T.H.88 Skrevet 28. januar 2020 #1 Skrevet 28. januar 2020 Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid (uke 5+2, hvis min utregning stemmer). Jeg skulle hatt mensen søndag 19.1, altså for omtrent 1,5 uke siden, og det kom en liten blødning som jeg trodde var mensen, men dette må i stedet ha vært noe annet. Graviditetstestene jeg tok samme dag som jeg skulle ha menstruasjon, og dagene etter, var negative. Jeg var dermed rimelig sikker på at jeg ikke var gravid. Jeg har vært på jobbreise til utlandet i 6 dager, og her drakk jeg alkohol hver dag - over 4 enheter hver dag. Fordi vi ikke prøvde aktivt (dette er andre måned uten prevensjon), var vi helt sikre på at vi ikke kom til å bli gravide ettersom jeg er 32 år, og har tatt en konisering for et halvt år siden. Derfor har jeg drukket mye alkohol opptil flere ganger i det andre ville ha betegnet som "prøveperioden", altså i forkant av min jobbreise. Av 25 dager kan jeg da kanskje anslå at jeg har drukket alkohol 17 av disse dagene. Dette var selvsagt idiotisk, men det er det for sent å tenke på nå. Spørsmålet mitt er om jeg burde overveie en abort? Hvor stor skade vil et foster eventuelt ha tatt av såpass mye alkohol? Jeg vil anta at det hadde gått fint dersom jeg hadde drukket ved et par anledninger, men her er det altså snakk om veldig mye mer en det.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #2 Skrevet 28. januar 2020 Det går så bra at!!! Anonymkode: 0fb1c...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #3 Skrevet 28. januar 2020 Det går bra Mødre som drakk før de visste at de var gravide behøver ikke bekymre seg for å ha påført barnet mulige atferdsproblemer senere i livet, slår ny studie fast. Men Helsedirektoratet står ved anbefalingen om totalavhold. https://www.aftenposten.no/norge/i/WbvPpG/ny-studie-alkoholbruk-tidlig-i-svangerskapet-foerer-trolig-ikke-til-adferdsproblemer-hos-barn Anonymkode: f092e...ee2
boblevann Skrevet 28. januar 2020 #4 Skrevet 28. januar 2020 Det har svært, svært mange og det går stort sett alltid bra. Med all sannsynlighet tåler fosteret helt fint at mor drikker noen glass vin regelmessig gjennom hele svangerskapet også (gikk jo stort sett bra også før man visste at alkohol var farlig!) - men hvorfor ta sjansen. Er ikke sånn at alkohol = skadet unge. Med all sannsynlighet tåler fosteret det helt, helt fint. Hadde overhodet ikke vurdert abort på dette grunnlaget
snurk Skrevet 28. januar 2020 #5 Skrevet 28. januar 2020 Var på skikkelig fyllekule bare dager før jeg stod der med en positiv test i hånda 😅 har en frisk og fin 2-åring i dag ❤
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #6 Skrevet 20. september 2023 T.H.88 skrev (På 28.1.2020 den 12.25): Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid (uke 5+2, hvis min utregning stemmer). Jeg skulle hatt mensen søndag 19.1, altså for omtrent 1,5 uke siden, og det kom en liten blødning som jeg trodde var mensen, men dette må i stedet ha vært noe annet. Graviditetstestene jeg tok samme dag som jeg skulle ha menstruasjon, og dagene etter, var negative. Jeg var dermed rimelig sikker på at jeg ikke var gravid. Jeg har vært på jobbreise til utlandet i 6 dager, og her drakk jeg alkohol hver dag - over 4 enheter hver dag. Fordi vi ikke prøvde aktivt (dette er andre måned uten prevensjon), var vi helt sikre på at vi ikke kom til å bli gravide ettersom jeg er 32 år, og har tatt en konisering for et halvt år siden. Derfor har jeg drukket mye alkohol opptil flere ganger i det andre ville ha betegnet som "prøveperioden", altså i forkant av min jobbreise. Av 25 dager kan jeg da kanskje anslå at jeg har drukket alkohol 17 av disse dagene. Dette var selvsagt idiotisk, men det er det for sent å tenke på nå. Spørsmålet mitt er om jeg burde overveie en abort? Hvor stor skade vil et foster eventuelt ha tatt av såpass mye alkohol? Jeg vil anta at det hadde gått fint dersom jeg hadde drukket ved et par anledninger, men her er det altså snakk om veldig mye mer en det. Hei. Hvordan gikk det med barnet ditt ts?😊 Anonymkode: def84...de3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå