AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #1 Skrevet 29. januar 2020 Helt siden barneskolen har han vært min beste kompis.. men etter vi begge kom ut i jobblivet, har hele forholdet endret på seg. Han jobber som servitør, og jeg har jobbet som fly-ingeniør i Kina i over 5 år og tjener tilnærmet 2 millioner i året. Hele tiden har han vært frustrert over at jeg tjener så mye. Han skjønner ikke hvordan det er mulig og er bare frustrert. Fikk også en sms fra han i går "Karrieren din i Kina er snart over, pga coronaviruset hehe, hva skal du gjøre da?". Jeg tror han rett og slett bare er sjalu på at jeg har fått en bedre jobb enn han. Hva syns dere jeg burde gjøre? Blir veldig frustrert av han til tider. Anonymkode: c99cc...808 1
FunnyBoy123 Skrevet 29. januar 2020 #2 Skrevet 29. januar 2020 Fortell denne butthurte kompisen din at hvis man står på, jobber hardt og følger drømmen (som du har gjort), ender man opp med slike jobber. Ikke la han påvirke livet ditt. Gratulerer med en fantastisk viktig jobb og nyt Kina. Fantastisk land! Uten folk som deg hadde ingen i et fly vært trygge, pengene du tjener er fullt fortjent! 10
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. januar 2020 #3 Skrevet 29. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt siden barneskolen har han vært min beste kompis.. men etter vi begge kom ut i jobblivet, har hele forholdet endret på seg. Han jobber som servitør, og jeg har jobbet som fly-ingeniør i Kina i over 5 år og tjener tilnærmet 2 millioner i året. Hele tiden har han vært frustrert over at jeg tjener så mye. Han skjønner ikke hvordan det er mulig og er bare frustrert. Fikk også en sms fra han i går "Karrieren din i Kina er snart over, pga coronaviruset hehe, hva skal du gjøre da?". Jeg tror han rett og slett bare er sjalu på at jeg har fått en bedre jobb enn han. Hva syns dere jeg burde gjøre? Blir veldig frustrert av han til tider. Anonymkode: c99cc...808 Eller så synes han du har blitt en klyse og vil få deg ned på jorda litt. Ikke sikkert andre har samme oppfatning av deg som du selv har, ta en skikkelig prat med ham, kanskje det ikke er som du tror. Selv har jeg samme lønn som deg, bortsett fra at jeg har null utdannelse og jobber 50 % stilling. Ingen av mine venner er misunnelige eller sjalu, kanskje det kan komme av måten jeg oppfører meg på? Aner ikke, bare gjetter.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #4 Skrevet 29. januar 2020 10 minutter siden, Dævendøtte said: Eller så synes han du har blitt en klyse og vil få deg ned på jorda litt. Ikke sikkert andre har samme oppfatning av deg som du selv har, ta en skikkelig prat med ham, kanskje det ikke er som du tror. Selv har jeg samme lønn som deg, bortsett fra at jeg har null utdannelse og jobber 50 % stilling. Ingen av mine venner er misunnelige eller sjalu, kanskje det kan komme av måten jeg oppfører meg på? Aner ikke, bare gjetter. At jeg har blitt en klyse? Har ikke gjort en dråpe. Flyttet til Kina og har ikke hatt kontakt med han på lenge. Helt til han fant ut hvor mye jeg fikk betalt... Det at du har null utdanning og tjener det samme er helt fantastisk, men har dessverre ingenting med saken å gjøre. Kan jeg spørre hva du jobber som? Anonymkode: c99cc...808 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #5 Skrevet 29. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Helt siden barneskolen har han vært min beste kompis.. men etter vi begge kom ut i jobblivet, har hele forholdet endret på seg. Han jobber som servitør, og jeg har jobbet som fly-ingeniør i Kina i over 5 år og tjener tilnærmet 2 millioner i året. Hele tiden har han vært frustrert over at jeg tjener så mye. Han skjønner ikke hvordan det er mulig og er bare frustrert. Fikk også en sms fra han i går "Karrieren din i Kina er snart over, pga coronaviruset hehe, hva skal du gjøre da?". Jeg tror han rett og slett bare er sjalu på at jeg har fått en bedre jobb enn han. Hva syns dere jeg burde gjøre? Blir veldig frustrert av han til tider. Anonymkode: c99cc...808 Kanskje det er det at du har sånn behov for å dele hva du tjene og hvorfor som gjør det litt usmakelig? Anonymkode: 266d8...c8e 1
Nymerïa Skrevet 29. januar 2020 #6 Skrevet 29. januar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt siden barneskolen har han vært min beste kompis.. men etter vi begge kom ut i jobblivet, har hele forholdet endret på seg. Han jobber som servitør, og jeg har jobbet som fly-ingeniør i Kina i over 5 år og tjener tilnærmet 2 millioner i året. Hele tiden har han vært frustrert over at jeg tjener så mye. Han skjønner ikke hvordan det er mulig og er bare frustrert. Fikk også en sms fra han i går "Karrieren din i Kina er snart over, pga coronaviruset hehe, hva skal du gjøre da?". Jeg tror han rett og slett bare er sjalu på at jeg har fått en bedre jobb enn han. Hva syns dere jeg burde gjøre? Blir veldig frustrert av han til tider. Anonymkode: c99cc...808 Kan du svare "Hva mener du nå? Ønsker du at jeg skal miste jobben min?" 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. januar 2020 #7 Skrevet 29. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: At jeg har blitt en klyse? Har ikke gjort en dråpe. Flyttet til Kina og har ikke hatt kontakt med han på lenge. Helt til han fant ut hvor mye jeg fikk betalt... Det at du har null utdanning og tjener det samme er helt fantastisk, men har dessverre ingenting med saken å gjøre. Kan jeg spørre hva du jobber som? Anonymkode: c99cc...808 Jeg driver eget firma, men har ikke lyst til å si hvilken bransje. I det første innlegget ditt, virket det som dere hadde vært kompiser siden barndommen og hatt mye kontakt. Siden han hele tiden har vært frustrert over inntekten din. Hvordan vet han hva du tjener?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #8 Skrevet 29. januar 2020 Til dere som lurer hvordan han vet hvor mye jeg tjener.. Hadde en telefon-samtale med han, og han spurte hvor mye jeg tjente.. Har aldri vært opptatt av penger eller noe av den slags. Men det er tydeligvis han.. Anonymkode: c99cc...808
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #9 Skrevet 29. januar 2020 Når man formulerer seg som et barn, så blir man tatt som et barn. Er det igjen en skoleferie på gang? Anonymkode: 4cce5...787
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #10 Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Når man formulerer seg som et barn, så blir man tatt som et barn. Er det igjen en skoleferie på gang? Anonymkode: 4cce5...787 Er ikke 100% norsk din jøk.. Beklager for at jeg formulerer meg feil. Anonymkode: c99cc...808
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #11 Skrevet 29. januar 2020 Hadde svart «det går nok fint. Har spart opp til å kunne pensjonere meg, men takk for omtanken.» Anonymkode: 1e0b2...2c4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #12 Skrevet 29. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke 100% norsk din jøk.. Beklager for at jeg formulerer meg feil. Anonymkode: c99cc...808 Ikke feil, er ordene du velger. som for x jøk. Ikke at det heter gjøk, men at du faktisk skriver slikt på internett og enda påstår du er ingenør. Anonymkode: 4cce5...787 3
Thyra Skrevet 29. januar 2020 #13 Skrevet 29. januar 2020 34 minutter siden, FunnyBoy123 skrev: Fortell denne butthurte kompisen din at hvis man står på, jobber hardt og følger drømmen (som du har gjort), ender man opp med slike jobber. Ikke la han påvirke livet ditt. Gratulerer med en fantastisk viktig jobb og nyt Kina. Fantastisk land! Uten folk som deg hadde ingen i et fly vært trygge, pengene du tjener er fullt fortjent! Alle ender ikke opp med så godt betalte jobber samme hvor hardt de jobber. Og å følge drømmen? Folk har ulike drømmer, ikke alle drømmer er like økonomisk lønnsomme. Og noen fanger er det kort vei mellom suksess og fiasko. Penger er heller ikke alt. Men selvsagt unner man andre å lykkes.
FunnyBoy123 Skrevet 29. januar 2020 #14 Skrevet 29. januar 2020 52 minutter siden, Thyra said: Alle ender ikke opp med så godt betalte jobber samme hvor hardt de jobber. Og å følge drømmen? Folk har ulike drømmer, ikke alle drømmer er like økonomisk lønnsomme. Og noen fanger er det kort vei mellom suksess og fiasko. Penger er heller ikke alt. Men selvsagt unner man andre å lykkes. Helt enig! Mente bare at hvis man jobber hardt og står på, og har en drøm, lykkes man! Viktigste er å ha en jobb man elsker og har en brennende lidenskap for.
Gjest theTitanic Skrevet 29. januar 2020 #15 Skrevet 29. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt siden barneskolen har han vært min beste kompis.. men etter vi begge kom ut i jobblivet, har hele forholdet endret på seg. Han jobber som servitør, og jeg har jobbet som fly-ingeniør i Kina i over 5 år og tjener tilnærmet 2 millioner i året. Hele tiden har han vært frustrert over at jeg tjener så mye. Han skjønner ikke hvordan det er mulig og er bare frustrert. Fikk også en sms fra han i går "Karrieren din i Kina er snart over, pga coronaviruset hehe, hva skal du gjøre da?". Jeg tror han rett og slett bare er sjalu på at jeg har fått en bedre jobb enn han. Hva syns dere jeg burde gjøre? Blir veldig frustrert av han til tider. Anonymkode: c99cc...808 Syntes det var en litt morsom replikk jeg da🙂. Foruten den, og om han er bitter så prøv å se forbi det. Jeg tenker at den som har jobbet for noe og oppnår det fortjener det de får. Det er absolutt ting og muligheter andre har som jeg skulle ønske at jeg hadde, men jeg har ikke jobbet hardt for å oppnå det, og det er greit for meg at den som faktisk valgte å stå på får lønn for strevet. Man går glipp av mye i livet om man skal bruke tid på å være bitter på sjangser som glapp og muligheter som uteble. Han visste at å jobbe som servitør ikke var veien til rikdom. Man trenger ikke være rakettforsker for å finne ut det.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #16 Skrevet 30. januar 2020 På 29.1.2020 den 19.11, AnonymBruker skrev: Ikke feil, er ordene du velger. som for x jøk. Ikke at det heter gjøk, men at du faktisk skriver slikt på internett og enda påstår du er ingenør. Anonymkode: 4cce5...787 Han bor i kina, og mest sannsynlig også "fra kina". Jeg selv mistet litt av morsmålet mitt etter 5 år i Norge, fordi sånn blir det når man bor i utlandet. Ser det også på morsann, når hun skal snakke norsk høres det bare rart ut. Alt pga hun har bodd over grensa for lenge. Ikke nok med det, tenk om han har dysleksi? Mobber vi folk med dysleksi? Hold deg til hans spm i stedet for å finne noe å klage på. - JEG synes du skal si ifra til denne kompisen din...! Si at du synes den ikke var helt innafor når folk dør av viruset og si at det ikke er eneste flyplassen i verden sist du sjekket. Innimellom vet ikke folk at det er grenser hos andre enn seg selv. Så får du vurdere om du skal blokkere han etterpå. Anonymkode: 0ad95...ddb 1
Maleficenta Skrevet 30. januar 2020 #17 Skrevet 30. januar 2020 På 29.1.2020 den 19.16, Thyra skrev: Alle ender ikke opp med så godt betalte jobber samme hvor hardt de jobber. Og å følge drømmen? Folk har ulike drømmer, ikke alle drømmer er like økonomisk lønnsomme. Og noen fanger er det kort vei mellom suksess og fiasko. Penger er heller ikke alt. Men selvsagt unner man andre å lykkes. Men da skal de ikke klage på at de ikke får 2 mill i året... 1
Thyra Skrevet 31. januar 2020 #18 Skrevet 31. januar 2020 (endret) 2 timer siden, Maleficenta skrev: Men da skal de ikke klage på at de ikke får 2 mill i året... Jeg kjenner ingen som klager på at de ikke tjener 2 millioner i året... Poenget mitt er at det ikke alltid er slik at de som jobber hardest tjener mest. Og å følge en drøm kan være så mangt. Endret 31. januar 2020 av Thyra
Maleficenta Skrevet 31. januar 2020 #19 Skrevet 31. januar 2020 9 timer siden, Thyra skrev: Jeg kjenner ingen som klager på at de ikke tjener 2 millioner i året... Poenget mitt er at det ikke alltid er slik at de som jobber hardest tjener mest. Og å følge en drøm kan være så mangt. Nei. De med lav utdanning jobber hardt de og. Men om de er som ts bestevenn som sur er over at hun tjener så godt, så får han forsøke å endre yrkesvri han og da istedet for å bitche til ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå