AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #1 Skrevet 29. januar 2020 Samboer vil ikke ha flere barn, men det ønsker jeg❤️ Har ett barn fra før... Hva gjør man? Hadde du gått fra han? Skal sies at før har han sagt «kanskje», men nå er det «nei» Anonymkode: 4a287...e86
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #2 Skrevet 29. januar 2020 Da må du gå i deg selv og finne ut hva som er viktigst for deg. Hvis du virkelig føler at du trenger et barn til, må du kanskje akseptere at du må finne deg noen andre å få barn med. Han har full rett til å ikke ønske fler barn, og hvis det er så viktig for han at han risikerer å miste deg, så må han også bare akseptere det. Det der er en vanskelig nøtt, og en sak mange går fra hverandre for. Men det å få barn er en så stor og viktig ting i livet, så det er viktig at man er på samme side her, og at man ikke gir opp en så stor del av seg selv for en annen. Det fører sjelden til noe godt. Anonymkode: d8967...24a 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #3 Skrevet 29. januar 2020 Jeg hadde gått fra mannen jeg elsker dersom vi ikke hadde noen barn. I din situasjon, (så fremt dette føles som mannen i ditt liv) hadde jeg akseptert at vi ikke alltid kan få alt vi ønsker oss i løpet av livet, og vært takknemlig for at mitt ene barn kan vokse opp med to foreldre som elsker hverandre og forblir sammen. Jeg kjenner også til altfor mange mennesker som opplever at barn nummer 2 og 3 kommer med langt mer enn hva man forventet, enten det er i form av tvillinger, ekstrabehov eller vanskelig babyår som tærer for mye på paret og ender med skilsmisse. Anonymkode: f793a...1d9 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #4 Skrevet 29. januar 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg hadde gått fra mannen jeg elsker dersom vi ikke hadde noen barn. I din situasjon, (så fremt dette føles som mannen i ditt liv) hadde jeg akseptert at vi ikke alltid kan få alt vi ønsker oss i løpet av livet, og vært takknemlig for at mitt ene barn kan vokse opp med to foreldre som elsker hverandre og forblir sammen. Jeg kjenner også til altfor mange mennesker som opplever at barn nummer 2 og 3 kommer med langt mer enn hva man forventet, enten det er i form av tvillinger, ekstrabehov eller vanskelig babyår som tærer for mye på paret og ender med skilsmisse. Anonymkode: f793a...1d9 Jeg innser at jeg kanskje antok for mye her, ettersom du ikke har påpekt om det er du som har et barn fra før eller om dere to sammen har et barn. Beklager det dersom jeg antok litt for raskt der. Anonymkode: f793a...1d9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #5 Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde gått fra mannen jeg elsker dersom vi ikke hadde noen barn. I din situasjon, (så fremt dette føles som mannen i ditt liv) hadde jeg akseptert at vi ikke alltid kan få alt vi ønsker oss i løpet av livet, og vært takknemlig for at mitt ene barn kan vokse opp med to foreldre som elsker hverandre og forblir sammen. Jeg kjenner også til altfor mange mennesker som opplever at barn nummer 2 og 3 kommer med langt mer enn hva man forventet, enten det er i form av tvillinger, ekstrabehov eller vanskelig babyår som tærer for mye på paret og ender med skilsmisse. Anonymkode: f793a...1d9 Det er jeg som har ett barn fra før. Forholdet har ikke vært bra de siste årene. Anonymkode: 4a287...e86
xinnia Skrevet 29. januar 2020 #6 Skrevet 29. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg som har ett barn fra før. Forholdet har ikke vært bra de siste årene. Anonymkode: 4a287...e86 Forholdet blir ikke bedre av et barn til.... 24
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #7 Skrevet 29. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jeg som har ett barn fra før. Forholdet har ikke vært bra de siste årene. Anonymkode: 4a287...e86 Hva setter du høyest da, dette forholdet som ikke har vært bra de siste årene (og her må du selvsagt ta høyde for hvilke problemer dere har og om du forventer at dere kan bygge tilbake til det gode som var før) eller om du vil gå fra ham og forsøke å finne en annen partner som ønsker barn? Jeg regner med at en av årsakene til at hans «kanskje» har blitt til et «nei» kan være på grunn av forholdet og hvordan det har vært de siste årene? Det er da ikke normalt å ønske et barn til verden i et forhold som ikke har vært bra på noen år...... Anonymkode: f793a...1d9 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #8 Skrevet 29. januar 2020 Jeg er selv barnløs. Det er en stor sannsynlighet for at jeg aldri kommer til å få barn. Den sorgen er så utrolig tung å kjenne på. Hvis jeg hadde fått bare ett barn så hadde det blitt min øyensten, min gave, jeg hadde gjort alt for å gi det den beste oppveksten jeg kunne gi. Men det kommer kanskje ikke til å skje... Derfor spør jeg deg, som faktisk har vært så heldig å få et barn - er det ikke nok? 🙂 Anonymkode: 9e62b...ba3 6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #9 Skrevet 29. januar 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er selv barnløs. Det er en stor sannsynlighet for at jeg aldri kommer til å få barn. Den sorgen er så utrolig tung å kjenne på. Hvis jeg hadde fått bare ett barn så hadde det blitt min øyensten, min gave, jeg hadde gjort alt for å gi det den beste oppveksten jeg kunne gi. Men det kommer kanskje ikke til å skje... Derfor spør jeg deg, som faktisk har vært så heldig å få et barn - er det ikke nok? 🙂 Anonymkode: 9e62b...ba3 Det er en helt ærlig sak å ønske seg et barn til. Det trenger man ikke påføres skam for. Anonymkode: 71777...2ff 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #10 Skrevet 29. januar 2020 31 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en helt ærlig sak å ønske seg et barn til. Det trenger man ikke påføres skam for. Anonymkode: 71777...2ff Det var vel ikke skampåføring, men et annet perspektiv? Personlig klarer jeg ikke å forstå at noen vil se de eksisterende barna MINDRE for å få et barn til. Dessuten, blir det i såfall en tredje far? Eller har dere ikke barn sammen? Anonymkode: 0d5bd...968 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #11 Skrevet 29. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var vel ikke skampåføring, men et annet perspektiv? Personlig klarer jeg ikke å forstå at noen vil se de eksisterende barna MINDRE for å få et barn til. Dessuten, blir det i såfall en tredje far? Eller har dere ikke barn sammen? Anonymkode: 0d5bd...968 Hun skriver jo at hun har et barn fra før, ikke med nåværende mann. Anonymkode: 8bd8d...c27 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #12 Skrevet 29. januar 2020 Jeg har så klart ikke tenkt å få barn med han jeg bor med når forholdet ikke er bra. Og som sagt, han vil uansett ikke ha barn, så her er vel løpet kjørt. til deg som spør om ett barn er nok; jeg har trodd det frem til nå... barnet nærmer seg skolealder og jeg kjenner nå på at jeg er klar for èn til. Jeg ønsker nå å oppleve graviditet, baby- og småbarntid på nytt. Og jeg ønsker at mitt barn skal ha søsken å støtte seg på når ting oppstår i livet. Tenker da spesielt hvis det skulle skje meg noe. Anonymkode: 4a287...e86 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #13 Skrevet 29. januar 2020 Ja, du bør gå fra denne mannen. Både fordi du vil ha barn og han ikke, og den som ikke vil ha bør ha veto når det gjelder slike ting, men også fordi forholdet ikke er bra som du sier. Kan ikke sette barn til verden i en sånn situasjon, barn er ikke noe lim - det er ofte det motsatte i et dårlig forhold. Anonymkode: eb7ea...374 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #14 Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, du bør gå fra denne mannen. Både fordi du vil ha barn og han ikke, og den som ikke vil ha bør ha veto når det gjelder slike ting, men også fordi forholdet ikke er bra som du sier. Kan ikke sette barn til verden i en sånn situasjon, barn er ikke noe lim - det er ofte det motsatte i et dårlig forhold. Anonymkode: eb7ea...374 Jeg har ikke sagt at jeg har tenkt å få barn med han. Anonymkode: 4a287...e86
xinnia Skrevet 29. januar 2020 #15 Skrevet 29. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sagt at jeg har tenkt å få barn med han. Anonymkode: 4a287...e86 Var det ikke det du spurte om i HI ? 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #16 Skrevet 29. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sagt at jeg har tenkt å få barn med han. Anonymkode: 4a287...e86 Hva var intensjonen med hele denne tråden da? Anonymkode: eb7ea...374 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå