Gå til innhold

Martine Halvorsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Irja skrev (32 minutter siden):

Hjemme og filmer reklamevideo til vogna de har fått sponset, mens de under to uker gamle barna hennes ligger på nyfødtintensiv med pustehjelp. Da trenger man faktisk veiledning.

Sønnen min lå tre uker på nyfødtintensiv. Det siste jeg tenkte på var jobb. Jeg var der fra 08 på morgenen til 22 på kvelden. Da gikk jeg å la meg på foreldrerommet. Ikke hjemme. Tipper Martine har fått samme tilbudet.. 

Dette kommer hun til å angre på. 

Hun har jo tross alt «tøffa» seg og sovet hjemme. Vet ikke hva andre tenker, men hadde ikke dratt hjem og sovet der og laget reklamefilmer osv mens barna lå på nyfødtintensiv. Grinevideoer, lange dusjer, cafebesøk. «Tøffer seg». Kommer til å få sjokk når de skal hjem og må ta seg av to babyer helt alene. Hvem nevner egentid etter to uker? «Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få gitt meg selv egentid». Vel, hjemmebesøk og «tøffing» er egentid. Skjønner meg virkelig ikke på denne dama…

• Liker 10
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jajajane skrev (6 minutter siden):

Hun har jo tross alt «tøffa» seg og sovet hjemme. Vet ikke hva andre tenker, men hadde ikke dratt hjem og sovet der og laget reklamefilmer osv mens barna lå på nyfødtintensiv. Grinevideoer, lange dusjer, cafebesøk. «Tøffer seg». Kommer til å få sjokk når de skal hjem og må ta seg av to babyer helt alene. Hvem nevner egentid etter to uker? «Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få gitt meg selv egentid». Vel, hjemmebesøk og «tøffing» er egentid. Skjønner meg virkelig ikke på denne dama…

Skremmende å se det hun viser frem, skriver og sier. Snakker om egentid når hennes to premature tvillinger ligger på nyfødtintensiv 😳 Det slaget Martine får når de kommer hjem med barna, det blir hardt. Da snakker vi «beintøft» 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
Irja skrev (14 minutter siden):

Skremmende å se det hun viser frem, skriver og sier. Snakker om egentid når hennes to premature tvillinger ligger på nyfødtintensiv 😳 Det slaget Martine får når de kommer hjem med barna, det blir hardt. Da snakker vi «beintøft» 

Virker nesten som at hun har tatt seg "fri" fra hele greia. Hun syns vel hun har gjort jobben sin, siden hun har ruget på dem i 30 uker.  Lurer virkelig på hvordan dette skal gå når de får dem hjem. Hun blir muligens å gå på en skikkelig smell 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Maia3 skrev (7 minutter siden):

Virker nesten som at hun har tatt seg "fri" fra hele greia. Hun syns vel hun har gjort jobben sin, siden hun har ruget på dem i 30 uker.  Lurer virkelig på hvordan dette skal gå når de får dem hjem. Hun blir muligens å gå på en skikkelig smell 

Blir nok mye å gjøre for de besteforeldrene, tenker jeg. Mor trenger fri.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Jajajane skrev (8 timer siden):

Det kan være gode grunner til at hun velger å sove hjemme. Hvis hun sliter med å få sove på sykehuset skjønner jeg det godt. De har nok uansett en avtale med sykehuset om at det er greit, og det er vel også begrenset hvor mye man som forelder får gjort ved å være på sykehuset 24/7 i en slik situasjon. Babyene er jo i de beste hender også. Ser for meg at det kan være behov for noen pauser innimellom.

Men veldig mange oppdateringer og mye reklamering for ting ja. Egentid blir det nok mindre av fremover. Men tror som Irja skriver over her, at de besteforeldrene kommer til å få mye å gjøre. Kjekt for de at den muligheten til avlastning er der, men er nok mange andre som har det mer «beintøft» enn henne. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Var på nyfødt intensiv i 3mnd jeg. Og etter det, medisinsk avd i 3mnd til.. 6 mnd på sykehus sammenlagt. Kan telle på en hånd hvor mange netter jeg var borte fra babyen min. (Tror det var 3)

De oppfordrer til å ta lufteturer ut ja. Men de er så sårbare, og ting kan snu så fort. Noe jeg fikk erfare mange ganger. Så jeg turte ikke være lenge borte fra min❤️

Endret av Melvina123
  • Liker 4
  • Hjerte 7
Skrevet (endret)
Sandie skrev (1 time siden):

Det kan være gode grunner til at hun velger å sove hjemme. Hvis hun sliter med å få sove på sykehuset skjønner jeg det godt. De har nok uansett en avtale med sykehuset om at det er greit, og det er vel også begrenset hvor mye man som forelder får gjort ved å være på sykehuset 24/7 i en slik situasjon. Babyene er jo i de beste hender også. Ser for meg at det kan være behov for noen pauser innimellom.

Men veldig mange oppdateringer og mye reklamering for ting ja. Egentid blir det nok mindre av fremover. Men tror som Irja skriver over her, at de besteforeldrene kommer til å få mye å gjøre. Kjekt for de at den muligheten til avlastning er der, men er nok mange andre som har det mer «beintøft» enn henne. 

Det er ikke så mye man får gjort nei, men det var ikke det det handlet om for min del. Jeg ville være der. Jeg var sliten ja. Helt utmatta. Vondt i kroppen, melkespreng og konstant på gråten. Men jeg ville ikke være noen andre steder. Og når de ringte fra intensiven, og fortalte at sønnen min hadde sluttet å pusle, så er jeg glad for at jeg kun hadde en heistur fra 1. til 4. etg.

Da hadde det ikke vært noe kult å stå hjemme og filme meg selv gråtende på badet eller med sponsa matchende klær fra Newbie. 

Endret av Irja
  • Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Synes virkelig det er problematisk og trist å vise sårbare premature barn, og så kjøre reklamesnutter innimellom dette som de står i. Situasjonen hennes eller rettere sagt barnas? drar garantert høyere seertall, og det virker utenfra som at dette melkes med reklamesnutter. Det dras uansett om det er overlagt/planlagt eller ikke inn ekstra med penger på disse barnas situasjon. Her svikter Martine som forelder synes jeg og jeg blir trist av å se barna flashet konstant på snap (her er det ikke et par bilder siden fødselen, men de melkes og eksponeres i høy grad). Har sluttet å se på dette for en stund siden, gir meg avsmak. 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet

Ut fra en video jeg så akkurat, virker det som ho ikke får lov å være på sykehuset hos ungene. Griner og skjærer grimaser og forsikrer at det eneste ho har lyst til, er å være med de. 

Skrevet
kkkeee skrev (Akkurat nå):

Ut fra en video jeg så akkurat, virker det som ho ikke får lov å være på sykehuset hos ungene. Griner og skjærer grimaser og forsikrer at det eneste ho har lyst til, er å være med de. 

Noen må jo ta i fra henne internett. Deg er jo helt sinnsykt i ordets rette forstand det hun driver med. Grining og grimaser, og nærbilder av vrengt munn og reklamer. Tragisk. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Tøffa seg hit og tøffa seg dit. Hva er det som er så tøft med det hu gjør egentlig? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg håper virkelig for hennes egen del at hun får tilgang på god psykolog og legger vekk all filmingen. Det er virkelig ikke normalt å bære alle følelsene sine så på utsiden. Jeg blir ikke overrasket om hun får en fødselsdepresjon..

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Er dette hun som postet en video hvir det eneste hun gjør er å grine? Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke følger med, men fikk opp en snapstory jeg lurer på om var av henne. Måtte klikke meg over 4 eller 5 sekvenser hvir det kun var grining, ikke en gang noen ny tekst. Var fordi hun ikke fikk vært hos ungen(e). 

Er det slik at man kan nektes å være med egne premature? Trodde det var ganske åpent for å være der dagen lang? 

Skrevet

Premature som er så små at de ligger i kuvøse trenger pause hvor de henter seg inn igjen uten kroppskontakt. 

Jeg orker ikke følge henne men at babyene trenger litt kuvøsetid tror jeg på. 

• Liker 3
Skrevet

Dette med kuvøsetid og å sove hjemme gjorde jo Spetalen også, de bor såpass nærme. Og jeg kan skjønne at de tar pause fra rommet når de ikke har egne rom sånn som Ulrikke hadde i Bergen. Men eeeeeehh.. noen må gi den dama eeeeeh litt verktøy for å slutte å eeeeee så jævli 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Forferdelig damemenneske...

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Hun har jo alltid vært åpen om absolutt alt hun føler og grått daglig på SoMe, så dette er jo ikke noe nytt. Ser ikke hvorfor hun skulle angre på det nå. 

De kan jo ikke være sammen med barna 24/7 uansett, så ser ikke helt hvordan det hjelper at de skal sitte på et sykehusrom og sture. 

Skrevet (endret)
Mei88 skrev (4 timer siden):

Dette med kuvøsetid og å sove hjemme gjorde jo Spetalen også, de bor såpass nærme. Og jeg kan skjønne at de tar pause fra rommet når de ikke har egne rom sånn som Ulrikke hadde i Bergen. Men eeeeeehh.. noen må gi den dama eeeeeh litt verktøy for å slutte å eeeeee så jævli 

Hun skylder på adhd ang eeeeææææhhhh hele tiden.  Bare gråter,grimaser, tøffer seg idag også. Og gjeeeesper i det uendelige. Alt er så innmari mye verre for henne enn for alle andre.  Merkelig.  Hun har tydeligvis fått mye klager på all gråtingen, for nå ba hun dem som kommer med sånt om å dra til hel....Skjønner ikke hvorfor hun ikke kan vente med snappingen til hun er på et mer stabilt sted. Ingen orker å følge dette over tid 

.

Endret av Maia3
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Whitesnake69 skrev (7 timer siden):

Tøffa seg hit og tøffa seg dit. Hva er det som er så tøft med det hu gjør egentlig? 

Godt spørsmål 

Skrevet

Gud bedre så mye stygge kommentarer 😳 hva er det som er galt i livet deres egentlig? Jesus christ.. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...