AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #1 Skrevet 29. januar 2020 Jeg er en alenemor med barn som fyller år neste uke, og jeg også. Har stramt budsjett og lever på 100 kr dag fram til neste måned, som skal dekke buss og mat. Nå har jeg så utrolig dårlig samvittighet fordi jeg har ikke råd til å kjøpe barnet et ordentlig bursdagspresang. Han blir 2 år... også en annen ting er at vi er helt alene. Og synes det er så hjerteskjærende at vi kan ikke feire vår dag med kake engang. Kanskje hvis jeg lager noe billig. Gruer meg så fælt til neste uke.. Anonymkode: 37fc4...476
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. januar 2020 #2 Skrevet 29. januar 2020 Hva med å vente med bursdagsgave og kake, til du har litt bedre råd ?
Gjest Vinglepetra Skrevet 29. januar 2020 #3 Skrevet 29. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en alenemor med barn som fyller år neste uke, og jeg også. Har stramt budsjett og lever på 100 kr dag fram til neste måned, som skal dekke buss og mat. Nå har jeg så utrolig dårlig samvittighet fordi jeg har ikke råd til å kjøpe barnet et ordentlig bursdagspresang. Han blir 2 år... også en annen ting er at vi er helt alene. Og synes det er så hjerteskjærende at vi kan ikke feire vår dag med kake engang. Kanskje hvis jeg lager noe billig. Gruer meg så fælt til neste uke.. Anonymkode: 37fc4...476 Har dere besteforeldre eller annen familie i nærheten ? Kanskje de kan bidra med kake og presanger. Ellers så er det relativt sett enkelt å bake en kake, hvis du har mel, olje, litt egg og sukker i skapet. Det eneste du trenger å kjøpe inn en melis og kakaopulver til glasuren.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #4 Skrevet 29. januar 2020 Dette er sikkert mest sårt for deg som mamma, en toåring har ikke store begrep om hva en bursdag er enda, med tanke på kaker, gaver, venner. Hva har du hjemme som du kan bruke for å gjøre dagen finest mulig for dere begge? Kan du vekke han på morgenen med frokost på senga, synge bursdagssang, kanskje du kan lage en hjemmelaget krone? Vet ikke hva slags tilbud du har der dere bor, men dere kan finne på en gratis aktivitet? Gå på bibloteket, lek ute i en lekepark. Er det snø der du er? Lag verdens største bursdagssnømann sammen med toåringen. Eller bruk plastposer å ake sammen. Er det grønt gress, kanskje dere kan gå i en park å se på ender, eller en park lekeapparat. Har du melk i huset, kok en god kopp kako til kvelds? Han er nok uansett mest glad for å ha en fin dag med deg 💛 Går han i barnehage? Anonymkode: a7927...d1e 34
kaleidoskop Skrevet 29. januar 2020 #5 Skrevet 29. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er sikkert mest sårt for deg som mamma, en toåring har ikke store begrep om hva en bursdag er enda, med tanke på kaker, gaver, venner. Hva har du hjemme som du kan bruke for å gjøre dagen finest mulig for dere begge? Kan du vekke han på morgenen med frokost på senga, synge bursdagssang, kanskje du kan lage en hjemmelaget krone? Vet ikke hva slags tilbud du har der dere bor, men dere kan finne på en gratis aktivitet? Gå på bibloteket, lek ute i en lekepark. Er det snø der du er? Lag verdens største bursdagssnømann sammen med toåringen. Eller bruk plastposer å ake sammen. Er det grønt gress, kanskje dere kan gå i en park å se på ender, eller en park lekeapparat. Har du melk i huset, kok en god kopp kako til kvelds? Han er nok uansett mest glad for å ha en fin dag med deg 💛 Går han i barnehage? Anonymkode: a7927...d1e Enig med dette 👆🏻 Sikker på at toåringen synes det er stor stas med en paprikrone og sang. 13
Tough cookie Skrevet 29. januar 2020 #6 Skrevet 29. januar 2020 Sjekk Finn om det er noen som gir bort eller selger billig noen fine leker du kan gi til barnet ditt 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #7 Skrevet 29. januar 2020 Just now, kaleidoskop said: Enig med dette 👆🏻 Sikker på at toåringen synes det er stor stas med en paprikrone og sang. Gode tips. Skal lage krone, finne på noe kjekt. Frokost på sengen ❤️ Gjøre det til en skikkelig kjekk dag... Anonymkode: 37fc4...476 7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #8 Skrevet 29. januar 2020 Hva har du i skapet? Spar to egg og lag eggedosis til frokost? En sånn stor pose popcorn (ti-kroners) til bursdagskos. Pannekaker til middag? Og les her, har dere en Narvesen eller 7/11-i nærheten, gå dit: https://gjerrigknark.com/Gjerrigknarkens-blogg/15-ting-du-kan-fa-gratis-nar-du-har-bursdag#gkp1 Anonymkode: 55428...47b 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #9 Skrevet 29. januar 2020 ikke vondt ment på noen måte, men han fyller jo 2 år og vil vel ikke ha noe konsept over om han har bursdag eller ikke? Håper det ordner seg for dere! ❤ Anonymkode: f96ab...303 11
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #10 Skrevet 29. januar 2020 Skjønner det er sårt, men 2-åringer bryr seg ikke om bursdag og gaver. Hadde nettopp 2 årsdag for ungen her, og vi kjøpte en muffins i butikken og satte lys i den som han blåste ut. Det var det. Stor feiring skjer ikke før om 2-3 år. Anonymkode: c9080...304 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #11 Skrevet 29. januar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Hva har du i skapet? Spar to egg og lag eggedosis til frokost? En sånn stor pose popcorn (ti-kroners) til bursdagskos. Pannekaker til middag? Og les her, har dere en Narvesen eller 7/11-i nærheten, gå dit: https://gjerrigknark.com/Gjerrigknarkens-blogg/15-ting-du-kan-fa-gratis-nar-du-har-bursdag#gkp1 Anonymkode: 55428...47b Denne var helt genial!! Tusen takk 😄 Anonymkode: 37fc4...476
Irja Skrevet 29. januar 2020 #12 Skrevet 29. januar 2020 Sjekk Finn. Mange gir bort leker Unsett blir han 2 år, og kommer ikke til å etterlyse noen gave. Skjønner uansett at det er veldig sårt! Har vært der selv. Hva har du i kjøleskap og matskap? Egg? Mel? Melk? Skal ikke mange ingredienser til for å tromme sammen en kake eller noen vafler Også håper jeg du selger ting dere ikke trenger på Finn og Tise? Klær og leker han vokser fra. Gå igjennom skapet ditt også. Pynteting, sko, alt mulig! Jeg selger for 2-3.000 i måneden etter barna mine og annet. Så kjøper jeg nye ting de trenger brukt 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #13 Skrevet 29. januar 2020 (endret) Ikke la de negative svarene ødelegge gleden, håper dere får fine bursdager. Går barnet i bhg? I såfall vil de vel markere bursdagen der, og hvis ikke så kan dere kanskje gå i åpen barnehage på barnets bursdag? Her jeg bor er det i alle fall mulighet for å markere bursdager i åpen bhg hvis man ønsker det, så det kan være verdt å undersøke. Anonymkode: 62db7...b8c Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 30. januar 2020 av Perelandra 3
fusetufs Skrevet 29. januar 2020 #14 Skrevet 29. januar 2020 Last ned appen to good to go der kan du få masse deilig til en billig penge 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #15 Skrevet 29. januar 2020 (endret) Ts, marengs er også billig å lage Men som andre foreslår; en 2-åring skjønner lite og husker ingenting. Gjør noe spesielt mest for din skyld; som andre foreslår over. Men hvordan blir det senere år? Det blir jo trist om dette møter deg hvert år. Vil din øk situasjon bedre seg, har du hatt ekstraordinære kostnader i år, er det grep du kan gjøre for å unngå å leve sånn på marginen? Vil jo være mange vanskelige høytider og arrangementer som venter da. Kan du sette av 50 kroner hver måned for bursdag? Gjøre noen radikale grep; bo billigere? Anonymkode: 52f88...3aa Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 30. januar 2020 av Perelandra 4
minister-mio Skrevet 29. januar 2020 #16 Skrevet 29. januar 2020 Se på gis bort på finn.no. det kan være det er noen leker eller klær du kan gi i gave! 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #17 Skrevet 29. januar 2020 100 kr dagen er ikke såå lite penger da, ikke mye men akkurat passe for to personer. Koster ikke så mye for egg, melk, mel og sukker så du får laget en kake, eller vafler, pannekaker osv og ingrediensene kan du jo bruke til annen mat også. Tips for billig mat siden du bor i Bergen er å melde deg inn i gruppen bedre kår på Facebook, de har matutdeling ved IKEA hver tirsdag 50 kr så får du et par handleposer med mat så handler du smart utenom, går for first price og tilbudsvarer, så kommer du deg langt, i tillegg til finn som flere andre har nevnt Anonymkode: 7c0ae...561 4
Krok1 Skrevet 29. januar 2020 #18 Skrevet 29. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: ikke vondt ment på noen måte, men han fyller jo 2 år og vil vel ikke ha noe konsept over om han har bursdag eller ikke? Håper det ordner seg for dere! ❤ Anonymkode: f96ab...303 Tenkte det samme. For å trøste (for jeg skjønner at følelsen er dritt) :2åringen vet ikke at hen har bursdag, bryr seg ikke om gave, og kommer ikke til å savne fest.
Gjest Keikolina Skrevet 29. januar 2020 #19 Skrevet 29. januar 2020 Husker når mine var så små og skulle åpne gaver, de lekte kun med esken 😀 Så de har ikke så veldig mye begrep enda.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #20 Skrevet 29. januar 2020 Ikke for å være drittsekk, men... barnet ditt blir 2 år, han skjønner ikke at han har bursdag. Jeg skjønner at du har lyst å feire. Du vil gi han gaver, feire meg kake, osv, men han vet ikke at det er dag hvor det blir mye oppstyr. Det er ikke før barna blir litt eldre at de i det hele tatt får med seg slike ting. Han vet ikke hva han kan forvente av en bursdagsfeiring enda. Jeg skjønner at det er tungt å ikke kunne gi han slike ting når han er bursdag, men prøv å tenke på at han ikke kommer til å huske det i fremtiden. Anonymkode: 5b737...0be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå