Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har nå jobbet i en vikariat stilling. Når jeg fikk stillingen fikk jeg beskjed om at det var vikariat stilling til Mars. Fikk ikke noe konkret slutt dato. Men fikk tilsendt turnus og etter 1 Mars så gikk turnusen "tom" Altså det var ingen flere datoer og ingen vaktkoder. Turnusen på internettet var det samme. Så jeg gikk ut ifra at når siste vakten 1 mars var over så sluttet også kontrakten min. Kanskje bare jeg som er naiv? 

Men i dag skulle jeg bare telle hvor mange vakter jeg hadde igjen og plutselig har det dukket opp vakter ut Mars. Dette var ikke der før jul heller fordi jeg sjekket. Jeg har ogsså bestilt flybilletter utenlands fordi jeg tenkte å unne meg litt ferie. Burde jeg ta dette opp med sjefen, eller er dette lov mtp at de ikke ga meg en konkret slutt dato? Eller har de lov til å fylle ut vaktene i Mars fordi de sa at vikariatet varte til ca Mars? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du hatt vikariatet?

Anonymkode: 2e3f2...75d

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge har du hatt vikariatet?

Anonymkode: 2e3f2...75d

Hatt i 1 år.

Skrevet

Hva konkret sier arbeidskontrakten?

Anonymkode: ffb9b...3ff

Skrevet

Kontrakten signerte jeg elektronisk. Så jeg har den ikke hos meg nå.  Men husker at det ikke stod noe fast dato på når jeg skulle slutte på kontrakten. Stod stillingsprosent og at det var et vikariat. Så fikk jeg tilsendt årsturnus på mail til hun jeg er vikar for. Og det gikk kun til 1 Mars, også var det slutt. Hørte heller ikke noe mer.

Skrevet
3 timer siden, bamsemums123 skrev:

Hei! Jeg har nå jobbet i en vikariat stilling. Når jeg fikk stillingen fikk jeg beskjed om at det var vikariat stilling til Mars.

Oi, så kult! Er det hos NASA du jobber?

Anonymkode: 3a1e4...e42

• Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Oi, så kult! Er det hos NASA du jobber?

Anonymkode: 3a1e4...e42

At du tok deg tid til å kommentere skjønner jeg ikke

• Liker 10
Skrevet

Dersom det ikke stod noen sluttdato (veldig uryddig av arbeidsgiver btw. men det er nå så) så kan det hende du må jobbe hvis ingen av partene har gitt beskjed om at arbeidet skal opphøre ved en gitt dato og det heller ikke er sluttdato i kontrakt. 

Uansett, du må snakke med sjefen så fort som mulig for å avklare. 

Anonymkode: b47d8...445

Skrevet

Her ville jeg google arbeidsmiljøloven og sjekket reglene for vikariat. (Beklager, jeg gidder ikke å gjøre det for deg.)

Anonymkode: 9579e...468

• Liker 2
Skrevet
17 hours ago, bamsemums123 said:

Kontrakten signerte jeg elektronisk. Så jeg har den ikke hos meg nå.

Da er det første du bør gjøre å lete den opp.

Anonymkode: ffb9b...3ff

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Ved forlengelse av vikariat (hvis dette faktisk er tilfellet) bør du benytte muligheten til å forhandle lønn. 
Hilsen tillitsvalgt :) 

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, bamsemums123 skrev:

At du tok deg tid til å kommentere skjønner jeg ikke

haha eieer du ikke humor 

Anonymkode: 6991d...acf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...