Gå til innhold

Er det trygt å lage barn med mannen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på om noen av dere har erfaring med menn som har ADHD og antisosial personlighetsforstyrrelse?

Jeg har vært gift i litt over 1 år , kjent mannen min i 3 år nå.

Alltid visst at han har ADHD, men det kom frem nylig etter en test at han har antisosial personlighetsforstyrrelse. Så nå får han medisiner mot ADHD, men er der trygt å lage barn med han ?

Han ønsker seg barn og er glad i barn, men jeg vet ikke om å leve med han er trygt eller sunt i lengden,  kan heller ikke bli skilt fordi han er født sånn. 

Det som skremmer meg mest er når han får sinne utbrudd.  Har pleide å hode meg igjen med tvang ved å sitte oppå meg og har klappettil meg 1 gang. Men han har sluttet med å være fysisk etter at jeg truet med skilsmisse ,hvis han rører meg igjen. Itillegg sliter han veldig med sitt selvbilde /usikkerhet og det går utover meg ved at han blir sjalu. Han var meget klengete men litt bedre nå. Og han har ingen venner, han kan gå ut med , siden folk opplever at han er for mye. Jeg er 31 og han er 26 år. Burde jeg kanskje vente litt til han blir mer moden, før vi lager barn?

Han har fast oppfølging hos psykolog fordi han ønsker å bli bedre.  

Vil det bli bedre?

Anonymkode: c7ac5...869

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Lurer på om noen av dere har erfaring med menn som har ADHD og antisosial personlighetsforstyrrelse?

Jeg har vært gift i litt over 1 år , kjent mannen min i 3 år nå.

Alltid visst at han har ADHD, men det kom frem nylig etter en test at han har antisosial personlighetsforstyrrelse. Så nå får han medisiner mot ADHD, men er der trygt å lage barn med han ?

Han ønsker seg barn og er glad i barn, men jeg vet ikke om å leve med han er trygt eller sunt i lengden,  kan heller ikke bli skilt fordi han er født sånn. 

Det som skremmer meg mest er når han får sinne utbrudd.  Har pleide å hode meg igjen med tvang ved å sitte oppå meg og har klappettil meg 1 gang. Men han har sluttet med å være fysisk etter at jeg truet med skilsmisse ,hvis han rører meg igjen. Itillegg sliter han veldig med sitt selvbilde /usikkerhet og det går utover meg ved at han blir sjalu. Han var meget klengete men litt bedre nå. Og han har ingen venner, han kan gå ut med , siden folk opplever at han er for mye. Jeg er 31 og han er 26 år. Burde jeg kanskje vente litt til han blir mer moden, før vi lager barn?

Han har fast oppfølging hos psykolog fordi han ønsker å bli bedre.  

Vil det bli bedre?

Får bare så dårlig samvittighet siden han prøver så hardt å gjøre det bra og ta ansvar for det meste,  men han faller tilbake til den slemme versonen etter 4-5 uker med god oppførsel. Da er han "Uhyggelig" 1-3 dager også er han en perfekt mann igjen.  Men offentlig er det ikke alltid han klarer å oppføre seg eller true andre. Det er bare så vanskelig å ta en avgjørelse. 

Skrevet

Nei, ærlig talt. Hadde aldri fått barn med denne mannen. 

Anonymkode: 6e66b...863

• Liker 31
Skrevet

Eh nei...du bør ikke få barn med noen med antisosial personlighetsforstyrrelse. Det er fagordet for psykopat.. 

Anonymkode: 81c87...400

• Liker 48
Skrevet

Jeg hadde aldri blitt boende med den mannen og absolutt ikke fått barn med han.

• Liker 31
Skrevet

Så det er ingen håp om at han kan bli normal ved rikitg behandling? 😔

Skrevet

Jeg hadde ikke fått barn med en sånn mann. 

Barn trenger stabile foreldre, han er ikke stabil. Og hvordan tror du han blir etter nattevåk? Trassalder? Osv... 

Tror du kommer til å bli veldig isolert. En mann som er kontrollerende føler ofte at de «eier» deg mer når dere får barn. 

DU burde ikke være sammen med en mann som viser tegn til vold, så hvorfor sette barn inn i dette? 

Anonymkode: 56877...fc9

• Liker 21
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor jeg er så dum og hva som holder meg igjen i dette ekteskapet. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Svært liten dessverre. Og når dere blir skilt får dere tidenes foreldrekonflikt.  Ikke dra et barn inn i dette 

• Liker 26
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han kan få gode medisiner til ADHD, men den antisosiale delen vil du nok merke mer på kropp og sinn etter som tiden går. Man kan ikke bli kvitt en antisosial personlighetsforstyrrelse.

anbefaler deg å lese tråden om narsisme/psykopat her inne

Anonymkode: 56877...fc9

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke hvorfor jeg er så dum og hva som holder meg igjen i dette ekteskapet. 

Du trenger hjelp til å komme deg ut.. hva om du forteller dine foreldre eller ei venninne om hva han gjør med deg? Fysisk og psykisk vold

• Liker 7
Skrevet

Mine venninner mener at jeg burde komme meg ut , uten å bli skadet . Sånn de ser på han. Jeg ser en mann som prøver å bli en bedre person,  men jeg vet ikke om det er bare maske han setter på .

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får bare så dårlig samvittighet siden han prøver så hardt å gjøre det bra og ta ansvar for det meste,  men han faller tilbake til den slemme versonen etter 4-5 uker med god oppførsel. Da er han "Uhyggelig" 1-3 dager også er han en perfekt mann igjen.  Men offentlig er det ikke alltid han klarer å oppføre seg eller true andre. Det er bare så vanskelig å ta en avgjørelse. 

Selv om han ikke kan noe for det så kan du faktisk ikke ta ansvar for hans oppførsel. 

Hvordan tror du et barn vil oppleve en pappa som oppfører seg sånn? 

Du må ikke få barn med han. Om du vil fortsette å bli behandla sånn er litt opp til deg sjøl, men jeg ville aldri akseptert en sånn oppførsel!

• Liker 11
Skrevet

Jeg har vært sammen med en sånn en. Og det blir ikke bedre. Bare verre. Og jada han og gikk til psykolog og ville bli bedre. Han la seg langflat og kom med blomster eller andre ting etter han hadde banket meg. Satt der så selvmedlidende og ville ta livet sitt fordi han var så slem osv. Alt er et spill for galleriet. Her endte det med to drapsforsøk og drapstrusler i åresvis da jeg endelig gikk fra han etter ti år. Priser meg lykkelig den dag i dag for at jeg aldri fikk barn med han. Han hadde barn med eksen sin, og hun er ødelagt psykisk etter 18 år med helvete fra han. Kom deg unna og for all del ikke få barn med han! Adhd er ikke problemet, men personlighetsforstyrrelsen. 

Anonymkode: 56b7e...d55

• Liker 27
Skrevet

Du er ung. Finn deg en annen. Jeg har tre barn med en mann som ikke truer, men har adhd og sinneutbrudd, og hvis jeg hadde visst da det jeg vet i dag, ville jeg aldri ha giftet meg med han. Mannen min hadde kontroll på livet da vi var barnløse, men med barna har han blitt mer og mer kaotisk. Nå er det som jeg bor med tre små barn og en tenåring. Jeg har blitt omsorgsgiver til de alle. Det er slitsomt.

Anonymkode: 8ac78...122

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at du og ungene dine bare lever 1 gang. Velger du å få barn med en sånn mann vil det ende opp med å definere ditt og barnas liv. Jeg hadde ikke gjort det.

Nå er jeg ingen ekspert på på psykisk sykdom, men hvis dette er en mann med underliggende normale sjelsevner, så har han prøvd alt han makter/vil å endre seg så langt. Hvis han ikke kan/klarer det.. hvorfor tro det vil endre seg hvis han får barn?

• Liker 8
Skrevet

Nei????

Anonymkode: 8e9e8...5b5

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se for deg ditt framtidige barn. Hvis du er en ok mor mener du at kun det beste er godt nok for akkurat ditt barn.

Da er det plutselig ikke en vanskelig avgjørelse i det hele tatt. La det framtidige barnet være rettesnor ut av dette.

• Liker 6
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine venninner mener at jeg burde komme meg ut , uten å bli skadet . Sånn de ser på han. Jeg ser en mann som prøver å bli en bedre person,  men jeg vet ikke om det er bare maske han setter på .

Han vil gjøre ditt og barnas liv vondt og vanskelig. I verste fall har noen blitt drept.

En annen ting er at både adhd og antisosial forstyrrelse kan arves genetisk til barn. 

Vil du virkelig ta sjansen på at ditt barn vokser opp til å bli en som kan mishandle andre fysisk og psykisk og som ikke har samvittighet eller ekte godhet for andre?

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...