Gjest lillelou Skrevet 6. juni 2005 #1 Skrevet 6. juni 2005 Snart har kjæresten min bursdag, og siden sushi er det absolutt beste han vet i hele verden (nest etter majones...) så tenkte jeg å ta han med ut og spise det. Har vært noen ganger på Sushi Bar nede ved Ravnkloa, men kunne tenke meg å prøve noe annet (selv om maten der er heeelt okei). Noen som har testet ut den nye i Jomfrugata-tror den heter Kyoto? FINNES det overhode andre sushisteder i Trondheim enn disse to? Kjempetakknemlig for svar! :-)
Gjest hilli i.i Skrevet 8. juni 2005 #2 Skrevet 8. juni 2005 Den i Jomfrugata er byttet ut med Japan foto. Jeg tror ikke det finnes noen andre enn den på Ravnkloa desverre. Tydelig at Trønderne ikke er så glad i rå fisk.
Gjest lillelou ii Skrevet 8. juni 2005 #3 Skrevet 8. juni 2005 Har kommet en ny sak i Jomfrugata, som heter Kyoto, tror jeg. De har bl.a sushi, så kanskje den bør sjekkes ut? Min trønder er veldig glad i rå fisk, så jeg tenkte han skulle få det på bursdagen sin :-)
Gjest lillelou ii Skrevet 8. juni 2005 #5 Skrevet 8. juni 2005 Omtrendt rett over gata fra Cornelias Hus:)
hilli Skrevet 10. juni 2005 #6 Skrevet 10. juni 2005 På gamle Dr. Livingstone? Lenge siden jeg har vært i sentrum... *eksamen*
Gjest ghjest Skrevet 10. juni 2005 #8 Skrevet 10. juni 2005 Vet ikke om noen andre steder, dessverre, selv om de selger sushi på smart club. Men det er kanskje ikke noe å imponere kjæresten med... Synes den i Ravnkloa er bra (om enn litt dyr). Og den andre har jeg ikke vært på, men så de drev og åpnet tidligere i år...? Forresten er sånn fondue-ting med olje som man putter diverse fisk/sjømat og grønnsaker oppi utrolig godt, om de har det noe sted... Som alternativ til sushi (som OGSÅ er utrolig godt) Dumme trønderne er seint ute med internasjonale matvaner:/
Gjest Emera Skrevet 11. juni 2005 #9 Skrevet 11. juni 2005 Trønderne vil visst ikke ha skikkelig tilbredt "utenlandsk" mat. Slike restauranter blir lagt ned en etter en. Det er bare Egon og Peppes igjen snart...
Gjest ghjest Skrevet 13. juni 2005 #10 Skrevet 13. juni 2005 Trønderne vil visst ikke ha skikkelig tilbredt "utenlandsk" mat. Slike restauranter blir lagt ned en etter en. Det er bare Egon og Peppes igjen snart... Jeg lekte en bitteliten stund med tanken på å hinte om at man kan innføre sushi take away på det lokale gatekjøkkenet her (bor like utenfor Trondheim). Men jeg har innsett at det er laaangt igjen. Ikke et vondt ord om trøndere, men de trives kanskje litt vel godt med sodden sin. Sukk. Er nok en bedre forretningsidè å selge saltet elg eller frityrkokt jordrotte oppi her:(
hilli Skrevet 13. juni 2005 #11 Skrevet 13. juni 2005 Trøndere er koselige de, men av og til er det hardt å være innflytter.
Gjest Emera Skrevet 13. juni 2005 #12 Skrevet 13. juni 2005 Trøndere er koselige de, men av og til er det hardt å være innflytter. Innfødt trondhjæmspi´ som jeg er, kan jeg likevel forstå det, ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå