Gå til innhold

Tradisjoner

Anbefalte innlegg

Gjest septemberbrud05
Skrevet

Kan noen her inne fortelle meg hva slag tradisjoner som er vanlig når man gifter seg.

Jeg tenker da på: "når alle slår på glasset skal brudeparet opp på stolene sine og kysse" type tradisjoner. Under middag, kakespising etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når brudgommen går ut av rommet under middagen, skal alle mennene gå rundt bordet og kysse bruden på kinnet. Og når bruden går ut, gjør damene det samme med brudgommen.

Noen steder er det tradisjon at kun de ugifte går rundt bordet, andre steder gjør alle det.

Husker ikke noen flere tradisjoner i farta.. :)

Skrevet

Når alle tramper i gulvet, skal foreldrene til brudeparet opp på stolene å kysse.

Skrevet
Når alle tramper i gulvet, skal foreldrene til brudeparet opp på stolene å kysse.

Har vært i et bryllup der brudeparet skulle under bordet og kysse når gjestene trampet i gulvet.

Gjest Gjest060605
Skrevet

Rett før brudeparet skal gå, 'overfaller' mannlige gjester brudgommen, tar av ham skoene og klipper av tuppen på sokkene. Dette for at man skal kunne kjenne igjen fotsporene hans hvis han skulle bli fristet til å 'besøke' andre enn bruden i løpet av bryllupsnatten.

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet
Her er litt andre tradisjoner også. Vet ikke om dette var litt på siden av hva du spurte etter, men...
Gjest Gjest
Skrevet

Gjestene i mitt bryllup kan glemme at jeg skal krabbe under bordet hver gang en forfyllet onkel morer seg med å slå i glasset ihvertfall...

Skrevet
Når alle tramper i gulvet' date=' skal foreldrene til brudeparet opp på stolene å kysse.[/quote']

Høh, dette blir da festlig i bryllupene der det er skilte foreldre....ganske mange har en slik situasjon i disse dager...

Jeg gidder faktisk ikke bry meg særlig om tradisjoner. Etter å ha hørt om alle "skrekkhistoriene" noen har gått igjennom på dagen sin, velger jeg å ikke tenke på det...

Noen tradisjoner er jo koselige, f. eks. den at når gjestene slår på glassene skal brudeparet kysse. Bilr aldri lei av å kysse mannen min jeg... :) Men også denne kan jo bli langtekkelig i lengden.

Men at jeg skal krype under bordet eller stavre meg opp på en stol i ett sett er ikke min stil. Med den kjolen og greier...neivetduhva. Og er det en tradisjon jeg ikke har noenting til overs for, er det den å rote til rommet til brudeparet. De kan bare prøve sier jeg bare...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...