Gå til innhold

I lomma på Silje. TV3

Gjest loveli

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser i annen tråd at noen har tatt pant i huset til Riise. 

Jeg har ikke så mye peiling på dette, men hva skal til før noen tar pant i ens bolig og hva skjer videre?

Anonymkode: bc8a0...58e

Alle som utgir lån tar pant i verdier. Det kan være boliglånet, eller andre kreditorer. 

Anonymkode: 0f62c...c8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle som utgir lån tar pant i verdier. Det kan være boliglånet, eller andre kreditorer. 

Så det trenger ikke å bety at han ikke har betalt regningene sine, eller inkassogjeld?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det trenger ikke å bety at han ikke har betalt regningene sine, eller inkassogjeld?

Nei, kjøper du bolig og får lån av banken tar banken pant i boligen som sikkerhet hvis du ikke betaler på lånet slik at de kan tvangselge for å få pengene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, etter å ha lest denne tråden stusser jeg litt på at de valgte å ha med Riise i programmet, og til og med som første deltager. At forbruket er vanvittig høyt er jo en ting, men det mister troverdigheten når man ikke egentlig tror på at de har endret vanene sine.

Anonymkode: f101b...cfc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kjøper du bolig og får lån av banken tar banken pant i boligen som sikkerhet hvis du ikke betaler på lånet slik at de kan tvangselge for å få pengene sine. 

Skjønner. Takk for svar☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusfellen og i lomma på silje er to forskjellige programmer. De kan ikke sammenlignes. 

Jeg tenker at det viser at man bruker det man har. Tjener man mye, bruker man mer. Jeg blir fasinert over pengebruken, men har det de å si for meg hva riise bruker, nei. Hadde sikkert spist like mye ute som dem om jeg hadde råd, men det har jeg ikke. 

Disse kjendisene trenger jo ikke spare. De kjøper seg jo det de vil uansett. Men det viser også at det er forskjell på hvor mye du har som kjent person. Bortsett fra riise som helt klart tjener veldig godt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Luksusfellen og i lomma på silje er to forskjellige programmer. De kan ikke sammenlignes. 

Jeg tenker at det viser at man bruker det man har. Tjener man mye, bruker man mer. Jeg blir fasinert over pengebruken, men har det de å si for meg hva riise bruker, nei. Hadde sikkert spist like mye ute som dem om jeg hadde råd, men det har jeg ikke. 

Disse kjendisene trenger jo ikke spare. De kjøper seg jo det de vil uansett. Men det viser også at det er forskjell på hvor mye du har som kjent person. Bortsett fra riise som helt klart tjener veldig godt. 

Problemet er vel at de fremstår som svært rike, men sannheten er at de ikke engang fikk låne småpenger i banken for å kjøpe seg et hus. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er vel at de fremstår som svært rike, men sannheten er at de ikke engang fikk låne småpenger i banken for å kjøpe seg et hus. 

Tja. Jo mulig, jeg har ikke satt meg inn i økonomien hans. Men tror du ikke noe det er laget litt værre for programmet en det faktisk er? 

Han tok jo noen kjappe telefoner og hadde plutselig kjøpt hus? 

Man er også rik når man bruker så mye som de gjør. De fremstår ikke bare sånn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Takk for svar☺️

Det er avtalepant, men som du trodde kan det også tas utleggspant i huset hvis noen hadde krav mot de som ikke ble betalt. 

Anonymkode: 05a8f...d59

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var den største overraskelsen for meg. Jeg som vanlig arbeider har større formue en dem tilsammen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var den største overraskelsen for meg. Jeg som vanlig arbeider har større formue en dem tilsammen. 

Enig. Jeg trenger ikke lån for å kjøpe et hus til den prisklassen de har, men sløser ikke like mye som kona hans gjør. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2020 den 22.45, AnonymBruker skrev:

De leide bare boligen på Nesøya. Også fikk de kjøpt hus der de bor nå. 

Men måtte likevel ta opp lån da. Hus til 8 mill er ikke mye akkurat.

Er ikke det mye?

Anonymkode: b0945...bff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke det mye?

Ikke for hus nei, og 4 mill på hver er heller ikke veldig mye i lån. Spesielt for noen i hans situasjon.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Han tok jo noen kjappe telefoner og hadde plutselig kjøpt hus? 

Det var vel strengt tatt Silje som bidro til at de fikk lån. Riise kontaktet henne for å få hjelp. Det var den kjappe telefonen han tok. 

Flere av bankene var veldig skeptisk til å låne bort penger til Riise, og om programmet var laget verre enn det det er, så hadde Riise løpt ut til media og forsvart seg. Det har vi sett fra tidligere. F.eks om hvorfor han ikke går med giftering, eller da det kom fram at han fortsatt var gift med kone2, kun noen uker før bryllupet hans med kone3.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det mye?

Her jeg bor får man en leilighet til 8 mill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det mye?

Du får ikke noe hus i Oslo for 8 mill, knapt et rekkehus. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 2.2.2020 den 17.48, AnonymBruker skrev:

Er ikke det mye?

Har rekkehus i Oslo, som vi kjøpte for 9 mill for to år siden.. Er dessverre det ting ligger på her.. vi har 5 mill i boliglån sammen og ganske normal inntekt, kanskje litt over normalen..

Anonymkode: 08546...171

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser episoden med Riise nå. Hun dama hans må jo være en interresant type, som tar i mot alle de gavene! Hadde blitt gal på typen om han hadde kjøpt så mye ræl jeg ikke trenger. Vet at Hermes og Chanel ikke er ræl, altså, men ting man virkelig ikke trenger = ræl! 

Anonymkode: 474dd...0f7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser episoden med Riise nå. Hun dama hans må jo være en interresant type, som tar i mot alle de gavene! Hadde blitt gal på typen om han hadde kjøpt så mye ræl jeg ikke trenger. Vet at Hermes og Chanel ikke er ræl, altså, men ting man virkelig ikke trenger = ræl! 

Anonymkode: 474dd...0f7

Nå er det jo ikke slik at det er kun han som liker og shoppe i den familien, hun er en big spender hun også.

Noen som har sjekka henne på ligningen?

Anonymkode: eb019...af7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo ikke slik at det er kun han som liker og shoppe i den familien, hun er en big spender hun også.

Noen som har sjekka henne på ligningen?

Anonymkode: eb019...af7

hun er vel en big spender, men det går vel også fra hans bankkonto 😁

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...