AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #1 Skrevet 29. januar 2020 huff finnes det noen greie ingredienser jeg kan bruke? i dag er det havremel og litt speltmel, men magen blir oppblåst og forstoppet. maizenna til å binde?? noen som klarer å lage gode pannekaker som er magevennlig? aner ikke om det er gluten jeg reagerer på, eller om jeg bare ikke tåler mel generelt. knekkebrød går fint-ingen reaksjon. Anonymkode: df600...a4c
K1970 Skrevet 29. januar 2020 #2 Skrevet 29. januar 2020 https://glutenfrihet.no/2016/11/06/glutenfrie-pannekaker-2/ Jeg bruker Semper Fin mix og ikke Toro.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #3 Skrevet 29. januar 2020 ah så desse er gode altså? har alltid prøvd å lage mat»fra grunnen» men når magen ikke tåler det, så er dette nok et bedre alternativ☺️takk Anonymkode: df600...a4c
Kaisamaia Skrevet 29. januar 2020 #4 Skrevet 29. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: huff finnes det noen greie ingredienser jeg kan bruke? i dag er det havremel og litt speltmel, men magen blir oppblåst og forstoppet. maizenna til å binde?? noen som klarer å lage gode pannekaker som er magevennlig? aner ikke om det er gluten jeg reagerer på, eller om jeg bare ikke tåler mel generelt. knekkebrød går fint-ingen reaksjon. Anonymkode: df600...a4c Samme her! Lurer på om det er "ferskt" mel jeg ikke tåler? Eller lyst mel.. Men kan bli dårlig av grovt brød også.. Lyse rundstykker, pizza, pannekaker osv. får jeg vondt i magen av.. Ikke knekkebrød. Vet ikke hva man kan bruke da, men ville bare si mine erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #5 Skrevet 29. januar 2020 3 minutter siden, Kaisamaia skrev: Samme her! Lurer på om det er "ferskt" mel jeg ikke tåler? Eller lyst mel.. Men kan bli dårlig av grovt brød også.. Lyse rundstykker, pizza, pannekaker osv. får jeg vondt i magen av.. Ikke knekkebrød. Vet ikke hva man kan bruke da, men ville bare si mine erfaringer. det er så irriterende, for jeg elsker pannekaker😖er en kresen person som synes det er vanskelig å gi opp maten jeg digger. prøvde å blende cottage cheese, egg, kesam og mikroskopiske mengder mel. men gidder ikke å spise ting som ikke smaker godt😏 Anonymkode: df600...a4c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #6 Skrevet 29. januar 2020 Pannekaker av havregryn, cottage cheese og egg? Det er sykt godt. Anonymkode: 4722f...110 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #7 Skrevet 29. januar 2020 Fins pannekake miks i glutenfri hyllen i butikken. Anonymkode: 3019d...906
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #8 Skrevet 29. januar 2020 Prøv quinoa og/eller hirse. Det bruker jeg. Anonymkode: 15bc1...44c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #9 Skrevet 29. januar 2020 Har du prøvd bananpannekaker? https://www.godt.no/oppskrift/2217/sunne-bananpannekaker Anonymkode: c76dd...86c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #10 Skrevet 29. januar 2020 Mange som sliter med det meste av mel tror det henger sammen med gluten, men det er ofte fruktaner som er synderen, og årsak til magevondt. Det er tilfeldigvis sånn at meltyper som ikke inneholder gluten, ofte også inneholder lite fruktaner (men ikke alltid). Derfor kan knekkebrød med mye frø og kjerner (linfrø, solsikkefrø etc.) ofte tåles bedre enn f.eks. vanlig brød som har hovedvekt av hvetemel, og inneholder mye fruktaner. https://www.nrk.no/norge/slik-styrer-du-unna-det-forskerne-tror-er-den-egentlige-skurken-1.13783615 Anonymkode: 3d01b...b77
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #11 Skrevet 30. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange som sliter med det meste av mel tror det henger sammen med gluten, men det er ofte fruktaner som er synderen, og årsak til magevondt. Det er tilfeldigvis sånn at meltyper som ikke inneholder gluten, ofte også inneholder lite fruktaner (men ikke alltid). Derfor kan knekkebrød med mye frø og kjerner (linfrø, solsikkefrø etc.) ofte tåles bedre enn f.eks. vanlig brød som har hovedvekt av hvetemel, og inneholder mye fruktaner. https://www.nrk.no/norge/slik-styrer-du-unna-det-forskerne-tror-er-den-egentlige-skurken-1.13783615 Anonymkode: 3d01b...b77 dette var nytt for meg; en del sunne matvarar som muligens skaper magetrøbbe også. hadde det bare vært så enkelt som å styre unna sukker, store alkoholmengder og røyk. men nei løk og andre grønnsaker lager også krøll😭 Anonymkode: df600...a4c
Gjest spinjitzu Skrevet 30. januar 2020 #12 Skrevet 30. januar 2020 1 moden banan, 5 egg, 3 ss kokosmelk, 2 ss mandelmel og litt salt. Gjerne litt vaniljepulver også. Blend sammen og stek.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #13 Skrevet 30. januar 2020 34 minutter siden, spinjitzu skrev: 1 moden banan, 5 egg, 3 ss kokosmelk, 2 ss mandelmel og litt salt. Gjerne litt vaniljepulver også. Blend sammen og stek. takk det skal prøves; liker kokosmelk☺️ Anonymkode: df600...a4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå