Gå til innhold

Hvor sosiale er dere, som har egen fam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor sosiale er dere, slik egentlig? Kun sosial på jobb/skole, sosiale media? Eller hva? For min del har jeg mulighet til å være sosial med å dra på besøk til andre, eller invitere, venner og familie, men det frister bare ikke noe særlig ofte lenger.. Sosiale medier er stort sett kun til praktisk bruk pga barn, for min del, og bryr meg lite om hva andre legger ut, egentlig. Evner å kunne trives i eget selskap. og det er for såvidt en god egenskap å kunne ha. Har for såvidt alltid mann og barn rundt meg på kvelder og helger. Elsker familielivet og vi finner på mye sammen, både sportslig og litt kreativt og underholdene. Jeg inviterer til både mindre og større familie selskaper igjennom året.. Men føler jeg burde vært mer sosial, slik egentlig. Så, hvor mye er dere med andre, foruten mann og barn? 

Anonymkode: f9993...12c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså.. Med små barn må jeg innrømme at det er svært begrenset. Jeg er en veldig sosial person men etter 100% jobb, middag og legging frister det bare mest med sofa og avslapning ;) Jeg har noen venner som er gode til å invitere så 2 kvelder i måneden samles vi hjemme hos noen og 1 gang i måneden er det syforening jeg prøver å få gått på. Prøver å få til cafètur eller lunch men ikke ofte det skjer. Merker at selv om det er koselig må jeg tvinge meg litt ut døren til tider..  Ikke så lett å få barnevakt ofte heller så da blir det litt sånn akkurat nå. Helgen er liksom for barna! Ser dem jo ikke mange timene i uken mellom barnehage/skole og leggetid. Møtes med de som har barn på samme alder hvis vi skal på en lekeplass men mine nærmeste venner har barn på andre aldre.. Og mannen vil jo gjerne se meg litt han også ;) 

Skrevet

Her har familielivet tatt over som den "sosial arena" 

Ganske fint det, og slik vert det nok til alle har kom seg ut av reiret.

Heldigvis treng verken eg eller kona sosialt samvær med andre for og trivst i kvardagen. Barna går i barnehage og har sine venner. Vi voksne har gardsbruk og er heime med dei pliktar som fylg med. 

Ofte kan det gå både 2-3 mnd mellom kvar gong vi har andre voksne på besøk i hus. som oftast er det svigerfar og svigermor som då er innom. Nære vennar har vi ikkje anna enn hund og kattar 😆Sjølv går vi aldri på besøk til andre. 

Skrevet

Helt ærlig så kunne jeg vært mye mere sosial akkurat nå men bruker for det meste tida med mann og barn . Etter at jeg fikk barn merka jeg en skikkelig omveltning når det kom til det sosiale ,pleide å være ute hver dag men har de siste årene mer eller mindre grodd fast hjemme 😄

Har 4 gode venninner som har holdt sammen siden vi var små som treffes jevnlig (men da blir det jo ofte ikke lange kvelder fordi alle de andre må også hjem til mann og barn 😊) .Bortsett fra det er jeg stort sett hjemme med familien ja ;) ( foruten de vanlige besøkene av svigerforeldre etc)

Skrevet

Har tre små barn(10 mnd, 3 år og 5 år) og vil si jeg er så sosial som jeg kan. Møter venninner stort sett hver helg. Enten med barna, eller kafé, trening eller fest. Ukedager er ofte hektiske men trener tre kvelder så møter ofte venninner og trener sammen evt tar vi et par glass en torsdag på restaurant osv. 

Anonymkode: 24151...bc1

Skrevet

Var mye sosial da barna var små. Da møttes vi venninnene med barna våre, spiste lunsj, laget middager sammen osv. Nå er barna ungdommer, og jeg har mer tid til å møte mine venner alene. Men hverdagen med jobb og hus spiser opp hverdagen og siden jeg jobber med mennesker og har gode kollegaer, er jeg ganske mettet når jeg kommer hjem og setter pris på litt alenetid 

Anonymkode: 3c045...f96

Skrevet

Jeg har alltid lidd under alvorlig grad av FOMO, altså å være redd for å ikke være tilstede når noe skjer, så har alltid mye ute.

Nå som jeg er alenemor til ei på 20 mnd er det langt mindre. Er arbeidssøker så sitter mye hjemme, men trives egentlig med roen mens barnet er i bhg. Et par ganger i mnd drar jeg på kaffe eller shopping med en annen venninne, eller noen kommer innom hit på middag, og en gang hver 4. mnd går jeg ut alene å spiser middag med venner eller noe😅 

Stortrives med dette. Det er så deilig å ha noen timer uten barn, for jeg er sammen med hun hele tiden ellers og da har jeg muligheten til å nyte tiden med henne❤️

Anonymkode: b70fc...be5

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor sosiale er dere, slik egentlig?

For min del har jeg mulighet til å være sosial med å dra på besøk til andre, eller invitere, venner og familie, men det frister bare ikke noe særlig ofte lenger.. 

Det er dette som er mitt problem, jeg er så mettet på jag, lyder og aktiviteter at jeg egentlig bare vil ligge i fred på sofaen og se Netflix. Er aldri uthvilt eller avslappet, så frister ikke å være sosial. Har en krevende karriere og.

Men prøver å tvinge meg til å møte venner, vet jeg har godt av det. Det er jo fint bare man kommer seg ut.

Anonymkode: 0adf4...1b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...