Gå til innhold

Din mening om disse kjolene til forlover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg skal være forlover i et bryllup til våren og er på leting etter kjole for anledningen. Jeg ønsker å føle meg fin, samtidig er det viktig for meg at jeg ikke blir for mye/synlig og at det virker som jeg prøver å konkurrere med bruden om oppmerksomheten. Jeg søker derfor til kvinneguiden for å innhente deres ærlige meninger om disse to kjolene 😃 Det jeg lurer på er: 

1. Synes du den blå kjolen gjør for mye ut av seg med tanke på rollen som forlover?

2. Synes du den andre kjolen blir for lys og for tett opp mot «brudekjole-farge»? 

https://www.zalando.no/maya-deluxe-all-over-embroidered-floral-maxi-dress-ballkjole-cobaltmulti-m2z21c05c-k11.html

https://www.zalando.no/thandth-athena-ballkjole-t0s21c00e-j11.html 

Bruden har gitt frie tøyler, men jeg ønsker likevel ikke å være upassende. 

Anonymkode: f8828...cd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 1 synes jeg, nr 2 lignet litt vel mye på brudekjole samt fargen var for lys. 

Anonymkode: 1b860...44c

• Liker 3
Skrevet

Nr en er en vakker kjole, men dramatisk og "bråkete" og krever oppmerksomhet. Så derfor velger jeg nr to, selv om den er litt brudekjoleaktig er den i mine øyne likevel mer diskre og tiltrekker seg mindre oppmerksomhet enn nr en. Men må det være en av disse to? Nr to i den andre fargen var og fin, hvis du kler den fargen da.

Anonymkode: 02040...1bb

• Liker 11
Skrevet

ta det med bruden!!!!!

Anonymkode: a3967...038

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ta det med bruden!!!!!

Anonymkode: a3967...038

Støtter denne.

Anonymkode: 02040...1bb

• Liker 2
Skrevet

Ser du skriver bruden har gitt frie tøyler, men hadde likevel vist henne noen alternativer som du selv liker, så kan hun komme med input. Kanskje det viser seg at hun har noen meninger rundt det likevel.. 

1) For bråkete, stjeler for mye oppmerksomhet. Ellers en veldig fin kjole.

2) Kan bli for lik en brudekjole, men om hun f.eks. har et fargetema i disse tonene kan det også være et bra valg. Ville spurt bruden.

Skrevet

Takk for svar! Ja jeg kan selvsagt ta det med bruden, jeg ønsker bare ikke å sette henne i en situasjon hun opplever som ubehagelig. Jeg ville i alle fall følt det noe ubehagelig å måtte si til min forlover «nei denne tar for mye av min oppmerksomhet, den ønsker jeg ikke du skal ha». Derfor spurte jeg her først om dere synes disse var åpenbart upassende 😊 

Du over som foreslår kjole nr. 2 i den andre fargen, det var et godt forslag, takk!

• Liker 1
Skrevet

Nummer 1 synes jeg er for voldsom når du skal være forlover, passer garantert ikke til bruden og hennes blomster vil jeg tro. 

Anonymkode: 37aa7...8ce

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, EmKay skrev:

Ser du skriver bruden har gitt frie tøyler, men hadde likevel vist henne noen alternativer som du selv liker, så kan hun komme med input. Kanskje det viser seg at hun har noen meninger rundt det likevel.. 

1) For bråkete, stjeler for mye oppmerksomhet. Ellers en veldig fin kjole.

2) Kan bli for lik en brudekjole, men om hun f.eks. har et fargetema i disse tonene kan det også være et bra valg. Ville spurt bruden.

Dette.

Hadde aldri gått med kjole nr.1 i et bryllup!!

Kjole 2 ligner faktisk mye på en forloverkjole jeg brukte selv en gang i tiden. Da valgte bruden den til meg. Men leser her at noen synes den er for lys og brudekjoleaktig, så spør bruden du! Tydeligvis ikke alle som er enige.

Skrevet

Dere har nok rett ang. den første kjolen, syntes bare den var så fin. Får legge den på minnet til en annen anledning. 

Ts 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Ja jeg kan selvsagt ta det med bruden, jeg ønsker bare ikke å sette henne i en situasjon hun opplever som ubehagelig. Jeg ville i alle fall følt det noe ubehagelig å måtte si til min forlover «nei denne tar for mye av min oppmerksomhet, den ønsker jeg ikke du skal ha». Derfor spurte jeg her først om dere synes disse var åpenbart upassende 😊 

Du over som foreslår kjole nr. 2 i den andre fargen, det var et godt forslag, takk!

Tenker det kommer litt an på hvordan du legger det frem.

Kjole nr 1 hadde jeg valgt bort uansett, men om du finner frem 3-4 alternativer som du liker godt, og ber om hjelp til å velge en, så vil jeg ikke tro hun synes det er ubehagelig :) 

Skrevet

Synes overhodet ikke 1 passer i et bryllup, ville gått for 2 i den mørke fargen

Anonymkode: 4c437...c11

• Liker 2
Skrevet

Nr 1 ER fin i bryllup, bare så det er sagt. Og litt avhengig av bruden, stilen på bryllupet og kjolen hennes kunne det faktisk funka.

Nr 2 funker definitivt, selv om den helst skulle hatt en bittelitt sterkere farge. Om bruden har et fargetema, kan du jo velge en farge som matcher med det 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Anim92 skrev:

Nr 1 ER fin i bryllup, bare så det er sagt. Og litt avhengig av bruden, stilen på bryllupet og kjolen hennes kunne det faktisk funka.

Nr 2 funker definitivt, selv om den helst skulle hatt en bittelitt sterkere farge. Om bruden har et fargetema, kan du jo velge en farge som matcher med det 

Joda, synes også kjole nr 1 kan være fin i bryllup, men ikke på en forlover som skal stå rett ved siden av bruden. Da kan man godt tone seg litt ned og la bruden skinne... 

Skrevet

Synes ingen av dem var knallfine, men hvis det er de to det står mellom hadde jeg så definitivt valgt nr 2. 

Skrevet

Nr 1 er finest, men enig i ar den kan bli for sterk for anledningen. Nr 2 i smaragdgrønn er pen om du kler fargen, men ts, den er i polyester! Orker du gå en hel dag pakket i en plastpose? Selv svetter jeg bare ved tanken....

Anonymkode: 9c47c...6ef

• Liker 4
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Kjole nr.1 synes jeg ikke passer i et bryllup i det hele tatt! Frisk og fin, men ikke elegant.

Kjole 2 var veldig fin, og det er jo også relativt store sjanser for at bruden har noen blomster i samme farge i buketten sin, så i så fall er det jo perfekt! (og ved siden av en hvit kjole, så vil man tydelig se at denne IKKE er hvit!)

Grønnfargen på kjole 2 var virkelig nydelig, men synes ikke den passer til vår- og sommerbryllup. Perfekt til høst- og vinterbryllup.

Men akkurat nå er vel gjerne det største spørsmålet OM det blir bryllup...

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes nr 2 var veldig fin og klassisk. Nydelig farge å! 

Nr 1 ble litt sterk i fargen og detaljene for meg. Litt mye som skjer på en gang. 

Skrevet

Synes du skal spørre bruden men ingen av de er upassende, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...