Gå til innhold

Situasjonen på Grønland, Oslo: Rett utenfor barnehagen henger gjengene: – Vi blir møtt med hånflir og trusler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Stina234 skrev:

Kriminelle gjenger som selger narkotika og unge lovbrytere som begår vold og ran, preger Grønland. Nå slår flere gårdeiere og bedrifter alarm. Hvorfor har dette fått lov til å utvikle seg?

Kilde:  https://www.aftenposten.no/osloby/i/LAgdeP/rett-utenfor-barnehagen-henger-gjengene-vi-blir-moett-med-haanflir-og-trusler

Det er vel ganske innlysende hvorfor denne utviklingen utvikler seg som den gjør uten reaksjoner fra politi eller øvrige myndigheter, men vi kan egentlig ikke diskutere dette uten å bli satt i bås så vi må skylde på fattigdom og mangel på ungdomsklubber.

Vi kan jo se på nabolandet Sverige og hvor galt det kan gå når fattigdommen tar fullstendig overhånd, fattigfolket går bananas og tar over hele bydeler som de styrer med sin fattige jernhånd. 

• Liker 11
Skrevet
6 hours ago, Stina234 said:

Kriminelle gjenger som selger narkotika og unge lovbrytere som begår vold og ran, preger Grønland. Nå slår flere gårdeiere og bedrifter alarm. Hvorfor har dette fått lov til å utvikle seg?

Kilde:  https://www.aftenposten.no/osloby/i/LAgdeP/rett-utenfor-barnehagen-henger-gjengene-vi-blir-moett-med-haanflir-og-trusler

Det har fått lov å utvikle seg blant annet fordi:

De som forsøker å si noe om problemet møtes med å bli kalt rasist hvis de stemmer litt mot høyre, eller godtroende fjols hvis de stemmer litt mot venstre. 

Så da blir det ingen ærlig debatt og ingen konstruktive løsninger....

• Liker 10
Skrevet
10 hours ago, Stina234 said:

Det har fått lov til å utvikle seg slik fordi norske politikere og myndigheter önsker at det skal utvikle seg slik.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har vanskelig for å forstå det om det ikke er en styrt utvikling, norske gjenger hadde aldri fått lov til å holde på sånn.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, amit skrev:

Det har fått lov til å utvikle seg slik fordi norske politikere og myndigheter önsker at det skal utvikle seg slik.

Den forstår jeg ikke, kan du forklare..

• Liker 3
Skrevet

Snillisme og dumsnillhet.

Vi kaller aldri en spade for en spade og dette fører til at viktige saker feies under teppet istedenfor. Vi er livredde for en ærlig og åpen debatt. Feige politikere.

Skrevet

Hvor er byrådsleder Raymond Johansen i dette?  Sist var han på Tv og pratet om flere ungdomsklubber. Tror nok ikke narkoselgerene bryr seg så mye om det.

• Liker 5
Skrevet
3 hours ago, Stina234 said:

Hvor er byrådsleder Raymond Johansen i dette?  Sist var han på Tv og pratet om flere ungdomsklubber. Tror nok ikke narkoselgerene bryr seg så mye om det.

Tror igrunnen gjengene applauderer flere ungdomsklubber. De bruker dem erfaringsmessig som rekrutteringsbaser for å finne nye soldater 

• Liker 5
Skrevet

Politiet stanset vel mye av arbeidet med gjenger på midten av 2000-tallet, om jeg husker rett. 

Det har rett og slett ikke vært en politisk prioritet. 

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, Stina234 said:

Den forstår jeg ikke, kan du forklare..

Politikerne og politiet kunne stanset denne utviklingen på dagen, dersom de hadde önsket det. Men de gjör ingenting. Dette viser at dette er en utvikling som politikerne og myndighetene önsker og bifaller.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke det at politikerene ønsker denne utviklingen, men de foretrekker den framfor å innrømme at innvandrings- og integreringspolitikken er feilslått. Det ville blitt sett på som en støtte til FrPs argumentasjon hvis de skulle begynnne å bevilge så mye penger til politiet som de trenger for å snu utviklingen, og derfor lar de det heller skure og gå.

Løsningen blir kanskje å legalisere narkotika, eller i hvert fall bruken av det. Da frigir de politiressurser samtidig som de fratar gjengene noe av inntektsgrunnlaget, uten å måtte innrømme noe som helst. Det vil muligens bli flere misbrukere og ødelagte liv, men de er lettere å feie under teppet enn ran og skyting.

• Liker 3
Skrevet
19 timer siden, Stina234 skrev:

Det er fordi ingen tar tak. De har ropt svensketilstander lenge nå, men ingenting blir gjort. Nå er vi der straks, men fremdeles ingen som gjør noe. 

Nyttårsaften var jeg i Oslo og tittet på fyrverkeriet. Den tanken som slo meg der jeg stod sammen med masse andre folk var at jeg måtte snakke engelsk for å bli forstått. Bortsett fra tre svensker var alle som en med annen etnisk opphav. Og det var mange. 

Ganske skremmende å tenke på at vi er en minoritet i vårt eget land snart. 

• Liker 4
Skrevet
18 timer siden, FryNor skrev:

Det er vel ganske innlysende hvorfor denne utviklingen utvikler seg som den gjør uten reaksjoner fra politi eller øvrige myndigheter, men vi kan egentlig ikke diskutere dette uten å bli satt i bås så vi må skylde på fattigdom og mangel på ungdomsklubber.

Vi kan jo se på nabolandet Sverige og hvor galt det kan gå når fattigdommen tar fullstendig overhånd, fattigfolket går bananas og tar over hele bydeler som de styrer med sin fattige jernhånd. 

Dette!

Det er en varslet og forventet utvikling ut fra politikken som føres og har blitt ført i dette landet. Enkelte partier ville følge Sveriges eksempel og selvfølgelig får vi svenske tilstander også her. Helt logisk. ''Rasistene'' advarte mot dette, men ''antirasistene'' nektet å høre etter. Gratulerer til Oslo. Deal with it.

• Liker 7
Skrevet
6 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Nyttårsaften var jeg i Oslo og tittet på fyrverkeriet. Den tanken som slo meg der jeg stod sammen med masse andre folk var at jeg måtte snakke engelsk for å bli forstått. Bortsett fra tre svensker var alle som en med annen etnisk opphav. Og det var mange. 

Ganske skremmende å tenke på at vi er en minoritet i vårt eget land snart. 

Ro ned.. Bare fordi dere i Oslo-gryta har det sånn, betyr det ikke at vi i resten av Norge opplever det på samme måte. :) 

Tror en av grunnene er større ulikheter. Gapet mellom rik og fattig øker. I 2020 får man verden i trynet uansett hvor man er. Dersom man er fattig, vil man nok gjerne ha en del av kaka, men opplever at man ikke har de mulighetene. 

i tillegg er den offentlige debatten ganske polariserende. Man kan ikke mene litt av det ene og litt av det andre, men det blir så harde fronter.. Man får liksom ikke lyst til å støtte den delen der den ene parten roper høyest. 

ooog itillegg er det sterke krefter i sving.. Uttrykk som mainstream media florerer, og mistillit til styresmaktene og mediene øker i visse kretser. Dermed leser mange nettsider der nyhetene blir vinklet på en måte som bekrefter det leseren tror om verden, aka bekreftelsesbias.

les gjerne how democracies die.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Grønland og Tøyen består jo omtrent bare av ikke etniske norske. Det er en annen kultur og ghettoer blitt. Ola nordmann i mindre tall.. 

På skoler er det ofte bare en eller to barn per klasse som har norsk bakgrunn, resten er av utenlandsk opprinnelse. Mange fra Somalia, eller midt Østen.

Alle begår heldigvis ikke kriminalitet, men det å ha så mange utlendinger på et sted tror er jeg ikke er så fornuftig. De blir dårligere integrert når det omtrent ikke er norske rundt dem. I tillegg skal ikke etnisk norske være en minoritet uansett bydel..

Endret av tussi84
  • Liker 3
Skrevet

kan ikke begripe hva slags tanke disse ungdommene tillater seg. å tilgrise landet de har kommet til som har gitt dem gull mulighet til å bli hva man vil, det er gitt penger, husly, mat +++++++++++

ingen av dem er fattige, virkelig ikke! de har klær, mat og plass å bo.

ingen faens skammevett!!

• Liker 5
Skrevet
On 1/29/2020 at 12:26 AM, Stina234 said:

Pga redselen for å være rasistisk.

• Liker 2
Skrevet

Fordi nordmenn har blitt et naivt folkeslag. Selv ikke utviklingen i vårt naboland synes kurere naiviteten, men heller forsterke den. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...