Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

er 21 år. Fått en jobb, som vikar (fått beskjed at det mest sannsynelig blir annenhver helg), har opplæring, men ikke skrevet kontrakt enda. Jeg ønsker egt å jobbe så mye som mulig. har fått andre intervjuer på andre steder, er det greit å gå på disse?

Jeg har vurdert at jeg kan ha denne jobben og en annen, men vet ikke om det går ettersom dette er et vikariat? er det grusomt moralsk feil å evt si neitakk, si opp denne jobben om jeg får en fast stilling, deltidsstilling som garanterer meg mer jobb?

har ikke jobbet så mye tidligere, og vet ikke helt hvordan jeg kan gå fram?

Noen som har vært i lignende situasjoner? blir veldig takknemlig for råd og deres erfaringer!

Anonymkode: ab3a8...324

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en risiko arbeidsgiver tar når de har stillinger med så lite arbeid i, da må de forvente at folk leter etter noe bedre. Tenk på deg selv først, er bare du som kan prioritere deg selv. Gå på intervju og let etter den jobben som passer deg best, ingenting i veien for å beholde den du har mens du leter. 

Anonymkode: 9d39e...b72

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er en risiko arbeidsgiver tar når de har stillinger med så lite arbeid i, da må de forvente at folk leter etter noe bedre. Tenk på deg selv først, er bare du som kan prioritere deg selv. Gå på intervju og let etter den jobben som passer deg best, ingenting i veien for å beholde den du har mens du leter. 

Anonymkode: 9d39e...b72

tusen takk for dette. veldig betryggende ord! jeg får bare gjøre det!

Skrevet

Du har lov til å ha flere jobber hvis ikke kontrakten din sier noe annet. Enkelte arbeidsgivere tillater ikke samtidig arbeid hos konkurrerende firma, for eksempel. 

Det er helt lovlig å søke andre/bedre/faste jobber mens du er i et vikariat. Hvis du ønsker å slutte i jobben når du får et annet tilbud må du forholde deg til oppsigelsestiden som er avtalt.

Sørg for at kontrakt er på plass før du starter i jobben!

Skrevet
3 minutter siden, Kitcat said:

Du har lov til å ha flere jobber hvis ikke kontrakten din sier noe annet. Enkelte arbeidsgivere tillater ikke samtidig arbeid hos konkurrerende firma, for eksempel. 

Det er helt lovlig å søke andre/bedre/faste jobber mens du er i et vikariat. Hvis du ønsker å slutte i jobben når du får et annet tilbud må du forholde deg til oppsigelsestiden som er avtalt.

Sørg for at kontrakt er på plass før du starter i jobben!

Ja, har lært i rettslære på skolen at man alltid skal skrive kontrakt først, men de jeg har opplæring med, sier de skal teste meg før de ansetter meg ved opplæringen? Derfor er opplæringen uten kontrakt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...