Gå til innhold

I lomma på Silje. TV3

Gjest loveli

Anbefalte innlegg

Ny sesong, nye innblikk i folks økonomi.

I den første episoden er det John Arne Riise som skal til pers.

Han har en høy lønn men får ikke lånebevis av banken til å kjøpe seg bolig sies det i VG i dag. Betyr det at han vil kjøpe flere eiendommer? Han og kona har vel allerede et hus?

Ellers skjønner jeg ikke prioriteringene til folk. Riise og kona bruker en halv mill på klær og spiser ute 360ganger i året. Tenk hvor mye bolig man får for de pengene! Blir helt svimmel jeg. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde han mente at banken egentlig ikke ville gi lån når de kjøpte huset de har nå. But who knows?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har bolig og råd til klær til en halv Mill og spise ute hver dag. Hvorfor ikke?

Anonymkode: 0778a...490

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De leide bare boligen på Nesøya. Også fikk de kjøpt hus der de bor nå. 

Men måtte likevel ta opp lån da. Hus til 8 mill er ikke mye akkurat.

Anonymkode: bc8a0...58e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo heldig som tjener så godt og det er jo mye mer fornuftig å kjøpe bolig enn å leie. Virker som de fikk noen gode tips.

Anonymkode: fd586...c75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er jo heldig som tjener så godt og det er jo mye mer fornuftig å kjøpe bolig enn å leie. Virker som de fikk noen gode tips.

Anonymkode: fd586...c75

De leide vel i utgangspunktet bare i påvente av og bygge. 

Anonymkode: fddf7...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så episoden nå. Har aldri likt Riise, men alltid likt Silje i Luksusfellen. 
Riise imponerte meg, mens Silje gjorde motsatt... voksen dame som fniser av alt og ingenting. Hun var rett og slett slitsom og flau å se på. Så ikke den komme :( 

Anonymkode: a2d8b...6bc

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så episoden nå. Har aldri likt Riise, men alltid likt Silje i Luksusfellen. 
Riise imponerte meg, mens Silje gjorde motsatt... voksen dame som fniser av alt og ingenting. Hun var rett og slett slitsom og flau å se på. Så ikke den komme :( 

Anonymkode: a2d8b...6bc

Fikk samme inntrykk av Silje, men jeg tror hun gjorde det for å ikke irritere Riise. 

Han virket irritabel hver gang hun prøvde å nevnte forbruket hans. Riise er jo kjent for å trekke seg fra TV-programmer, når han misliker noe. 

Anonymkode: bc8a0...58e

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo helt meningsløst når vi ikke får vite hvikke inntekter de har, og hva slags utgifter. Men da er det vel ingen som hadde stilt opp. Riise betaler jo for ekskone og to unger i London, så han må jo tjene ganske greit i forhold til det heftige forbruket i tillegg.

Silje var ikke noe streng og bare lo til alt mulig. Fikk et helt annet inntrykk enn jeg har hatt av henne før.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temmelig patetisk at slike mennesker skal få hjelp fra økonomer, samtidig som ordentlig fattige aldri i verden ville fått noen slike muligheter...                                                   

Anonymkode: 43bb8...a77

Som i Luksusfellen; det stilles krav til at folk som stiller opp i sånne programmer faktisk har inntekt da, fordi det går ikke an å lage budsjett av ingenting. Å bevilge penger til riktige formål når man har fast inntekt, er jo poenget med både denne serien og med den vanlige Luksusfellen. Ikke å hjelpe fattige mennesker i verden - det kunne godt vært et annet program, men jeg tviler på at det hadde gått på TV3 som underholdning. 

Disse økonomene gjør det jo ikke gratis heller da, Silje får nok godt betalt for å lage disse programmene og TV3 tjener penger på folk som titter på programmet. Tror ikke TV3 kan være bekjempende med fattigdommen i verden med å lage TV-programmer. For det første hadde ingen sett på et program der en fattig person ble dratt inn fra gata, bedt om å skaffe seg en jobb og en inntekt slik at han kunne spare til bolig og hjem. Det hadde bare vært trist og kjipt gjort. Og for det andre så er fattigdom et svært sammensatt problem, som innebærer en rekke faktorer på kommunalt, statlig og globalt nivå. Et litt for stort problem for TV3 å løse ja...

Anonymkode: 6cfa5...af3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøyt forbruk. Skulle nesten tro det bare var tull - ikke bare det at de bruker helt sykt store summer på unødvendige ting, men også holdningen til penger og økonomi. Var egentlig en ganske pinlig episode. 

Anonymkode: b5aa3...2ad

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satt igjen med en følelse av at han brukte programmet for å få i orden lån med banken til huskjøp. Silje ordnet alt, og banken som tidligere hadde avslått lån gikk nå med på det likevel. Da fikk han jo noe ut av å være med. At de to endrer på vaner og forbruk har jeg liten tro på egentlig. 

Anonymkode: ec009...f12

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må Riise-paret ha kommet med rimelig heftige føringer for hvordan de skulle fremstilles, for jeg har aldri sett Silje så spak, forsiktig, fnisende, ja nærmest litt imponert over livet til JAR og LAR.  Når hun skamroser en mann på straks 40 år som plutselig klarer å betale ei regning (!), legger hun lista lavt.

Anonymkode: eb2a3...3b4

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men misforstå meg rett , jeg tror han er glad i henne og vil hennes beste,  tar vare på henne og elsker henne, men kjærlighetsspråket ved å kjøpe så mange ting til henne burde han endre. Så kan de helle bruke pengene på veldedighet :)

Hvor mange hundre millioner tjente han som fotballspiller egentlig?

Anonymkode: 15dce...812

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silje er i allefall en helt annen person i denne serien der hun hjelper kjendiser kontra i Luksusfellen der hun hjelper den vanlige  mannen i gata; ikke noe kjære mor i Luksusfellen akkurat. 

Jeg fulgte med første sesong av I lomma på Silje, og hun var likedan der også som i denne episoden med John Arne Riise; knisete og nesten litt starstuck sammen med «kjendisene». Så måten hun var på med JAR er ikke ett enestående tilfelle i denne serien. 

Hun burde vært like streng i denne serien som hun er i Luksusfellen. Kjendiser er vanlige folk de også, dog med litt mere penger i omløp. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/30/2020 at 7:24 AM, skruf said:

Silje er i allefall en helt annen person i denne serien der hun hjelper kjendiser kontra i Luksusfellen der hun hjelper den vanlige  mannen i gata; ikke noe kjære mor i Luksusfellen akkurat. 

Jeg fulgte med første sesong av I lomma på Silje, og hun var likedan der også som i denne episoden med John Arne Riise; knisete og nesten litt starstuck sammen med «kjendisene». Så måten hun var på med JAR er ikke ett enestående tilfelle i denne serien. 

Hun burde vært like streng i denne serien som hun er i Luksusfellen. Kjendiser er vanlige folk de også, dog med litt mere penger i omløp. 

Men mitt inntrykk er at Luksusfellen-deltagerne har vært helt idioter med pengene sine, og brukt penger de ikke har. Av kjendisene er det kanskje Tore som har rotet mest, men han hadde faktisk bare bittelitt inkassogjeld som han fint kunne betale. Og han var veldig reflektert på at han syns det var vanskelig med økonomi. 

Kjendisene bruker mer pengene feil, med så gode inntekter er det bak mål å ikke legge vekk til sparing. Jeg er spent på episoden med Kristin Gjelsvik da, for hun tror jeg har rotet veldig tidligere med firma som gikk konkurs.

Anonymkode: f101b...cfc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mitt inntrykk er at Luksusfellen-deltagerne har vært helt idioter med pengene sine, og brukt penger de ikke har. Av kjendisene er det kanskje Tore som har rotet mest, men han hadde faktisk bare bittelitt inkassogjeld som han fint kunne betale. Og han var veldig reflektert på at han syns det var vanskelig med økonomi. 

Kjendisene bruker mer pengene feil, med så gode inntekter er det bak mål å ikke legge vekk til sparing. Jeg er spent på episoden med Kristin Gjelsvik da, for hun tror jeg har rotet veldig tidligere med firma som gikk konkurs.

Anonymkode: f101b...cfc

Riise tjente jo 25 mill i året da han var aktiv spiller, hvordan er det mulig å bruke opp så mye penger og sitte igjen med null??

Anonymkode: 0f62c...c8a

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...