkert en sjeldenhet. 

måtte google dette her litt, må si det frister å starte samling selv, jeg var jo super mummi-fan som liten. ....Tydeligvis ikke så fan at jeg visste om disse hundretalls koppene, men lell😂

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 4 Mummikopper kun for at jeg synes de er de beste koppene å drikke kaffe av. Perfekt størrelse. For mange er de samleobjekter som stiger i pris med årene.

Anonymkode: cf954...97c

For noe tull😂

Anonymkode: 9222d...cf4

Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

For noe tull😂

Hvorfor er det tull? 

Anonymkode: 03974...095

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull😂

Det er tydeligvis ikke tull, når folk sitter å byr flere hundre kr for en enkelt kopp🤪

Skrevet

For dere som bruker de kun fordi de er den perfekte kaffekopp er det kanskje verdt å vite at iittala teema koppene er nøyaktig samme kopp bare uten Mummi-trykket.

Anonymkode: 2ce41...6da

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Mummitrollet er en kjernekar. Ordentlig god og koselig barneunderholdning. En periode ville barna ha mummiklær fra Lindex. De har også en kopp hver, men er ikke så opptatt av deg lenger nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...