Gå til innhold

Harry potter knitting magic - baby klær?


Ariana807

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen her som har kjøpt boken, og som kan fortelle meg om det er noen baby-klær oppskrifter i boken? Jeg kan ikke strikke, men vurderer sterkt å lære meg pga. denne boken (kan hekle).

Jeg skal ikke ha barn selv, men har noen nært meg som skal få barn som er store harry potter fan. Vurderer å kjøpe boken kun pga. uroen du kan lage. Men hadde vært kjekt om det var noe mer i boken som er baby relatert (utenom bamsene du kan lage). 

Spør ikke etter oppskriften, da jeg gjerne kjøper boken for den. Men bare om noen vet hva som er i den, og som har lyst til å dele et bilde evt. av hva det er, en body eller noe :) 

Har prøvd google, men er vel kanskje litt tidlig ute da den kom ut i dag 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker Harry Potter! Hadde en venninne laget noe fra det til min baby hadde jeg blitt utrolig glad og rørt. Mitt barn er snart 6 år, og jeg har tenkt til å kjøpe de illustrerte bøkene og lese de for han mens han ser på bildene.

Kanskje du kan se på boken i butikk og se på den først? 

Anonymkode: c3c47...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker Harry Potter! Hadde en venninne laget noe fra det til min baby hadde jeg blitt utrolig glad og rørt. Mitt barn er snart 6 år, og jeg har tenkt til å kjøpe de illustrerte bøkene og lese de for han mens han ser på bildene.

Kanskje du kan se på boken i butikk og se på den først? 

Anonymkode: c3c47...40c

Kan alltids prøve å finne den i en butikk, men enklere å spørre noen på nett og bestille den hjem på nett 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå er jeg litt redd, den er utsolgt hos samtlige 😳

Tror kanskje jeg bare bestiller, og så får jeg nå en uro jeg kan lage ut av den om ikke annet 😅

Kanskje noen av «voksen» klærne kan tilpasses til mindre størrelser, eller jeg kan klare å bruke mønster på et annet strikkverk. Jeg kan ikke strikke, men vet at hekling så er det enkelt å kombinere flere ting i til en oppskrift.

Er stor Harry Potterfan, så denne gir motivasjon til å lære 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Ariana807 skrev:

Ok, nå er jeg litt redd, den er utsolgt hos samtlige 😳

Tror kanskje jeg bare bestiller, og så får jeg nå en uro jeg kan lage ut av den om ikke annet 😅

Kanskje noen av «voksen» klærne kan tilpasses til mindre størrelser, eller jeg kan klare å bruke mønster på et annet strikkverk. Jeg kan ikke strikke, men vet at hekling så er det enkelt å kombinere flere ting i til en oppskrift.

Er stor Harry Potterfan, så denne gir motivasjon til å lære 😄

Du kan lett strikke lue, skjerf og små votter. 

Anonymkode: e5343...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ariana807 skrev:

Jeg syns det kunne vist litt bilder av hva man kan finne i boken. :sukk: 
 

Anonymkode: 28d67...b8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan lett strikke lue, skjerf og små votter. 

Anonymkode: e5343...a3f

Vi får se, ikke alt som er like «lett» for alle 😅 men hekling tok jeg ganske kjapt, så krysser fingrene for at dette blir like enkelt 🤞🏻
Har hørt at babyer trenger noen mnd i magen før de kommer til verden, så har litt tid på å øve og lære 😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det kunne vist litt bilder av hva man kan finne i boken. :sukk: 
 

Anonymkode: 28d67...b8c

Jeg fant en video på youtube, men den vissr mye av det jeg allerede har sett av bilder og det på forsiden av boken:

Men viser ikke det jeg skulle ønske å se 😅😂

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på boken på Ravelry og mener å huske det ikke er babyklær. Det er derimot mønster på både Hedwig og Fluffy kosedyr!! Den er også nettopp utgitt, så du må ev kjøpe den på engelsk utgave for den er neppe på norsk enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, onyx skrev:

Jeg så på boken på Ravelry og mener å huske det ikke er babyklær. Det er derimot mønster på både Hedwig og Fluffy kosedyr!! Den er også nettopp utgitt, så du må ev kjøpe den på engelsk utgave for den er neppe på norsk enda.

Ok, litt kjedelig, men som jeg skrev, kanskje jeg kan klare å kombinere noen oppskrifter å få til noe. Men den uroen er nå der 😄

Når jeg først skal lære meg å strikke, skal jeg lære meg det på engelsk. Kan ikke hekle på norsk heller 😅😂 så den delen skal nok gå fint. Er litt mer hjelp å få på youtube på engelsk enn på norsk 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, Ariana807 said:

Ok, litt kjedelig, men som jeg skrev, kanskje jeg kan klare å kombinere noen oppskrifter å få til noe. Men den uroen er nå der 😄

Når jeg først skal lære meg å strikke, skal jeg lære meg det på engelsk. Kan ikke hekle på norsk heller 😅😂 så den delen skal nok gå fint. Er litt mer hjelp å få på youtube på engelsk enn på norsk 😄

Burde ikke være et problem å lage et babyteppe og da er jo fordelen at du ikke trenger å tenke på om det passer! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, onyx skrev:

Burde ikke være et problem å lage et babyteppe og da er jo fordelen at du ikke trenger å tenke på om det passer! :)

 

Et ikke-harry potter teppe er allerede laget 😅 så blir litt mye med enda et 😅

Tenkte at en body med noe motiv på eller noe kanskje kunne være relativt enkelt 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Chiyo skrev:

Jeg har lyst å lage Expecto Patronum-hanskene til neste vinter. 😄 

Hanskene var fine, også Luna sine 😄 men føler hansker kanskje er litt mer «hard core» å lære 😅

Jeg tenker å begynne med de «klutene». En farge, så ut som kanskje rett/vrang for å få mønsteret (er langt langt fra sikker), men to typer strikke-metoder. Så tror sikkert de faller under «nybegynner» 🤞🏻

Må begynne et sted. Håper bare boka er såpass populær at de kanskje finner på å gi ut mer 😄

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som kanskje kan litt om å lage «kosedyr», hvor mye vatt pleier å gå med til å fylle dem? D9B5558E-7DBF-450E-9C93-C4D2C4E6F2B4.thumb.jpeg.acf7591e4acb49badfcbe053ec886d4e.jpeg

Har ikke enda fått boka så får ikke sjekket hva som evt. sår der enda, men er litt tilbud akkurat nå på slik fyllmasse, og tenkte jeg kunne spørre.

Bør jeg kjøpe den på 1kg, eller holder en pose med 300g tror dere? Et anslag fra noen erfarne 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ariana807 said:

For dere som kanskje kan litt om å lage «kosedyr», hvor mye vatt pleier å gå med til å fylle dem? D9B5558E-7DBF-450E-9C93-C4D2C4E6F2B4.thumb.jpeg.acf7591e4acb49badfcbe053ec886d4e.jpeg

Har ikke enda fått boka så får ikke sjekket hva som evt. sår der enda, men er litt tilbud akkurat nå på slik fyllmasse, og tenkte jeg kunne spørre.

Bør jeg kjøpe den på 1kg, eller holder en pose med 300g tror dere? Et anslag fra noen erfarne 😅

Min erfaring er at man trenger som regel mer enn man tror. Det e viktig å verken "understuff" eller "overstuff". Det kan hjelpe å kjenne på en bamse du syns er akkurat passe og sammenligne mens du fyller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...