Gå til innhold

Hva gjorde du hvis noen truet deg eller andre med snødåp?

Anbefalte innlegg

Gjest undring1
Skrevet

Som overskriften spør. Hva gjorde du, og hva tenker du at du burde ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken setting kommer dette inn under?

Gjest undring1
Skrevet (endret)

Hvis det skjedde på skolen f eks. Kanskje det skulle stått i en annen rubrikk 

Endret av undring1
Skrevet

Jeg ville ledd høyt. Bor i Oslo, har ikke sett snø på måneder.

Anonymkode: e42e9...5e5

• Liker 1
Skrevet

Da ville jeg lurt på hvor de skulle funnet den snøen🧐

Anonymkode: d7966...e1d

• Liker 2
Gjest undring1
Skrevet (endret)

Nå spør jeg i fortid ,da 😂 Den gangen du gikk på skolen og det var snø midt på vinteren.  

Endret av undring1
Gjest undring1
Skrevet (endret)

For  å begynne med meg selv: Jeg trakk meg mest unna. Men jeg kunne også prøve å døpe den som sa det. Lyktes av og til  ikke alltid.  Mest  lek da, så det var ikke så farlig om ingen gjode noe for å "redde " meg...

Endret av undring1
Trykkfeil
Skrevet

Hadde blitt steikt forbanna og anmeldt tosken.

Anonymkode: 33ccc...e1b

Skrevet

Hvilken sammenheng? I lystig lag der man er med på leken, ingenting. Sikkert gøy det. 

Trusler fra ukjente helt tilfeldig? Ja, det er bare å prøve seg, men da bør angriperen være klar over at jeg forsvarer meg med alle midler i den utstrekning det er nødvendig. 

Anonymkode: c1102...90a

• Liker 1
Gjest undring1
Skrevet (endret)

" Trusler " tenktt mellom folk som kjenner hverandre, ja. Ikke tilfeldig forbipasserende.  Men venner på hyttetur da? Eller da dere gikk på skolen?

Endret av undring1
Skrevet
36 minutter siden, undring1 skrev:

" Trusler " tenktt mellom folk som kjenner hverandre, ja. Ikke tilfeldig forbipasserende.  Men venner på hyttetur da? Eller da dere gikk på skolen?

Jeg syntes an på om det kommer an på om det er gjennom samtykkende lek eller ikke. Hvis det er det, så er det jo selvfølgelig helt greit, snøballkrig/dynking/snødåp kan være gøy det på utdrikningslag/festleker på hytta eller lignende. 

Hvis det ikke er samtykkende, så er det jo som overfall/fysisk angrep å regne, og da kan det hende mitt tilsvar blir en knyttneve i retning ansiktet. 

Gjest undring1
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes an på om det kommer an på om det er gjennom samtykkende lek eller ikke. Hvis det er det, så er det jo selvfølgelig helt greit, snøballkrig/dynking/snødåp kan være gøy det på utdrikningslag/festleker på hytta eller lignende. 

Hvis det ikke er samtykkende, så er det jo som overfall/fysisk angrep å regne, og da kan det hende mitt tilsvar blir en knyttneve i retning ansiktet. 

Har du opplevd noe av det?  Ble du oftest snødøpt, eller døpte du mest?

Endret av undring1
Gjest undring1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken sammenheng? I lystig lag der man er med på leken, ingenting. Sikkert gøy det. 

Litt spennende  da, å sitte oppå og dytte  snø i fjeset på noen , og lure på om man bli døpt etterpå...og vite at de andre er med på leken- og både jeg og de " tåler steken".

Skrevet

Sært spørsmål. Hvorfor lurer du på det? 

Anonymkode: 778db...a40

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde truet tilbake med buksevann

Gjest undring1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sært spørsmål. Hvorfor lurer du på det? 

Anonymkode: 778db...a40

Det er noe som kan være både spennende lek og noe som kan være en måte å plage noen på.  Jeg lurer på, når vi ser tilbake på ungdonstiden, skulle vi reagert annerledes enn vi gjorde,  hvis vi kom opp i en sånn situasjon? Eller var det bare gøy?

Skrevet

Jeg mener ikke dette vondt, TS, men hva er det med deg og alt som har med snø og leking i snø å gjøre? Du har skrevet ørten tråder som på et eller annet vis kan relateres til temaet, det vet jeg fordi jeg er innom språkforumet av og til og har lurt på hva som var greia med alle de relaterte trådene. Og så oppdaget jeg at de alle var startet av samme person, og nå er du har med en relatert tråd også. Det virker som et litt snålt oppheng å ha, men om det gjør deg glad så...

For å svare på spørsmålet: Jeg hadde blitt rasende. Jeg hater snø og hater å være våt og kald.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
4 minutter siden, undring1 skrev:

Det er noe som kan være både spennende lek og noe som kan være en måte å plage noen på.  Jeg lurer på, når vi ser tilbake på ungdonstiden, skulle vi reagert annerledes enn vi gjorde,  hvis vi kom opp i en sånn situasjon? Eller var det bare gøy?

Jeg synes ikke det var noe moro. Trodde jeg skulle bli kvalt da jeg ble snødøpt og ble holdt under snøen i lang tid. Ble gjort av ren ondskap. Hadde fortrengt det, men når det ble nevnt i denne tråden, husker jeg det som det var i går. Ikke kult og det er 35 år siden. 

Skrevet

grisebanket dem hvis de faktisk prøvde å gjennomføre det. Jeg var knøttliten men illsint og sterk.

Anonymkode: 7af1b...a4c

• Liker 1
Gjest undring1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

grisebanket dem hvis de faktisk prøvde å gjennomføre det. Jeg var knøttliten men illsint og sterk.

Anonymkode: 7af1b...a4c

Bra du kunne forsvare deg da.  

Skjønner at temaet vekker kalde og litt ubehagelige minner.  Men samtykkende lek er selvfølgelig noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...