Gå til innhold

Vondt i lunger og hoste - fin ellers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på fredag med feberfølelse som gikk over. Lørdag hadde jeg følelse av at det «klødde» inni lungene mine, og siden søndag har jeg hatt vondt i lungene når jeg puster. Jeg har også stygg hoste med mye slim, men ikke slik at jeg må hoste hele tiden. Men når jeg hoster er det svært smertefullt i lungene. Kan dette være lungebetennelse eller går det over? 

Anonymkode: 5a02e...180

Skrevet

Ikke noe å lure på, gå til legen.

Anonymkode: 1f093...a2b

• Liker 1
Skrevet

Men hva kan det være? Er det andre som har hatt slik? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva kan det være? Er det andre som har hatt slik? 

Får man smerter i lungene når man hoster, tyder det på lungebetennelse. Stikkende smerter? Bare å gå til legen.

Hilsen en som har hatt lungebetennelse 8 ganger

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Får man smerter i lungene når man hoster, tyder det på lungebetennelse. Stikkende smerter? Bare å gå til legen.

Hilsen en som har hatt lungebetennelse 8 ganger

Det er ikke stikkende smerter men en slags følelse av «ømhet» når jeg puster, svelger og hoster. Akuratt som noe har risset opp lungene om det gir mening. Har ikke feber og føler meg fin ellers, slapp bare 

Skrevet

Vanskelig å forklare, men lungebetennelse har en egen ekkel smak. Slik vet jeg at jeg har lungebetennelse 🤣
Om slimet har en farge så er det ganske sikkert lungebetennelse. 

Dra til legen. Ihvertfall med tanke på det viruset som er ute å går. Det gir jo luftveisinfeksjon, 

Anonymkode: 42ad7...c75

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke stikkende smerter men en slags følelse av «ømhet» når jeg puster, svelger og hoster. Akuratt som noe har risset opp lungene om det gir mening. Har ikke feber og føler meg fin ellers, slapp bare 

Jeg ville fått det sjekket uansett. Med ømhet, mener du at du er støl i musklene? Som etter å ha brukt dem mye på hosting? Stiv og støl i musklene kan man fort bli når man hoster mye, så det er ikke uvanlig.

Skrevet

Lungebetennelse 6 ganger her! 
Ene gangen trodde jeg at jeg bare var stiv i muskulaturen og dro til fysioterapeut. To dager senere ville de hente meg i ambulanse 🤪 
Det kan være bronkitt. Jeg har aldri hostet noe når jeg har lungebetennelse. 

Anonymkode: a3cfd...c98

Skrevet

Takk for svar ☺️ Det smaker ekkelt når jeg hoster men får ikke sett fargen for jeg får ikke til å hoste det opp skikkelig. Jeg hoster ikke mye så kan ikke være stølhet av hosten, men når jeg hoster er det fryktelig vondt og kommer mye slim. Er det dumt å dra på legevakten? Blir redd om det er lungebetennelse. Pleier dere ha feber med lungebetennelse? 

Skrevet

Bruk tiden på å ringe til legevakten, enn å skrive her

Anonymkode: c031c...e86

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruk tiden på å ringe til legevakten, enn å skrive her

Anonymkode: c031c...e86

Men har dere som har hatt lungebetennelse feber? Føler meg jo fin ellers så kjenner meg dum om jeg drar på legevakten

Skrevet

Legetime på Kry? Så slipper du å dra på legevakten hvis det ikke er nødvendig.

Anonymkode: a899d...555

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legetime på Kry? Så slipper du å dra på legevakten hvis det ikke er nødvendig.

Hva er kry? Ja tenker jeg kan ringe legen imorgen men om det er lungebetennelse burde jeg fått behandle det raskt mtp jobb. Er ikke sikkert legen har ledig time imorgen heller 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er kry? Ja tenker jeg kan ringe legen imorgen men om det er lungebetennelse burde jeg fått behandle det raskt mtp jobb. Er ikke sikkert legen har ledig time imorgen heller 

Det er en app, der du får legetime på mobilen. Jeg har prøvd det selv, og det fungerer helt greit. Jeg endte opp med å dra til fastlegen etterpå i alle fall da, så hvis det er trolig at du må dit uansett er det kanskje like greit å spare de hundelappene det koster på Kry.

Skrevet

Håper altså ikke at du har vært i Kina i det siste

Anonymkode: 1e736...ca0

Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en app, der du får legetime på mobilen. Jeg har prøvd det selv, og det fungerer helt greit. Jeg endte opp med å dra til fastlegen etterpå i alle fall da, så hvis det er trolig at du må dit uansett er det kanskje like greit å spare de hundelappene det koster på Kry.

Den er god :) Ja tenker det kan vente til imorgen, føler meg litt bedre nå faktisk. Har ikke fult så mye smerter, værst når jeg våkner og litt utpå dagen 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper altså ikke at du har vært i Kina i det siste

Anonymkode: 1e736...ca0

Haha nei, da hadde jeg vært på legevakten for lenge siden

Skrevet

Jeg hadde ikke feber sist jeg ble innlagt med lungebetennelse. 

Anonymkode: a3cfd...c98

Skrevet

Hvis du har veldig vondt eller føler deg dårlig så kan du jo ringe legen. 

Personlig ville jeg sett det an litt hvis du puster greit. Høres ut som en virusinfeksjon for min del, men jeg er ingen lege. 

Hvis du er skikkelig syk, så kontakter du vel lege? Og hvis du ikke er skikkelig syk, så går det vel over. 🙂 det er mitt motto..  

Anonymkode: a0108...d27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...