Gå til innhold

Ufordragelig lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger synspunkter. Jeg er student og har for en liten tid flyttet hjem til pappa og min stemor. Stemor er utenlandsk og fra en annen kultur enn oss. 
De har et barn sammen (min lillebror). Han er 4 år gammel nå. 

Litt av hva som skjer i huset: 

Han bestemmer når og hva han skal spise. Har jeg laget spaghetti til middag, men han vil ha pannekaker, ja da lager mor pannekaker. 

Han hyler og slår om han ikke får viljen sin. Får sjeldent tilsnakk. De lar han bare holde på. Som regel får han da viljen sin. 

Han bestemmer selv når/om han skal i barnehagen. 

Han bestemmer selv hvor mye han skal se på nettbrett/TV. Etter barnehagen ser han stort sett bare på TV til han skal legge seg. 

Han får is og godteri 5-6 dager i uken. (Ikke overvektig, men allikevel) 

Han bestemmer selv når han skal sove. Sover enda sammen med foreldrene og legger seg når de legger seg. Dvs alt fra klokken 20-23. Null rutiner. 

Jeg blir svett av å se på dette. Vurderer å kontakte bv så de kan få hjelp. Har forsiktig hintet, men får da beskjed om å ikke bry meg. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 427d5...93d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stemor er utenlandsk og fra en annen kultur enn oss.

Og dette er relevant fordi..?

• Liker 6
Skrevet

Ta kontakt med barnevernet slik at de kan ta en alvorsprat med foreldre ti gutten. Det er omsorgssvikt å la han få styre på  etter sitt fireårige hode og være husets sjef på den måten der. 

Anonymkode: 8493b...5e0

• Liker 3
Skrevet (endret)

Har du snakket med pappa på tomannshånd? Lurt å ta dette opp på en måte der du sier du er bekymret for om lillebror vil få venner om han oppfører seg så voldsomt. At du er bekymret for fremtiden hans. Ikke anklag eller skyld på noen, forsøk å være empatisk og åpen for hans (pappa) side av saken.