Gå til innhold

Noen som jobber/har jobbet via Dedicare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å prøve i en periode å jobbe via vikarbyrå. Ønsker i større grad å styre selv når jeg skal jobbe eller ikke. Tenkte å kontakte Dedicare -ser ut til å være gode betingelser. Samtidig vet jeg at det er ganske krevende å jobbe som vikar -man kjenner jo ingen i starten og er på ukjent sted/avdeling. (og noen steder blir vikarer omtrent behandlet som dritt under skoen, mens andre steder blir man godt tatt i mot/verdsatt.

Hører gjerne fra noen som har erfaringer de kan dele med meg?

Anonymkode: 594f4...228

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg heller tatt en prat med Randstad Care

Anonymkode: a7908...159

• Nyttig 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt å prøve i en periode å jobbe via vikarbyrå. Ønsker i større grad å styre selv når jeg skal jobbe eller ikke. Tenkte å kontakte Dedicare -ser ut til å være gode betingelser. Samtidig vet jeg at det er ganske krevende å jobbe som vikar -man kjenner jo ingen i starten og er på ukjent sted/avdeling. (og noen steder blir vikarer omtrent behandlet som dritt under skoen, mens andre steder blir man godt tatt i mot/verdsatt.

Hører gjerne fra noen som har erfaringer de kan dele med meg?

Unnskyld meg, men «dritt under skoen»? Er de ikke bare takknemlig for at noen kan jobbe i det hele tatt? 

Hilsen sykepleier

Anonymkode: 4481f...5fc

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men «dritt under skoen»? Er de ikke bare takknemlig for at noen kan jobbe i det hele tatt? 

Hilsen sykepleier

Anonymkode: 4481f...5fc

Man tar da godt i mot vikarer, dog kanskje ikke alltid ledelsens evne til å ta inn vikar når flere andre ønsker å jobbe fulltid og ikke får flere vakter fordi det er billigere med vikar. Og da kan fort vikaren føle den er i veien, selv om det på ingen måter er vikaren vi klaget på.

Anonymkode: 70026...502

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg heller tatt en prat med Randstad Care

Anonymkode: a7908...159

Hvorfor? Hva gjør de bedre? Har akkurat kontaktet dedicare, så er fullt mulig å endre på hvilket firma jeg bruker. Har jo ikke peiling!

Ifht "dritt under skoen" så er min erfaring som sykepleier at vikarene får drittoppgavene, de vanskelige pasientene etc..

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man tar da godt i mot vikarer, dog kanskje ikke alltid ledelsens evne til å ta inn vikar når flere andre ønsker å jobbe fulltid og ikke får flere vakter fordi det er billigere med vikar. Og da kan fort vikaren føle den er i veien, selv om det på ingen måter er vikaren vi klaget på.

Anonymkode: 70026...502

Det er IKKE billigere med vikar fra byrå! Det er svindyrt. De spør jo faste ansatte om de kan jobbe ekstra først, så vikarer/tilkallingsvikarer ansatt i kommunen. Vikar fra vikarbyrå betaler bedre samt de betaler reise OG husleie. 

Til TS. Anbefaler Helsenor, har arbeidet for de og de er veldig seriøse og flinke. Der får man også sett hvor de forskjellige oppdragene er og deretter kan man melde interesse.

Anonymkode: 42c23...069

• Liker 1
Skrevet
På 29.1.2020 den 20.08, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Hva gjør de bedre? Har akkurat kontaktet dedicare, så er fullt mulig å endre på hvilket firma jeg bruker. Har jo ikke peiling!

Ifht "dritt under skoen" så er min erfaring som sykepleier at vikarene får drittoppgavene, de vanskelige pasientene etc..

De er vel størst, og Randstad er verdens største HR-selskap så det er ihvertfall veldig ordentlig. 

Anonymkode: ecfc8...145

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg har sagt meg villig til å jobbe hos Dedicare nå fra i sommer. Da tilbudet jeg fikk på fast jobb var elendig. 

Jeg hadde og ett dypere ønske om å se mer av Norge. Etter som jeg er enslig så tenkte jeg at dette er noe jeg kan prøve nå mens jeg frisk og rask enda. 

Ser for meg at det blir mer variert enn å stå på ett sted hele tiden men og samtidig litt mer risiko fyllt med tanke på stabil lønn, kommer an på hvor mange oppdrag man får, det vet jeg ikke noe om. Jeg fikk høre av Dedicare og at det kan være mer kaos når du kommer til ett sted som kanskje har vært underbemannet i lang tid at det vil bli en del jobb da kanskje flere vil ha fri når de endelig får sjansen. Den forstår jeg jo godt da. Det er jo greit for meg når jeg vet at det er bare for en periode lissom. 

Jeg ser for meg og at det  passer for meg da jeg har prøvd før å komme ny på ett sted to ganger før uten å kjenne noen.  Det har og gått helt fint da jeg er en sjel som trives godt i eget selskap. 

Er det noen som har erfaringer fra å jobbe her? De jeg har snakket med har bare positivt å si .

Anonymkode: 677ad...e6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...