Gjest Tari i.i Skrevet 6. juni 2005 #1 Skrevet 6. juni 2005 Kan noen hjelpe? Jeg er av den typen som ikke liker fisk, og har omtrent ikke spist fisk i løpet av mitt snart 30-årige liv. Men, jeg vil gjerne lære å like det...Noen som har en begynneroppskrift til meg som dere tror kan kurere en "ikkelikefisk-person"? :-)
Gjest piaf Skrevet 6. juni 2005 #2 Skrevet 6. juni 2005 Begynn med å finne en flink og seriøs fiskehandler som selger skikkelig fersk kvalitetsfisk. Det har bare så utrolig mye å si for smaken! Prøv deg først fram med med feks torskefilet eller hysefilet, som er ganske milde og nøytrale i smaken. Så kan du: 1. Lage stekt fisk med ovnsstekte potetbåter, sitronbåter og ertepuré. Vend fiskestykkene i en blanding av salt, pepper og mel og stek dem gyldne i smør og olivenolje. Ertepuréen lager du sånn: Gi frosne erter et oppkok. Kjør ertene i stavmikser/foodprocessor med salt, pepper, hvitløk og vårløk surret myke i litt i olje, litt smør og litt crème fraîche. Puréen fungerer også veldig bra sammen med laks, hvis du liker det. 2. Lage fisk i form: Legg fiskestykkene i en ildfast form. Salte og pepre. Ha over fløte, litt presset sitron, hakket hvitløk og bladpersille og masse hakkede friske tomater, slik at det dekker. Strø tilslutt over revet mozzarella, eller en annen ost du liker, og gratiner i ovnen ved 225 grader i 20 min. Ha god ris ved siden av. Håper dette kan være til litt inspirasjon!
Nella Skrevet 6. juni 2005 #3 Skrevet 6. juni 2005 Fisk i wok er godt. Eller fersk pasta, laks og hvit pastasaus. Det er jo supergodt. Og se på www.godfisk.no der er det masse forskjellig. Velg utifra hvilken fisk du vil bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå