AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #1 Skrevet 28. januar 2020 Har ei frøken på 1,5 år. De siste to dagene har hun hatt lett feber så vært hjemme fra bhg. I dag var feberen borte, men hun har vært helt hysterisk et par ganger, og et par timer hver gang. Hun hyler og hyler, tar seg til fjeset, slår seg selv i ansiktet, tar smokken, kaster den, tar en ny og kaster den, og nærmest nekter å spise og drikke. Kaster seg nærmest rundt, selv om jeg prøver å holde og bysse og trøste. Sånn holder hu på et par timer og så roer hun seg, får i seg litt drikke og kanskje sover litt før det bærer løs igjen. Jeg synes jo det virker som det er noe tenner på gang, men skal det virkelig gjøre så vondt? Eller burde jeg bare pelle meg på legevakta? Har nå tatt en haug med smokker i kjøleskapet. Virket som det lindret litt på forrige runden, noe som igjen tyder på tenner... Men altså jeg har aldri vært borte i en så hysterisk unge før. Får så vondt av henne! Kan ikke huske at det var så ille på storesøster heller... Andre tips til lindring? (Hun har fått paracet). Anonymkode: b737e...0f3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #2 Skrevet 28. januar 2020 Øreverk? Bihulebetennelse? Psykisk? Anonymkode: 9d180...648
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #3 Skrevet 28. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øreverk? Bihulebetennelse? Psykisk? Anonymkode: 9d180...648 Ved øreverk og bihulebetennelse skulle man vel tro det var noe feber eller forkjølelse eller at hun tar seg til ørene. Er ingenting slikt. Psykisk vet jeg ikke helt hva du mener. Anonymkode: b737e...0f3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #4 Skrevet 28. januar 2020 Jeg har hatt øreverk og fått sprukket trommehinnen uten å hatt forkjølelse, men du har rett. De er som oftest forkjølet i forbindelse med øreverk/ bihulebetennelse, men ikke nødvendigvis feber. Tannfrembrudd skal ikke gjøre så vondt som du beskriver. Anonymkode: 9d180...648
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #5 Skrevet 28. januar 2020 Hånd-fot-munn syke? Anonymkode: 9d180...648
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #6 Skrevet 28. januar 2020 Sjekk i munnen for blemmer. Om det skulle være hånd-fot-munn syke så er det iallefall noe bedøvende gel du kan smøre på blemmene før mat, så det er enklere å få i seg næring. Anonymkode: 3d20d...62e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #7 Skrevet 29. januar 2020 Min yngste var slik når hun hadde blemmer i munnen. Se om du kan se noe. Anonymkode: fee56...b72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå