Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vikariat som går ut i April, og har derfor spurt om jeg får forlenget kontrakt eller må se meg etter ny jobb. Fikk til svar at de regnet meg jeg fikk forlenget men måtte høre med sjefen. Han som sa dette har også ansvar for ansettelse. Først skulle jeg få svar sist uke men han hadde glemt det, og fikk beskjed om at jeg skulle få svar igår istedenfor. Jeg har flere ganger sagt at det er veldig viktig å vite snarest mulig med tanke på at vikariatet går ut snart. Dette hadde han veldig forståelse for virket det som, så syns det er rart han ikke gir tilbakemelding. Føler meg dum om jeg spør igjen? 

Anonymkode: 6ef04...3c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner frustrasjonen og at du gjerne vil ha det avklart, men du burde nok se an ut denne uka og se om du hører noe. Noen ganger er det interne prosesser som gjerne kan dra ut tiden litt. Så burde du absolutt følge med på jobber som legges ut og gjerne søke litt også. Så sikrer du deg selv.

Skrevet

Ta gjerne og spør igjen, men se deg etter andre jobber også. Kanskje du heller kan klare å finne deg en fast jobb og slippe denne usikkerheten.

Anonymkode: ca34d...5a0

• Liker 1
Skrevet

Begynn å søke jobber, du. 

Da er det jo synd for nåværende arbeidsgiver dersom de behøver deg videre og du får napp er annet sted, men sånn er det når man ikke oppfører seg realt.

Anonymkode: 7aa1a...d93

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Herlighet skrev:

Skjønner frustrasjonen og at du gjerne vil ha det avklart, men du burde nok se an ut denne uka og se om du hører noe. Noen ganger er det interne prosesser som gjerne kan dra ut tiden litt. Så burde du absolutt følge med på jobber som legges ut og gjerne søke litt også. Så sikrer du deg selv.

Takk for svar! Ja jeg burde sikkert det men det er rart når han sa de skulle ha møte om dette igår. Burde jeg tolke det som negativt at de ikke har sagt noe? Han som har ansvaret er veldig god og forståelsesfull og derfor vil jeg ikke tenke at det er hans «stil» å ikke si ifra om jeg ikke får jobben, når han vet det er viktig for meg å vite

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Begynn å søke jobber, du. 

Da er det jo synd for nåværende arbeidsgiver dersom de behøver deg videre og du får napp er annet sted, men sånn er det når man ikke oppfører seg realt.

Anonymkode: 7aa1a...d93

Ja det er sant, men er likevel «slitsomt» å søke nye jobber om jeg ikke trenger det. Samtidig gå på intervju og lignende om det er forgjeves 

Skrevet

Du burde ikke tolke det som noe som helst. Du burde vente litt og anta at de kommer tilbake til deg i løpet av uken, det er her er ikke noe å bli stressa over :) Anta at de er profesjonelle og gir deg beskjed når de kan og når de vet. Det å mase vil nok ikke påvirke utfallet særlig positivt, så tenk på noe annet denne uka, og hvis du ikke hører noe, så spør du på mandag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...