Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem tør? 

🤪 Selv er det 9 mnd siden jeg fødte.

Anonymkode: 71a24...5ef

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du skulle starte med å legge ut bilde av deg selv? 

Anonymkode: 1541b...2aa

• Liker 39
Skrevet

Blir man veldig abderledes etter barn? Vil jeg miste min flate halvtrente mage når jeg får barn? ... Mamma kroppen høres så normalt ut.. Jeg tenker å ha baby snart, men er redd for mammakroppen, folk tørr jo ikke legge ut bilder en gang, heller ikke du😳

Anonymkode: eda20...095

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir man veldig abderledes etter barn? Vil jeg miste min flate halvtrente mage når jeg får barn? ... Mamma kroppen høres så normalt ut.. Jeg tenker å ha baby snart, men er redd for mammakroppen, folk tørr jo ikke legge ut bilder en gang, heller ikke du😳

Jeg ser helt lik ut etter to barn, men vil jo ikke publisere bilde av meg selv på kg!

Anonymkode: 5013e...5a5

• Liker 3
Skrevet

Er tilnærmet som jeg var før nå. Er 6mnd siden fødsel. Mindre muskler enn tidligere men er tilbake på trening nå så det kommer seg😊

Snapchat-126342645.jpg

Snapchat-611594067.jpg

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min mage ble helt fin igjen :) Jeg hadde KS da, akutt KS. Forutenom arret som ligger ved bikinilinjen så ser magen min ut akkurat som før. Det har jo tatt tid før magen min ble helt flat igjen, 6 mnd siden nå. Man skal ikke aktivt slanke seg mens man ammer, men man vil jo som regel gå ned i vekt uansett, sett at man ikke overspiser. 

Det er ingen selvfølge så klart. Men gevinsten er så uendelig verdt det at jeg hadde ikke brydd meg engang. 

Anonymkode: 6ce27...dfb

• Liker 1
Skrevet

Jeg tør ikke legge ut bilde av meg selv. Har man kropp som er noe i nærheten/litt lik eksempelvis Fotballfrue sin kropp så er man fake, man har ikke fått barn, man burde tenke seg om før man poster, tenke på andre som har en ganske fæl mammakropp osv. Så jeg tør ikke. 

Har fått to barn. Ser relativt lik ut som før, med noen ekstra strekkmerker bare.

Anonymkode: ba232...f2a

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil påstå min ser ganske lik ut altså. 

Fordelen med å være dvask og ha brede hofter før svangerskap, da ser den dvaske mammakroppen ganske lik ut noen uker etter fødsel... 

Anonymkode: 48aef...ff7

Gjest Keikolina
Skrevet

9 år siden jeg kalva, legger ikke ut bilde.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tør ikke legge ut bilde av meg selv. Har man kropp som er noe i nærheten/litt lik eksempelvis Fotballfrue sin kropp så er man fake, man har ikke fått barn, man burde tenke seg om før man poster, tenke på andre som har en ganske fæl mammakropp osv. Så jeg tør ikke. 

Har fått to barn. Ser relativt lik ut som før, med noen ekstra strekkmerker bare.

Er det gener? Eller var du flink med kosthold/trening i gtaviditeten? Hva gjorde du for å få en så fin mage at andre kan bli misunnelig? Har du elastisk hud? 

Gjest Keikolina
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle trenger ikke å få barn, bare å beholde kroppen din.

Skrevet
Akkurat nå, Keikolina skrev:

Alle trenger ikke å få barn, bare å beholde kroppen din.

Jeg vet det, men jeg har overskudd av kjærlighet og jeg vil elske å ta vare på min lille gull. Om jeg kan forebygge å forandre kroppen min anderledes, ønaker jeg også det. Hvis ikke, da vil jeg være forbredt og innstilt på å si good bye til min fine kropp ... 

• Liker 2
Skrevet

Hadde flat mage og var ganske petit før graviditet, jeg gikk opp tjue kg. Men er tilbake igjen nå, gikk ned ganske fort og så ganske lik ut fire mnd etter fødsel uten å gjøre noe. Men legger ikke ut bilde :)

Anonymkode: 76c74...63e

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vet det, men jeg har overskudd av kjærlighet og jeg vil elske å ta vare på min lille gull. Om jeg kan forebygge å forandre kroppen min anderledes, ønaker jeg også det. Hvis ikke, da vil jeg være forbredt og innstilt på å si good bye til min fine kropp ... 

Det finnes ingen garantier, så det kan være greit å være litt mentalt forberedt på at kroppen endrer seg uansett hva man gjør. "Tomme" pupper, strekkmerker og løs hud på magen kan alle risikere å få. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja mange av oss har kropper som har blitt annerledes. Jeg har fått en mage full av strekkmerker og et heng + større hofter, det til tross for at jeg var ganske slank før jeg ble gravid.

Anonymkode: 91259...98e

• Liker 1
Annonse
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det gener? Eller var du flink med kosthold/trening i gtaviditeten? Hva gjorde du for å få en så fin mage at andre kan bli misunnelig? Har du elastisk hud? 

Jeg vet ikke hva det er 🤷‍♂️
Har alltid vært tynn.
Gikk opp hhv 20 og 17 kilo i svangerskapene. Det er 10 år siden sist nå. Da var jeg jo ung. Skal begynne å prøve på et barn til nå, ikke sikkert jeg er like heldig da.

Jeg var også veldig redd for å ikke få kroppen min tilbake, så jeg trente altfor mye i babytiden. Det vil jeg ikke gjøre igjen.

Skrevet (endret)

10 mnd siden jeg fødte. 

Endret av Cuddlegirl
  • Liker 4
Skrevet

Jeg tør ikke poste bilde /vil ikke ha bilde av kroppen på nett. Men den endret seg lite etter første svangerskap og en del etter nr. to. Vekta forsvant raskt etter fødsel begge ganger. Jeg har fått en god del strekkmerker, og huden på magen er slappere. 

Det er en klisjé, og jeg hadde egentlig ikke trodd jeg skulle reagere slik, men jeg syns faktisk det er oppriktig koselig at kroppen er merket etter svangerskapene. Dette med at kroppen har klart å bære fram barn, og sikkert det at morsrollen og alderen har endret fokuset mitt, har gjort at jeg er mer fornøyd med kroppen nå enn da magen var stram. Jeg tenker om andre mammakropper i garderoben på babysvømminga at de er flotte, og mener det virkelig. 

Anonymkode: bfa6c...7b1

• Liker 1
Skrevet

Heldigvis hadde jeg mammakropp før jeg fikk barn. Så sjokket var minimalt😉

Alltid hatt litt pupper som ønsker å hilse på navelen, og hoftene har alltid vært der. Mer fornøyd med kroppen nå etter tre barn enn før😊

Det må være lov å være glad i seg selv også...?!

Anonymkode: e99b5...5eb

• Liker 2
Skrevet

Eneste bildet jeg poster får være det mentale bildet som kommer frem av beskrivelsene under. 

Jeg var veldig mentalt forberedt på å få en annen og annerledes kropp etter svangerskap/fødsel, men antok at fokus uansett i stor grad ville flyttes fra "meg, meg, meg" (aka oppheng i kropp og utseende) til barnet og det å være mor og familie og alt det fine som følger med og endrer livet radikalt. Trente litt styrke første halvdel av svangerskapet for å ha en sterk og frisk kropp til å takle fødsel og forsøke å unngå plager etter hvert som jeg ble større og tyngre.

Hadde en veldig fin, naturlig fødsel uten noen medikamenter, annen lindring eller hjelpemidler (utenom jordmor da..). Et par måneders tid etter fødsel var jeg tilbake i gamle jeans og veide mindre enn før graviditeten. Har også fått flatere mage og mer markerte magemuskler uten å ha trent en eneste dag siden jeg fikk barn (sikkert takket være å først bære masse rundt på og nå løpe etter en unge i 1,5 år). Fikk heller ingen strekkmerker, selv om dette var forventet da min mor har veldig mye strekkmerker og ekstra hud på magen.

Men jeg bryr meg også mindre om utseendet enn før, er mer opptatt av barnets ve og vel og det å holde seg frisk og sunn for egen og familiens del.

Har lært at mammakropp kan være så mangt, men fin og fascinerende er den uansett. For fy søren, så fantastisk kvinnekroppen er!

Anonymkode: ed781...aad

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...