AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #41 Del Skrevet 29. januar 2020 Munnbind trenger du ikke gå med, er bare tull. Anonymkode: e45c4...d90 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #42 Del Skrevet 29. januar 2020 Samme tiltak som vanlig influensa. Bruk munnbind og unngå folk helt. Mer kan du ikke gjøre😂 Anonymkode: 105e8...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #43 Del Skrevet 29. januar 2020 Samme tiltak som vanlig influensa. Bruk munnbind og unngå folk helt. Mer kan du ikke gjøre😂 Anonymkode: 105e8...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Von Erich Skrevet 29. januar 2020 #44 Del Skrevet 29. januar 2020 Munnbind kan ha motsatt virkning har jeg hørt. Du kan bli lettere smittet av det på grunn av du tar deg kanskje mer til fjeset når du bruker munnbind. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da må du jo bare fortsette med å være redd, det velger du selv. Personlig kan jeg godt finne minst ti andre ting å være redd for... Anonymkode: 6e5fa...6f0 Ingen som velger å være redd. Det er ikke så enkelt å bare slutte å være redd for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Familytree Skrevet 29. januar 2020 #45 Del Skrevet 29. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva kan jeg gjøre selv for å beskytte meg bedre? Hold deg informert og slapp av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #46 Del Skrevet 29. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: I gjennomsnitt dør 900 mennesker av vanlig influensa i Norge i året. Det bor i overkant av 5 millioner mennesker i Norge. Det har vært 120 ish dødsfall i Kina relatert til Corona viruset. Det bor nesten 1,4 milliarder mennesker i Kina. Du kan ta det helt med ro, og leve akkurat som normalt. Er du ikke hysterisk for vanlig influensa, trenger du ikke å bli hysterisk for dette. Anonymkode: 39a97...e88 Det dør vel ikke 900 pers av influensa i Norge ? Anonymkode: 25371...c56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. januar 2020 #47 Del Skrevet 29. januar 2020 Det er ikke noe godt å være redd TS. Føler med deg. Om jeg var deg ville jeg tatt en tur til legen. Kanskje vedkomne har mer informasjon om hva du kan gjøre for å ta forhåndsregler. Det vil kanskje berolige deg ❤️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrsa Skrevet 29. januar 2020 #48 Del Skrevet 29. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det dør vel ikke 900 pers av influensa i Norge ? Anonymkode: 25371...c56 Ikke? Gjennomsnittet er 900 personer årlig som dør av influensa. Sesongen 2016 (tror jeg det var), døde nærmere 1700 av influensa. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #49 Del Skrevet 29. januar 2020 Hvor bor du? Er det mange kinesere der du bor? Hvis ikke har du neppe noe å frykte. Bare pass på å ikke komme i kontakt med kinesere eller steder der de har vært. Anonymkode: 420fd...426 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. januar 2020 #50 Del Skrevet 29. januar 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruk munnbind og ha god håndhygiene. Jeg så flere på flyplassen i dag som gikk rundt med munnbind. Ellers er jeg enig med de fleste her at du ikke bør frykte coronaviruset noe særlig mer enn en vanlig influensaepidemi. Dessuten overvåker jo myndighetene dette veldig, så du vil nok få beskjed raskt om viruset kommer til Norge, foreløpig er det ikke her enda, og da er det dumt å la seg bli hemmet i hverdagen. Anonymkode: 9d4f1...887 Hva er konsekvensene av å bli smittet av dette viruset? Er det livstruende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #51 Del Skrevet 29. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I gjennomsnitt dør 900 mennesker av vanlig influensa i Norge i året. Det bor i overkant av 5 millioner mennesker i Norge. Det har vært 120 ish dødsfall i Kina relatert til Corona viruset. Det bor nesten 1,4 milliarder mennesker i Kina. Du kan ta det helt med ro, og leve akkurat som normalt. Er du ikke hysterisk for vanlig influensa, trenger du ikke å bli hysterisk for dette. Anonymkode: 39a97...e88 Av det vi vet så er prosenten dødsfall langt høyere ved coronaviruset enn influensa, coronavirus ca. 3-4% mot ca. 0,5% influensa . Coronaviruset smitter raskt og forskerene ser antydninger til at viruset muterer og sprer seg enda raskere. Fra man får coronaviruset til en person dør av det kan ta lang tid, og ikke noe man dør raskt av. Veldig mange ligger nå rundt på sykehus i kritisk tilstand og de har rett og slett ikke oversikten. Med tanke på hvor mange som er smittet og hvor raskt det smitter, hvor lang tid det tar før man får symptomer og hvor lang tid det tar før en person kan dø av det, så vil tiden vise omfanget, noe ingen faktisk vet enda. Heldigvis er det også mange med viruset som ikke merket særlig. Anonymkode: 21997...500 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #52 Del Skrevet 29. januar 2020 Skal begynne å hamstre tørrmat i tilfelle viruset muterer ! Anonymkode: ef621...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 29. januar 2020 #53 Del Skrevet 29. januar 2020 26 minutter siden, Gorilla skrev: Hva er konsekvensene av å bli smittet av dette viruset? Er det livstruende? De hoster opp blod på slutten så ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #54 Del Skrevet 29. januar 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Du har jo faktisk minimal grunn til å være redd da. Ts Anonymkode: c822b...187 Hvordan har jeg minimal grunn til å være redd? Anonymkode: 11344...78e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #55 Del Skrevet 29. januar 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor bor du? Er det mange kinesere der du bor? Hvis ikke har du neppe noe å frykte. Bare pass på å ikke komme i kontakt med kinesere eller steder der de har vært. Anonymkode: 420fd...426 Holde seg unna han tyske som ble smittet og, han er en kineser forkledd som en tysker.. Anonymkode: c64b6...8de 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #56 Del Skrevet 29. januar 2020 35 minutter siden, Yrsa said: Ikke? Gjennomsnittet er 900 personer årlig som dør av influensa. Sesongen 2016 (tror jeg det var), døde nærmere 1700 av influensa. Det må vel være i hovedsak eldre mennesker ? Anonymkode: 25371...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #57 Del Skrevet 29. januar 2020 Ta det med ro, det går nok bra. Anonymkode: d4e6c...02d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 29. januar 2020 #58 Del Skrevet 29. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke hysterisk, jeg er redd. ts Anonymkode: c822b...187 Alaskas dype skoger har endel avsidesliggende hytter der du kan leve av jakt og fiske. Billige er de sikkert også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #59 Del Skrevet 29. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har helseangst og er ikke redd i det hele tatt, så da er det ingen grunn for deg til å være redd heller 😊😊😊😊 Anonymkode: 11344...78e Jeg vet ikke helt om jeg tror på at du har angst, for i så fall har du liten forståelse for sykdommen. Å ha en angstlidelser handler jo nettopp om å være redd for ting som det rasjonelt sett er unødvendig å være redd for. Møte andre mennesker, kjøre bil - helt vanlige ting. Det hjelper absolutt null og niks å si «jammen dette er jo ikke noe å være redd for» til en person som har angst for noe. Vi vet det. Egentlig. Det er bare kroppen vår som ikke er enig. Folk kan ha angst for ulike ting. Men man blir ikke magisk frisk bare fordi noen sier til deg at «dette er ikke farlig, og jeg er ikke redd for dette». Man har en sykdom, man er ikke lite opplyst. Anonymkode: 9bdd8...a98 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #60 Del Skrevet 29. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må vel være i hovedsak eldre mennesker ? Anonymkode: 25371...c56 Ja, det er i hovedsak veldig gamle mennesker, veldig små barn og dem med nedsatt immunforsvar/almenntilstand som dør av influensa. Men ikke stol på meg eller andre tilfeldige anonyme personer på nettet - bruk 3-4 min på å google det selv Å bruke munnbind for å beskytte seg mot virus er forresten meningsløst. Med mindre du bruker en veldig spesifikk (dyr og sjelden) type munnbind. Virus er så små at de går rett gjennom vanlige munnbind. Anonymkode: ab62c...fc5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå