Gå til innhold

Ca hvor mye koster flyttebil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei. Jeg og en venninne flytter kanskje inn sammen, krysser fingrene for at vi får leiligheten vi skal på visning på denne fredagen.

Vi skal flytte tingene våres samtidig, tror jeg. Hun har bare 160x200 seng, et gulvspeil, nattbord, noe kjøkkenutstyr og klær hun skal ha i svarte poser. Jeg har flere ting enn henne.
Tingene jeg har er vaskemaskin, mikrobølgeovn, sofa, tv benk, litt kjøkkenutstyr, små sofa bord, 2 bokhyller, klær i svarte poser, gulvspeil, 140x200 seng, 2 katter, sikkert 5 esker med bøker (eller mer). Jeg gleder meg kanskje for mye å da starter jeg å planlegge ting alt for tidlig. Har søkt opp flyttebil osv, men de gir ikke estimert pris. Vi bor sånn 3min unna hverandre med bil, jeg kan gå til henne på ca 7 minutter. Der vi skal flytte er sånn 10-15 min unna oss. Vet dere ca hvor mye det koster? Vi skal dele på prisen osv, men vil vite det tilfelle jeg må spare penger til flyttebilen.

Anonymkode: 3408e...5ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg inn dette innlegget på anbud. No så får du et mer konkret svar. 

Vi betalte 6k for bæring fra fjerde etasje, stappfull lastebil, kjøring 40 min, og tømming. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Krok1 skrev:

Vi betalte 6k for bæring fra fjerde etasje, stappfull lastebil, kjøring 40 min, og tømming. 

Åja, da er det sikkert mye mindre for oss som har så lite ting. Begge leilighetene våres er i første etasje og den vi muligens flytter til er også i første etasjer, og vi har så få ting.

Skrevet

Naboen min lurte på det samme, men jeg klarte ikke å svare henne. Det spørs hvor mange saker, hvilken etasje det skal fra og til og hvor mange km mm.

Kjenner dere ingen som enten har en stor bil eller noen som kan ordne en stor henger som kan hjelpe dere? Tror det blir billigst.

Skrevet
2 minutter siden, Belima skrev:

Naboen min lurte på det samme, men jeg klarte ikke å svare henne. Det spørs hvor mange saker, hvilken etasje det skal fra og til og hvor mange km mm.

Kjenner dere ingen som enten har en stor bil eller noen som kan ordne en stor henger som kan hjelpe dere? Tror det blir billigst.

Jeg håper på å finne noen som har gjort det samme, hadde vært fint å vite prisen i forkant tilfelle det blir skikkelig dyrt. Men tenker at det ikke kan bli så ille når de bare skal bære tingene inn i bilen og inn i andre leiligheten? Vi har ikke så mange ting heller. Jeg skal gjøre vaskingen og pakkingen selv.

Skrevet

Kan du ikke legge inn data og få et estimat? Om nettsidene ikke har sånne kalkulatorer sender du epost og spør.

Anonymkode: 52ea5...9fa

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg håper på å finne noen som har gjort det samme, hadde vært fint å vite prisen i forkant tilfelle det blir skikkelig dyrt. Men tenker at det ikke kan bli så ille når de bare skal bære tingene inn i bilen og inn i andre leiligheten? Vi har ikke så mange ting heller. Jeg skal gjøre vaskingen og pakkingen selv.

Synd dere ikke har noen som kan hjelpe, men som Krok1 sier, sjekk anbud. no

https://anbudstorget.no/transport?gclid=EAIaIQobChMIutGrnrqn5wIVFomyCh2jlg9HEAAYAyAAEgL50fD_BwE

Skrevet

Flyttebil eller flyttebyrå? Flyttebil finnes du timedpriser og døgnpriser på. Da mannen min og jeg leide stor bil for en helg for litt siden betalte vi rundt 3500 inkludert drivstoff. Da jeg var yngre og bare hadde mine egne ting leide som regel vil 1/2 dag og fikk litt hjelp av venner og familie til å flytte ting. Kostet rundt 1000-lappen for billeie.

Anonymkode: ec5be...98c

Skrevet
7 timer siden, Krok1 skrev:

6000? Ikke mer? 

Anonymkode: d8a8b...145

Skrevet
8 timer siden, Krok1 skrev:

Hvor stor var lastebilen? Kubikk? 

Anonymkode: 32cb9...551

Skrevet

Vi betalte 10 000 for en full dag med stor bil og tre mann (i Oslo). Da kjørte de to runder med full bil. Bar ned fra 2. etasje og loft i 5. og inn på bakkenivå i ny bolig. 

Mye av dette går på timepris basert på antall flyttefolk og størrelse på bil. Noen tar også stykktillegg for store, tunge eller kronglete møbler.

Anonymkode: 6bff3...099

Skrevet

Vi betaler 3000 for en svær flyttebil for en hel helg, men uten flyttefolk. Oslo

Anonymkode: 0e532...aca

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor stor var lastebilen? Kubikk? 

Anonymkode: 32cb9...551

Jeg er ikke noen mester i sånt, men vil tippe 30

Skrevet

Jeg flyttet 30 minutters kjøring i 2016 (full flyttebil) og betalte 5500,- kr for det. Da tok de selvfølgelig absolutt all bæring og slikt. Flyttet fra rekkehus på bakkeplan, til leilighet i blokk i tredje etg uten heis, så det ble en del tung bæring for dem som tok litt tid.

Anonymkode: 21419...81c

Skrevet
5 minutter siden, Krok1 skrev:

Jeg er ikke noen mester i sånt, men vil tippe 30

30 m3 tilsvarer omtrent en semitrailer...

Anonymkode: 0d6e1...c25

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

30 m3 tilsvarer omtrent en semitrailer...

Anonymkode: 0d6e1...c25

Ja, da var det sikkert ikke 30 da. Jeg tippa feil, sa at jeg ikke visste. 

Skrevet
1 time siden, Krok1 skrev:

Ja, da var det sikkert ikke 30 da. Jeg tippa feil, sa at jeg ikke visste. 

Neida, min lastebil er noen og 30, skapet er litt over 7 m langt og 260 innvendig høyde eller noe sånt. 
Der jeg jobber kan man leie bil med sjåfør for timepris, og tillegg for evt sidemann. Lastebil er ca 1100 inkl moms, varebil er noen hundrelapper billigere. 
Står du klar på fortauet med tingene dine går det nok på en time. 

http://budbilexpressen.no/prisliste

Anonymkode: 88a96...be0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...