Gjest leseglad Skrevet 6. juni 2005 #1 Skrevet 6. juni 2005 SKal på bibiloteket og låne bøker nå. Kan noen gi meg noen gode ideer? Jeg liker skjønnlitteratur. slektsromaner og spenningsromaner- Blir kjempeglad om noen kan hjelpe meg
Gjest LoisLane Skrevet 6. juni 2005 #5 Skrevet 6. juni 2005 Nesten alt av John Irving er bra. Anne B. Ragdes Berlinerpoplene er veldig fin, og Sjiraffens tårer (Alexander McCall Smith?)er en liten, varm krimperle. Har du lest Vera Henriksen?
sixx Skrevet 6. juni 2005 #6 Skrevet 6. juni 2005 John Irvings Sirkusbarn Uff...den står ulest i min bokhylle. :oops: Egentlig kun pga. sideantallet.
Gjest Spacegirl Skrevet 6. juni 2005 #7 Skrevet 6. juni 2005 Den Gylne Notatbok av Doris Lessing. Min absolutte favorittbok.
Plym Skrevet 6. juni 2005 #9 Skrevet 6. juni 2005 Sirkusbarn er herlig. Kanskje snart på tide å lese den igjen.
sixx Skrevet 6. juni 2005 #10 Skrevet 6. juni 2005 Sirkusbarn er herlig. Kanskje snart på tide å lese den igjen.Stilling pr. nuh... 2-0 i favør anbefaling av Sirkusbarn....da blir den lest til vinteren.
Gjest leseglad Skrevet 6. juni 2005 #11 Skrevet 6. juni 2005 Takk for alle gode tips. Lånte meg Sirkusbarn og boken "Det lukkede rom "av Jette Kaarsbøl. Ble litt fristet til å lese serien om Hellemyrsfolket av Amalie Skram, er den fin?
sixx Skrevet 6. juni 2005 #12 Skrevet 6. juni 2005 Lånte meg Sirkusbarn Da må du forte deg å lese...og komme tilbake å fortelle hva du synes.
Mrs. K Skrevet 6. juni 2005 #13 Skrevet 6. juni 2005 Sirkusbarn er god "Historien om Pi" er en nydelig bok. Hilsen Trille
Gjest leseglad Skrevet 6. juni 2005 #14 Skrevet 6. juni 2005 Da må du forte deg å lese...og komme tilbake å fortelle hva du synes. Jepp det skal jeg gjøre. Jeg leser kjapt ei bok ferdig om den er bra. Ser du og Kafka humrer litt, begynner å lure jeg nå hva det egentlig er jeg skal lese Rapport skal dere få. Har fått mange tips, de er herved notert. Har masse å se frem til jeg nå, gleder meg...
Marissa Skrevet 6. juni 2005 #15 Skrevet 6. juni 2005 Harlan Coben- Borte for alltid. Den mest spennende boken jeg noen gang har lest!!!
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2005 #16 Skrevet 6. juni 2005 Ble litt fristet til å lese serien om Hellemyrsfolket av Amalie Skram, er den fin? Depressiv lesning, er vel den rette betegnelsen. Bra litteratur, men akk så mørkt syn på tilværelsen. Typisk for forfatterne i Naturalismen. Amalie Skram var min favorittforfatter på videregående, men så ble hun vel bortimot glemt.
Gjest Berry Skrevet 6. juni 2005 #17 Skrevet 6. juni 2005 "Historien om Pi" er en nydelig bok. Hilsen Trille Helt enig! "Life of Pi" ga meg så mye. Tar meg i å tenke på den boka med jevne mellomrom. Kan dessuten anbefale "Pike med perleøredobb" og "Den blinde morderen."
hilli Skrevet 6. juni 2005 #18 Skrevet 6. juni 2005 Jeg kan også anbefale Sirkusbarn! Det er en av mine favorittbøker, og den beste av John Irving, etter min mening. Fint for deg at du lånte den:) Historien om Pi har jeg liggende, har tenkt til å lese den når jeg får tid. Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan en bok som handler om en gutt og to dyr på en flåte kan være så bra.
Fibonacci Skrevet 6. juni 2005 #19 Skrevet 6. juni 2005 Åja, Sirkusbarn er god! Hvis John Irving gir mersmak, prøv også "Hotell New Hampshire", "Garps bok" og "Siderhusreglene". Ellers så synes jeg Marianne Fredrikssons "Simon og eiketrærne" er en fantastisk bok. Og "Elskede" av Toni Morrison!
Gjest Berry Skrevet 7. juni 2005 #20 Skrevet 7. juni 2005 Historien om Pi har jeg liggende, har tenkt til å lese den når jeg får tid. Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan en bok som handler om en gutt og to dyr på en flåte kan være så bra. He he.. Akkurat det tenkte jeg også, men ga boka en sjanse! Angrer ABSOLUTT ikke! Jeg har hørt at originalen er mye bedre enn oversettelsen, men vet ikke om dette stemmer. Det jeg føler er viktig når man leser boka er å ha et åpent sinn- holdninger som "det der er jo umulig. Dette er SÅ lite troverdig" funker dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå