Gå til innhold

Servitør i bryllup, betaling

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 11.2.2020 den 0.47, abrasiveRefraction skrev:

167.90 er minstelønn, så må du legge på 7% til pensjon og 12% til feriepenger.

Det er nå ikke nødvendig med pensjon og feriepenger på en liten jobb som dette. 

TS: siden det vil være så få servitører ville jeg sagt nei. Dersom du takker ja bør du ha timesbetaling og ikke fast tid. Rydding og oppvask tar plutselig lenger tid. 

Anonymkode: 77c80...9eb

Skrevet
På 13.2.2020 den 17.28, AnonymBruker skrev:

Det er nå ikke nødvendig med pensjon og feriepenger på en liten jobb som dette. 

TS: siden det vil være så få servitører ville jeg sagt nei. Dersom du takker ja bør du ha timesbetaling og ikke fast tid. Rydding og oppvask tar plutselig lenger tid. 

Tull, feriepenger har du alltid krav på. Deltidsansatte bør be om mer lønn for å kompenssere for pensjonstapet.

Skrevet

40 gjester du skal passe på i i 5 timer. (tror ikke du kommer til å rekke å spise før alle har gått)

Lykke til. Har dere ikke erfaring blir det kaos. 

De er gjerrige. 

Hadde aldri giddi. 

Finn deg en bedre jobb.

Anonymkode: 383b2...012

Skrevet
På 19.2.2020 den 11.33, abrasiveRefraction skrev:

Tull, feriepenger har du alltid krav på. Deltidsansatte bør be om mer lønn for å kompenssere for pensjonstapet.

Man serverer en kveld i et bryllup! Det er nå litt en vennetjeneste (m/betaling) å servere i bryllup. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man serverer en kveld i et bryllup! Det er nå litt en vennetjeneste (m/betaling) å servere i bryllup. 

TS har aldri sagt noe om det

Skrevet
På 28.1.2020 den 13.59, Nyskjerrigemeg skrev:

Har fått tilbud om å være servitør i et bryllup.

i bryllupet skal det være 150-200 personer og oppgaven går ut på å hjelpe gjestene med det de trenger, vei til toalett og følge dem til bordplass. Og fylle på med drikke utover kvelden og servere kake og mat. Skal også rydde opp etter hvert måltid. Det blir bare 5 servitører.

men betalingen blir 800kr med mat, kake og drikke inkludert. + 30 minutters pause. Bryllupet varer fra 18-23. Kanskje litt lengre også.

Tenker dere det er en grei betaling? 

Nei. Det der er seriøst underbetaling. Du må regne med at du blir jobbende utover natten.

Skrevet

Jeg fikk 2000 kr + mat for å være servitør og bartender i et mye mindre bryllup da jeg var 18. 

Anonymkode: 7cf47...517

Skrevet

Dersom du absolutt har behov for penger takker du ja! 
finnes mange folk som vil si ja for denne jobben. Og de vil helt sikkert finne noen andre enn å øke prisen for deg.

men dersom du ikke har så sterk behov for penger er det best å trekke unna. Høres så slitsomt ut.

men her er det tydelig at de prøver å «utnytte». 
Her er det de som også tjener på dette.

Skrevet

Jeg hjalp til med klargjøring, mottak av gjester, servering av middag, dessert, kaffe, samt passet på at alle hadde drikke utover kvelden/natten, vasket opp og ryddet etterpå. Kom kl 1600 on lørdagen, og gikk kl 0630 morgenen etter. Vi var ødelagte i bena og kjempetrøtte. Vi fikk 1500 kr hver.... Aldri igjen!

Anonymkode: f4def...c86

• Liker 4
Skrevet
På 30.1.2020 den 9.44, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt catering vi fakturerte fra 250 + minst 50% ubekvemstillegg men hadde alltid raus bemanning så det ble ikke stress og overtid. For bryllup på 200 pers ville jeg hatt minst 10-12 servitører under middagen. Bryllup skal være litt luksus mener jeg, det er ubehagelig for alle hvis servitører må stresse. Ville sagt nei til å gjøre Jobben du snakker, om hvis ikke det er veldig casual opplegg med buffet og engangs. Du må vel beregne oppvask noen timer også 

Anonymkode: ea622...6d6

Det blir litt annerledes  å  sammenligne lønn    fra en arbeidsgiver og svart betaling for noe som antakelig er en vennetjeneste.

• Liker 1
Skrevet
På 20.2.2020 den 18.19, AnonymBruker skrev:

TS har aldri sagt noe om det

Det må jo antas at det er en vennetjeneste. Man får ikke lønn i form av dels penger, dels mat og dels drikke dersom det er et ordinært arbeidsforhold. Lønna er da svart,

Skrevet

Bryllup varer da sjeldent bare til klokken 23 med mindre det er helt sikkert at de MÅ forlate?? Jeg har jobbet en del som servitør privat under bryllup og de aller fleste holder det gående til uti 4-tiden minst.

Når jeg har jobbet som servitør ellers så har vi pleid å være 1 person pr 30 gjester ca. Kommer så klart helt an på hva slags event det er, om det er fatservering også osv. I et bryllup vil jeg si at 5 servitører er aaalt for lite til 200 personer. Det vil være 1 person nesten som må kontinuerlig koke kafef hele kvelden. . Hvis de skal fatserveres så kommer det til å gå TREIGT. Så er det jo en som må passe oppvasken. på 200 personer blir det mye fat, glass, bestikk osv. 

Jeg tror de var rundt 50 stk kanskje, max, i bryllupet til onkelen min. Og de hadde vel 3 eller 4 servitører. Dvs de var vel 3 - 4 personer som gjorde alt mulig av mat og bar. 

Som voksen hadde jeg ikke gått med på noe under 200 kr timen. Men jeg har jobbet så mange bryllup og det har vært så ulidelig tungt at jeg kommer ALDRI til å jobbe i et eneste bryllup igjen. :p 

Anonymkode: 238b9...d51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...