Gå til innhold

Ting du er overrasket over at folk ikke tenker på / vet om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smittefare. Det er så utrolig mange som har lite kunnskaper. F.eks om en er kraftig forkjølet og sier "jeg skal ikke hoste på deg altså, det går nok fint". Eller som ikke overholder karantene for hvor lenge de bør være hjemme etter omgangssyken. 

Folk som ser på bolig og ikke har peiling på at man skal betale prisantydning (evt annen pris etter budrunde) + omkostninger og derfor må ha nok lån til begge deler. Har flere venner som viser leiligheter og sier at leiligheten ser så bra ut og at den har de råd til, men så forstår de ingenting når jeg sier de må ta med i beregningen omkostningene også. En del har heller ikke vært i banken og har bare regnet seg frem til hva de kan få i lån på kalkulator. Helt uvitende om at andre ting også kan spille en rolle og at ting skjer fort under budrunder så da er det for sent å snakke med banken. 

De som bestiller ferie og ikke sjekker ordentlig ut hva det er de bestiller. F.eks kan det stå "Flott hotell, nær sentrum og uteliv. Strand like ved". Men så er sentrum 4km unna, strand 3km. Så klager de i ettertid når de ikke en gang har giddet å lese avstander eller slå opp på google maps. 

Anonymkode: 108db...dad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer ikke å lage en liste engang - den blir for lang.

Folk flest sliter med å finne ut av alt mulig, og det i en tid hvor alt er tilgjengelig på Internett. 

Veldig enkelt eksempel; se hvordan folk bruker sosiale medier - åpne FB/IG-kontoer, hvor de deler informasjon om både seg selv og andre. Deler bilder av barn, geolokasjon osv.

Anonymkode: 9a282...620

• Liker 3
Skrevet

At man kan legge slapp salat i isvann, så blir den sprø igjen, samme med gulerot. 

Anonymkode: ff1ec...19f

• Liker 2
Skrevet

Don’t get me started...

Av og til lurer jeg på hvordan enkelte har klart å få seg jobb, sertifikat osv. Har i det siste vært borti høyt utdannede folk som ikke skjønner hvordan Autopass på ferge fungerer. Min største medfølelse med alle de stakkars fergefolka som må forklare konseptet flere ganger om dagen. Det har vært informert i alle kanaler (oppslag på ferger, lokalaviser, lokalradio, Facebook osv) i over et år, likevel er det mange som ikke skjønner det.

Anonymkode: 42a89...339

• Liker 1
Skrevet

At du ikke skal se på YouTube når du kjører bil. Tuta voldsomt her om dagen for akkurat det. Voksenopplæring.

• Liker 1
Skrevet

De som legger teppe over vogn. 

Anonymkode: 34ab2...6a5

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de finnes faktisk enda. Ganske utrolig etter alle oppslagene i aviser og media generelt siste årene. 

Anonymkode: 5202a...9fe

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

?

Skrevet
1 time siden, Gorilla skrev:

?

Fordi det tetter igjen og gjør at babyen kan bli overopphetet i varmen. Blir som å sitte i en bil med vinduene lukket og ingen aircondition i solsteiken.

Anonymkode: 108db...dad

Skrevet
1 minutt siden, FlaskeVals skrev:

kvadratroten av 144

12 🤔?

Anonymkode: 25d6e...b7c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

12 🤔?

Anonymkode: 25d6e...b7c

❤️

Skrevet

At grunnen til at den «pod’en» inni Kinderegget er gul, er for at den skal forestille eggeplomme. Den traff meg hardt. 

• Liker 1
Skrevet

Blinking i rundkjøringer.

Folk som reiser på ferie til for eksempel Spania, men ikke aner hvor de skal.

+++

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...