Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det sånn at NAV betaler depositumet hvis jeg søker NAV garanti eller er det som før? Er på jakt etter en leilighet med en venninne og er redd for å ikke få den bare fordi jeg ikke har muligheten til å betale depositumet. Hun har 18k på seg som hun kan betale med, men jeg har ingenting....

Anonymkode: badb8...d17

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Er det sånn at NAV betaler depositumet hvis jeg søker NAV garanti eller er det som før? Er på jakt etter en leilighet med en venninne og er redd for å ikke få den bare fordi jeg ikke har muligheten til å betale depositumet. Hun har 18k på seg som hun kan betale med, men jeg har ingenting....

Anonymkode: badb8...d17

Nav betaler ikke depositum. 
Kan ikke venninnen din ta hele depositumet da? 

Anonymkode: c463c...2e9

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun har bare 18k. Og depositumet på leilighetene vi skal på visning på er 31500 og 36000.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Feil.

"Du kan søke om støtte til depositum når du inngår en leiekontrakt hvis du ikke har mulighet til å skaffe dette på andre måter."

https://www.nav.no/no/person/flere-tema/sosiale-tjenester/leie-eller-eie-bolig/leie-privat

Anonymkode: 591d3...341

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil.

"Du kan søke om støtte til depositum når du inngår en leiekontrakt hvis du ikke har mulighet til å skaffe dette på andre måter."

https://www.nav.no/no/person/flere-tema/sosiale-tjenester/leie-eller-eie-bolig/leie-privat

Anonymkode: 591d3...341

Oi, så jeg kan få dekt depositum da? Det er 13500kr jeg trenger dekt hvis jeg får den leiligheten.

Gjest theTitanic
Skrevet

Joda, men når en huseier leser nav garanti så skygger de banen...   

Skrevet
På 29.1.2020 den 22.52, theTitanic skrev:

Joda, men når en huseier leser nav garanti så skygger de banen...   

hvorfor

Anonymkode: 023b4...f87

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor

fordi nav klientellet har et dårlig rykte, og nav i seg selv enda verre. nav garantien garanterer ingenting i praksis tror jeg.

Anonymkode: 09972...774

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor

Fordi de som leier da ikke har noe å tape på å ikke oppfylle sine forpliktelser i kontrakten. Det er den viktigste årsaken til at man har depositum. Om depositumet er finansiert av noen andre enn den/de som leier, så forsvinner en betydelig del av poenget. For skulle det skje noe, som det da er langt større sannsynlighet for, så er det langt fra sikkert depositumets størrelse vil være nok.

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
1 time siden, Djækklåsst skrev:

Fordi de som leier da ikke har noe å tape på å ikke oppfylle sine forpliktelser i kontrakten. Det er den viktigste årsaken til at man har depositum. Om depositumet er finansiert av noen andre enn den/de som leier, så forsvinner en betydelig del av poenget. For skulle det skje noe, som det da er langt større sannsynlighet for, så er det langt fra sikkert depositumets størrelse vil være nok.

Dette. Det er selvsagt synd, for en slik garanti er ment som en hjelp til vanskeligstilte, men det viser seg at folk er mye mer likegyldige til hva de ødelegger når det ikke er deres egne penger som kan gå tapt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...