AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #1 Skrevet 28. januar 2020 Hvordan er arbeidsmiljøet i din barnehage? jeg er er rett og slett dritt lei av å jobbe i barnehage, pga ansatte! Det er så synd, at dårlig arbeidsmiljø skal ødelegge gleden av å jobbe med barn. Har prøvd å veie det opp mot hverandre. Men gå daglig å ikke ville på jobb pga dårlig arbeidsmiljø er trist. Hvorfor skal damer være så spydige? Ja for det er absolutt ikke mannfolka som går rundt og pratet dritt og skaper dårlig arbeidsmiljø i barnehagen. Anonymkode: be5ce...e49 7 1
Elysion Skrevet 28. januar 2020 #2 Skrevet 28. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er arbeidsmiljøet i din barnehage? jeg er er rett og slett dritt lei av å jobbe i barnehage, pga ansatte! Det er så synd, at dårlig arbeidsmiljø skal ødelegge gleden av å jobbe med barn. Har prøvd å veie det opp mot hverandre. Men gå daglig å ikke ville på jobb pga dårlig arbeidsmiljø er trist. Hvorfor skal damer være så spydige? Ja for det er absolutt ikke mannfolka som går rundt og pratet dritt og skaper dårlig arbeidsmiljø i barnehagen. Anonymkode: be5ce...e49 Akkurat dette gjelder nok på majoriteten av norske arbeidsplasser, dessverre. Hadde tidligere praksis i barnehage og arbeidsmiljøet skremte meg vekk fra å vurdere et yrke innen dette. Makan til drama og intriger skal man jammen meg lete lenge etter. 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #3 Skrevet 28. januar 2020 Drama, baksnakking, mange henger seg opp i hva alle andre gjør, førskolelærerene ser ned på fagarbeider- og assistenter og tror de er så mye bedre enn de. Tror miljøet innad gruppene fagarbeider/assistent og førskolelærer er ganske bra, men de to gruppene står mot hverandre. Fagarbeiderene/assistentene synes førskolelærerne er lite til stede pga møter og plantid og de er mye syke, jeg vet ikke hva førskolelærerene mener om fagarbeider/assistenter. De få mennene vi har på jobben er like intrigemakere og sladrekjerringer som kvinnfolka. Anonymkode: c7328...070 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #4 Skrevet 28. januar 2020 Miljøet er rett og slett dritt! Masse sykemeldinger og sterke personligheter som står steilt mot hverandre og gjør livet surt. Burde vært sendt avvik eller varsel eller noe, for det er klart skadelig for helsa for enkelte det miljøet. Anonymkode: 28e65...952 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #5 Skrevet 28. januar 2020 Uff. Ille at det er sånn. Men det er tydeligvis et problem da. Når jeg ser flere her sliter med det samme . Anonymkode: be5ce...e49 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #6 Skrevet 28. januar 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drama, baksnakking, mange henger seg opp i hva alle andre gjør, førskolelærerene ser ned på fagarbeider- og assistenter og tror de er så mye bedre enn de. Tror miljøet innad gruppene fagarbeider/assistent og førskolelærer er ganske bra, men de to gruppene står mot hverandre. Fagarbeiderene/assistentene synes førskolelærerne er lite til stede pga møter og plantid og de er mye syke, jeg vet ikke hva førskolelærerene mener om fagarbeider/assistenter. De få mennene vi har på jobben er like intrigemakere og sladrekjerringer som kvinnfolka. Anonymkode: c7328...070 Det er ingen barnehagelærere som ser ned på assistenter, men assistenter nekter å innse det faktum at vi har utdannelse og andre arbeidsoppgaver enn dere, og er bitre. Synd dere ikke klarer innse det, dere gjør jo en god jobb Anonymkode: fca2d...bc3 12 1
Pipaluk Skrevet 28. januar 2020 #7 Skrevet 28. januar 2020 Til dere som jobber i barnehage hvilken posisjon har støttepedagogene oppi dette? Er de en del av avdelingen og miljøet eller oppfattes de som «gjester» innkalt til ulike barn noen timer i uka?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #8 Skrevet 28. januar 2020 Arbeidsmiljøet i den barnehagen jeg jobber i er fantastisk etter min mening! Så mange oppegående, livlige og engasjerte mennesker samlet på én plass. Var også fornøyd i den barnehagen jeg jobbet i før denne. Anonymkode: 716c3...302 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #9 Skrevet 28. januar 2020 4 minutter siden, Pipaluk skrev: Til dere som jobber i barnehage hvilken posisjon har støttepedagogene oppi dette? Er de en del av avdelingen og miljøet eller oppfattes de som «gjester» innkalt til ulike barn noen timer i uka? Vi har flere støttepedagoger i vår barnehage og de er så absolutt en del av miljøet og avdelingen. De blir sett på som gode ressurser, og vi inkluderer dem gjerne i avd.møter, og tar med glede i mot nye innspill, og konstruktiv kritikk. Anonymkode: 716c3...302 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #10 Skrevet 28. januar 2020 Det varierer. Har jobbet steder der miljøet har vært fantastisk, og jobbet der en kjerring styrte hele sjappa. Hun bestemte alt, selv om det var få som var enige med henne. Det er mye misunnelse og baksnakking i barnehagene og jeg er så lei av det! De eldste er verst, jeg liker best å jobbe med unge og positive folk som sprer glede og er rause med hverandre enn å jobbe med gamle røyer som er lei av yrket og hakker på alle andre for alt hele tiden. Anonymkode: b5aa8...bb2 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #11 Skrevet 29. januar 2020 Har jobbet i to. Den ene var forferdelig! Så mye baksnakking og tull. Slutta fordi jeg ikke orka mer. Den neste er fantastisk! Jobber her enda. Godt miljø, ingen baksnakking, finner på ting på fritiden. Fantastisk plass å være. Ingen ser ned på hverandre. Anonymkode: 3eb4a...049 3
Anbefalte innlegg