AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #1 Del Skrevet 28. januar 2020 Barnehagen ønsker at vi vasker dressene til barna, i hvert fall før hver mandag. Jeg forstår det siden de må bære ettåringene mye rundt og det blir skittent. Men hvor mye vasker dere dressene? Holder det å spyle i dusjen? Det ser fortsatt skittent ut, men typ bare sandmerker på knærne og sånt. Må jeg ta det i maskina hver gang? Den blir vel ganske slitt av det? Anonymkode: b41d5...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 28. januar 2020 #2 Del Skrevet 28. januar 2020 Jeg vasker de kun ved behov. Er dressen sandete spyler jeg først for å se, er den fortsatt møkkete så tar jeg den i maskinen, 30 grader, ingen sentrifuge og drypptørker. Jeg har badekar på vaskerommet så det er mulig å gjøre det slik, evt ville jeg brunt så lite sentrufuge som mulig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 28. januar 2020 #3 Del Skrevet 28. januar 2020 Hvis det bare er litt skittent spyler jeg det i dusjen. Er det veldig skittent tar jeg det på skylleprogram i vaskemaskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #4 Del Skrevet 28. januar 2020 Vasker den så sjeldent som mulig. Dusjer eller vasker flekkene med klut. Når den først må vaskes (kun en gang denne sesongen, så langt), vasker jeg med spesialvask. Sånn hvor impregnering skal inn i skyllemiddelbeholderen på vaskemaskinen. har tidligere ødelagt et par dresser ved å vaske dem feil, ødela impregneringen, så er litt forsiktig. Anonymkode: 1983f...cbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #5 Del Skrevet 28. januar 2020 Jeg vasket dressene og regnklærne til ungene ofte. Var de våte eller skitne så vrengte jeg de og vasket de etter vaskeanvisningen. Impregnerte dressene i ny og ne. Hater den sure lukta som var av de andre dressene i bhg. Anonymkode: 265ba...a7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Areca Skrevet 28. januar 2020 #6 Del Skrevet 28. januar 2020 Tar den i vaskemaskina og i tørketrommelen 🙊 Men så ser dressen ut som at hun har rullet rundt i søla og da.. Hadde ikke holdt å tørke av med en fuktig klut, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #7 Del Skrevet 28. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vasket dressene og regnklærne til ungene ofte. Var de våte eller skitne så vrengte jeg de og vasket de etter vaskeanvisningen. Impregnerte dressene i ny og ne. Hater den sure lukta som var av de andre dressene i bhg. Anonymkode: 265ba...a7c Hadde Reimadresser og Reflex-regnklær. Anonymkode: 265ba...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #8 Del Skrevet 28. januar 2020 Å vaske de hver uke syntes jeg hørtes mye ut. Det sliter enormt på klærne. Vi vasker kun ved behov. Har en Reima Gotland dress som vi vasker på 30 grader og lar henge til tørk etterpå. Da må vi ha en ekstradress i barnehagen dagen etter, for den tørker ikke på et døgn. Anonymkode: b7f00...b4a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #9 Del Skrevet 28. januar 2020 Jeg vasker dressen så ofte jeg må, driter i om den blir slitt etterhvert. Har råd til å kjøpe ny hvis jeg absolutt må. Viktig at den er helt ren før ny barnehagedag. Bruker pulver og vasker på 40 grader. Anonymkode: d5486...87c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #10 Del Skrevet 28. januar 2020 Vasker den ca. 2-3 ganger i uken (meg ovenfor). Anonymkode: d5486...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #11 Del Skrevet 28. januar 2020 Vår barnehage ønsker også at yttertøyet vaskes til hver mandag, så jeg gjør som regel det. Vasker både regntøy og dress på eget program i maskinen beregnet på yttertøy. Jeg tenker at man må regne med slitasje på yttertøy til barn, og vinterdressen fra i år kommer ikke til å passe neste sesong, så vi må uansett kjøpe ny. Anonymkode: b1ad9...692 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #12 Del Skrevet 28. januar 2020 I det siste har det vært en del uhell med tiss, og da må jeg vaske dressen. Ellers ved behov. Anonymkode: 6a2a1...f19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giin Skrevet 28. januar 2020 #13 Del Skrevet 28. januar 2020 Jenta mi ligger i gjørma hver dag. Som regel alene, da de andre ungene blir leie etterhvert. De ansatte i bhg er veldig greie, føler sikkert litt skyld for at hun alltid er så skitten. Så de sier at det ikke er vits i å vaske dressen så ofte da hun griser den til igjen på 5 min. Jeg vasker dressene ca en gang i uken og tromler de lett. Har to dresser som vi bytter på. Det samme med regntøy (to sett der også, og to par gummistøvler og to par vintersko) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #14 Del Skrevet 28. januar 2020 Jeg vasker dressen 1-2 ganger hver vinter. Oftest går det å spyle, eventuelt børste den ren. Jeg synes dress er dyrt (1500kr) og gjør det jeg kan for å bevare den best mulig. Har Reima Stavanger. Tror jeg leste på Reimas hjemmeside at vanntettheten halveres i sømmer o.l. ved tre vask i maskin. Anonymkode: 5083c...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisenberg Skrevet 28. januar 2020 #15 Del Skrevet 28. januar 2020 Vasker dressen til datteren på 2 snart 3 år omtrent en gang i uken eller minst hver 14 dag avhengig av vær. Hun er en type som elsker å rulle seg i gjørme og som klare å finne vann og bade i det selv etter dager med tørke. Hun liker også å grave ned luer og votter i sandkassa. Så der er det mye manko🙄 Hun har Reimadress og den kommer hun til å ha «brukt opp» denne sesongen. Den kan i beste fall brukes videre som reserve dress. Men jeg selger aldri barnetøy men arver det videre til andre så jeg behandler klærne slik det passe oss. Storebroren som også går i barnehage er omtrent aldri møkkete. Han er av et annet kaliber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #16 Del Skrevet 29. januar 2020 Vår barnehage begrunner forresten vaskeoppfordringen med smittevern. Alt av tøy som oppbevares i garderoben må vaskes hver fredag. Utedresser blir jo også fulle av snørr... Og det er tydelig at det hjelper, for barnet har nesten ikke vært sykt siden han startet i den barnehagen. I forrige barnehage som hadde slackere policy på klesvask var han syk hele tiden. Dessuten spiser de ofte lunsj ute, så dressen blir full av melkesøl, kaviar, tubeost o.l. 😂 Anonymkode: b1ad9...692 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #17 Del Skrevet 29. januar 2020 Her vaskes utedressen i vaskemaskin på 40 grader en gang i uken, sentrifugering er nødvendig ellers tørker den aldri. Slenger den til og med i tørketrommelen 🤫. Men her slites dressene ut raskt, vi bruker 3- 4dresser per sesong. Anbefales ikke til dere som ønsker å ta vare på tøyet eller om klærne skal arves. Anonymkode: 0016b...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkløver Skrevet 29. januar 2020 #18 Del Skrevet 29. januar 2020 Vi tar dressen hjem hver helg og tørker den skikkelig, den vaskes kanskje 1-2ganger i mnd. Mest fordi vi ønsker det selv. Ikke noe krav fra bhg. Gå må ta hjem ytterklær i ferier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #19 Del Skrevet 29. januar 2020 Slenger i maskinen på 30/40 grader, avhengig av hvor skitten. Ca en gang i uka. Anonymkode: f39d0...d26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #20 Del Skrevet 29. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her vaskes utedressen i vaskemaskin på 40 grader en gang i uken, sentrifugering er nødvendig ellers tørker den aldri. Slenger den til og med i tørketrommelen 🤫. Men her slites dressene ut raskt, vi bruker 3- 4dresser per sesong. Anbefales ikke til dere som ønsker å ta vare på tøyet eller om klærne skal arves. Anonymkode: 0016b...c28 3-4 dresser per sesong? Hvilke dresser er det dere kjøper? Anonymkode: 88fe5...efa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå