AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #1 Skrevet 28. januar 2020 Har en sønn på 17 år som jeg synes isolerer seg mye. Han går på skolen og følger den greit opp. Får bra karakterer og har ikke fravær. Men ellers er han hjemme og spiller dataspill for det meste, og møter ikke venner. Han var mye mer sosial på barne- og ungdomsskolen, men når han begynte på videregående stoppet det liksom opp. Han kuttet ut de gamle vennene og fant seg ikke noen nye heller. Når jeg spør han sier han at han ikke trenger noen venner, og at han har det bra. Jeg forstår det ikke og har prøvd å oppmuntre han til å møte noen av de gamle vennene, men det vil han ikke. Hvis jeg sier noe mer om det, blir han sint og synes at jeg maser på han. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre lenger. Er det noen med erfaring med dette? Hva kan man gjøre? Må det bare være sånn? Kjenner at jeg blir bekymret for hvordan det skal gå med han videre når han er så med venner. Anonymkode: ef4a6...b50
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #2 Skrevet 28. januar 2020 Forrige vennene var sannsynligvis dårlige typer om han ikke ønsker kontakt med dem, eller så føler han seg ikke ønsket eller er flau voer hvem han har blitt. Dersom han ikke har funnet tonen med noen på VGS kan det være vanskelig å få nye venner. Kanskje heller foreslå en aktivitet som passer han. Ikke sport om han ikke er en sporttype. Kanskje brettspillklubb, kampsport, snowboard, dans eller noe. Anonymkode: 22fcd...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #3 Skrevet 28. januar 2020 Hva var grunnen til at han endte det med sine gamle venner? Og vær litt forsiktig med å presse på og spørre etter om han ikke skal henge med venner, jeg var venneløs gjennom hele ungdomstiden min og det var utrolig sårt at alle maste om det da det var noe jeg ikke kunne for. Anonymkode: 484ca...36b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #4 Skrevet 28. januar 2020 TS her. Han endte det med to av dem fordi han synes de fant på for mye rart, noe som kan være riktig. De var ganske utagerende. De to andre har han bare "glidd" vekk fra, og virker som han bare mistet interessen for dem. Jeg prøver å ikke spørre og presse han, men blir samtidig bekymret. Kanskje jeg bare skal la han være og ikke snakke om det? Anonymkode: ef4a6...b50
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #5 Skrevet 28. januar 2020 Hvis han spiller mye PC-spill er jo sjansene store for at han har masse online venner 😊 Anonymkode: 57128...a1d 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #6 Skrevet 28. januar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Han endte det med to av dem fordi han synes de fant på for mye rart, noe som kan være riktig. De var ganske utagerende. De to andre har han bare "glidd" vekk fra, og virker som han bare mistet interessen for dem. Jeg prøver å ikke spørre og presse han, men blir samtidig bekymret. Kanskje jeg bare skal la han være og ikke snakke om det? Anonymkode: ef4a6...b50 Det kan jo være greit å snakke med han om det. Selv om han gir uttrykk for det så er det jo ikke sikkert at han synes det er greit å ikke ha venner. I tillegg kan det jo være greit å høre med han om han kanskje blir mobbet? Jeg vet av erfaring at noen ikke orker å ha så mange venner . Kanskje han er introvert og får nok sosialisering gjennom spillene sine? Jeg kan gå mange uker i strekk hvor den eneste kontakten min er med mennesker/familie jeg snakker med online og det går helt greit. Anonymkode: 484ca...36b
Flamme Skrevet 28. januar 2020 #7 Skrevet 28. januar 2020 Er du helt sikker på at han ikke har venner på nett som han spiller med? Disse vennskapene kan være svært verdifulle og samholdet er ofte sterkt i mellom gamere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå