Fotballmamma Skrevet 1. februar 2020 #21 Skrevet 1. februar 2020 Hvordan kroppen blir etter en fødsel er jo så individuelt, og det er synd at det nesten blir en konkurranse om å se bra ut få uker etter fødsel. Jeg er sikkert en av de «heldige» - fikk en slank og fin kropp ganske så fort etter begge mine fødsler. La på meg 16 kg med førstemann, og etter to mnd hadde jeg gått ned 20 kg. Var sånn med nr 2 også, dvs kom fort ned i normal størrelse igjen. Jeg ammet begge gangene, og for å si det sånn: det var den mest effektive slankekuren jeg noen gang har vært borti. 😊 Jeg fikk heller ingen strekkmerker, noe jeg også tror er veldig individuelt, og handler om gener. Dog har jeg som 48-åring registrert at jeg har noen få strekkmerker nå, men veldig lite fremtredende. En ting jeg fikk etter svangerskapene var forholdsvis store pupper, hadde a-cup før jeg fikk barn, og nå har jeg (dessverre) e-cup, savner de små brystene mine, tyngdekraften gjør sitt, for å si det sånn.🤪 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #22 Skrevet 1. februar 2020 Jeg veier 4 kilo mer (noe jeg selv liker da jeg var veldig tynn før), fikk ingen strekkmerker og puppene er en størrelse større, de er muligens litt mindre faste men det er minimalt. Underlivet mitt derimot blir nok aldri helt det samme. Anonymkode: 1541b...2aa
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #24 Skrevet 1. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Anonymkode: b72cc...7f6 Aldri vært i bedre form enn etter at jeg ble alenemor og det aldri ble tid til å sitte på ræva lenger!😉😂 Anonymkode: b72cc...7f6 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #25 Skrevet 1. februar 2020 Selv om jeg selv er en av de «heldige», synes jeg det er uheldig (hehe) med slike tråder som dette. Blir bare til en bildebonanza der kun de som er stolte og fornøyde legger ut bildet, og på den måten forsterker frykten og den dårlige følelsen som noen sitter med. Anonymkode: ed781...aad 9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #26 Skrevet 1. februar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir man veldig abderledes etter barn? Vil jeg miste min flate halvtrente mage når jeg får barn? ... Mamma kroppen høres så normalt ut.. Jeg tenker å ha baby snart, men er redd for mammakroppen, folk tørr jo ikke legge ut bilder en gang, heller ikke du😳 Anonymkode: eda20...095 Hos meg tok det ca 3 dager så var magen like flat og stram. Jeg har flere svangerskap bak meg, men alikevel kvalifiserer jeg meg ikke til mamma kropp. Mange som ikke forandrer seg. Anonymkode: 52e03...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #27 Skrevet 1. februar 2020 Blir underlivet ødelagt? Anonymkode: eda20...095
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #28 Skrevet 1. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir underlivet ødelagt? Anonymkode: eda20...095 Det eneste stedet som avslører at jeg har født er underlivet mitt😅 jeg har fått åreknuter og arrvev. Anonymkode: 52e03...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #29 Skrevet 1. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det eneste stedet som avslører at jeg har født er underlivet mitt😅 jeg har fått åreknuter og arrvev. Anonymkode: 52e03...fc4 Ja! I mitt tilfelle ble jeg engang fortalt at sex kjentes ut for han som om å komme inn i en vid grotte, etter at jeg fødte.. Så har ikke hatt sex på 7 år nå etter den kommentaren, ikke at jeg savner det eller menn heller, har fått det barnet jeg ville ha og ønsket..❤️ Anonymkode: b72cc...7f6 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #30 Skrevet 1. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja! I mitt tilfelle ble jeg engang fortalt at sex kjentes ut for han som om å komme inn i en vid grotte, etter at jeg fødte.. Så har ikke hatt sex på 7 år nå etter den kommentaren, ikke at jeg savner det eller menn heller, har fått det barnet jeg ville ha og ønsket..❤️ Anonymkode: b72cc...7f6 Sånn skal det ikke være. Det må jo ha skjedd en skade. Selv om jeg ser sprengt ut er jeg like stram. Anonymkode: 52e03...fc4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #31 Skrevet 1. februar 2020 For en suksessfull tråd du!! Kroppen min var som før etter fire mnd. Jeg er ikke overvektig men jeg er dvask. Jeg har prøvd å trene, men det er så jævelig kjedelig så jeg bruker rett og slett tiden min på andre ting Anonymkode: 927e3...67c 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #32 Skrevet 1. februar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker said: Blir underlivet ødelagt? Anonymkode: eda20...095 Nei, ikke nødvendigvis. Dette er nok også individuelt. Jeg hadde en naturlig, vaginal fødsel. Noen overfladiske rifter som ble sydd, grodde etter kort tid, og ingen smerter eller problemer med samleie 6-8 uker senere. Har eller ikke blitt «videre», snarere tvert imot. Kvinnekroppen er skapt for dette og henter seg selv inn rimelig kjapt. Men fødsler og kropper er forskjellige, så jeg kan bare snakke på vegne av meg selv og de venninnene mine med samme opplevelse og erfaring. Anonymkode: ed781...aad 1
Anjatapinjata Skrevet 1. februar 2020 #33 Skrevet 1. februar 2020 Jeg var redd for å bli tykk av svangerskap og at kroppen skulle bli helt anderledes. Men selvom jeg har mer fett nå og magen er litt mykere er jeg veldig fornøyd 😊 er tilbake i trening men hovedsakelig for å få igang en allerede ødelagt kropp som ikke fungerer særlig uten en del muskler😅 synes man skal være stolt av hva kvinnekroppen kan få til! For det er helt rått 😊 flere som skriver om underliv her også og jeg er blitt altfor trang etter fødsel.. Sex er veldig ubehagelig så blir lite med det enn sålenge. Håper det går seg til når jeg en dag blir ferdig med å amme, men det vil tiden vise. Er visst ikke noe galt ifølge gyn hvertfall så får ta tiden til hjelp.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #34 Skrevet 1. februar 2020 Synes det er synd at det fort blir til en konkurranse kvinner i mellom, om å bli slankest raskest mulig. Har også inntrykk av at kvinner er kvinner verst på dette. Det hadde vært så fint om vi bare aksepterte at folk er forskjellige og at det ikke definerer oss eller bør få noen til å føle seg skamfulle, om du så får tilbake en sixpack en måned etter fødsel eller får hengemage og noen ekstra kilo som aldri vil bort. Man har skapt og født et barn, og det viktigste er at man kan være en trygg og god rollemodell som mor. De fleste menn forstår veldig godt hva kroppen har gått gjennom og at dette kan og kan ikke gi varige endringer. Og barnet ditt elsker både med myk og stor eller stram og sterk mage. Om man derimot har fysiske plager lang tid etter fødsel bør man oppsøke lege/spesialist. Og dessverre tas ikke alltid fødselsskader så alvorlig som de burde, så noen ganger må folk selv stå på krava og ikke gi seg. Har du plagsomme smerter i underlivet så lenge som halvt år-år etter fødsel, skal du ikke bare måtte leve med dette. Vi lever for øvrig heldigvis i Norge, så uansett hvordan det går etter svangerskap og fødsel skal det finnes mulighet for hjelp og oppfølging for de første. Og håper virkelig ikke noen velger bort et stort ønske om å få barn i frykt for å få noen strekkmerker og litt mage. Man skal da forhåpentligvis leve i maaaange år som mor, så potensielt mindre pulbarhet burde for Guds skyld ikke være den avgjørende faktoren. Anonymkode: ed781...aad
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #35 Skrevet 2. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes det er synd at det fort blir til en konkurranse kvinner i mellom, om å bli slankest raskest mulig. Har også inntrykk av at kvinner er kvinner verst på dette. Det hadde vært så fint om vi bare aksepterte at folk er forskjellige og at det ikke definerer oss eller bør få noen til å føle seg skamfulle, om du så får tilbake en sixpack en måned etter fødsel eller får hengemage og noen ekstra kilo som aldri vil bort. Man har skapt og født et barn, og det viktigste er at man kan være en trygg og god rollemodell som mor. De fleste menn forstår veldig godt hva kroppen har gått gjennom og at dette kan og kan ikke gi varige endringer. Og barnet ditt elsker både med myk og stor eller stram og sterk mage. Om man derimot har fysiske plager lang tid etter fødsel bør man oppsøke lege/spesialist. Og dessverre tas ikke alltid fødselsskader så alvorlig som de burde, så noen ganger må folk selv stå på krava og ikke gi seg. Har du plagsomme smerter i underlivet så lenge som halvt år-år etter fødsel, skal du ikke bare måtte leve med dette. Vi lever for øvrig heldigvis i Norge, så uansett hvordan det går etter svangerskap og fødsel skal det finnes mulighet for hjelp og oppfølging for de første. Og håper virkelig ikke noen velger bort et stort ønske om å få barn i frykt for å få noen strekkmerker og litt mage. Man skal da forhåpentligvis leve i maaaange år som mor, så potensielt mindre pulbarhet burde for Guds skyld ikke være den avgjørende faktoren. Anonymkode: ed781...aad Utifra kommentarene som kom frem her om at folk liksom har blitt slanke igjen etter fødsel og gjerne gått ned ytterligere så tror jo de som leser her at normalen er å bli slank og fin igjen etter fødsel noe som absolutt ikke er tilfellet. Anonymkode: 91259...98e 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #36 Skrevet 2. februar 2020 Jeg har gått med til startvekt iløpet av første halvår med min første, nr 2 er helt fersk. Men har fått endret kroposfasong, så er mer timeglass nå, etter 2 barn. Var mer pære før. Gått fra 70C/D til 80 E/F, så har økt 1 båndstørrelse per graviditet. Har fått litt tigerstriper i hver graviditet, men de liker jeg, og de er heller ikke særlig fremtredende etter det har gått litt tid, om man er redd for sånt. Anonymkode: dac9b...c56
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #37 Skrevet 2. februar 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg har gått med til startvekt iløpet av første halvår med min første, nr 2 er helt fersk. Men har fått endret kroposfasong, så er mer timeglass nå, etter 2 barn. Var mer pære før. Gått fra 70C/D til 80 E/F, så har økt 1 båndstørrelse per graviditet. Har fått litt tigerstriper i hver graviditet, men de liker jeg, og de er heller ikke særlig fremtredende etter det har gått litt tid, om man er redd for sånt. Anonymkode: dac9b...c56 Har ikke gjort noe for å gå ned i vekt, annet enn å unngå usunn mat - i praksis, ikke spise mye sukker, chips eller drikke mye alkohol. Og det lever jeg etter uansett, så har ikke vært noe offer. Anonymkode: dac9b...c56
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #38 Skrevet 2. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Aldri vært i bedre form enn etter at jeg ble alenemor og det aldri ble tid til å sitte på ræva lenger!😉😂 Anonymkode: b72cc...7f6 Man får ikke en sånn mage av å løpe etter unger desverre. Sånn får man etter en nøye kosthold og flere timer på treningssenteret. Anonymkode: 7027d...96a
Anjatapinjata Skrevet 2. februar 2020 #39 Skrevet 2. februar 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man får ikke en sånn mage av å løpe etter unger desverre. Sånn får man etter en nøye kosthold og flere timer på treningssenteret. Anonymkode: 7027d...96a Ikke nødvendigvis, søsteren min ser slik ut etter to barn. Hun har sixpack og trener ikke. Har med gener og fysikk og gjøre, samt fettprosent. Men min søster har jo ikke særlig med former igjen da fordi hun er så tynn. Alle er forskjellige. Endret 2. februar 2020 av Anjatapinjata
Gjest Warrior Skrevet 2. februar 2020 #40 Skrevet 2. februar 2020 Flotte kropper dere som la ut bilde👌🏻💪🏻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå