Gå til innhold

Sterilisert mann har mistet orgasmen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen medisiner nei, og ingen endring i livssituasjon/humør.
Det er ikke mentalt....

Det bare er mye legene ikke vet om kroppens mekanismer. Det er tusen eksempler på det!

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 timer siden, Energidronning skrev:

Sterilisering burde være ulovlig! 

hva om de skiller seg senere, da kan han ikke finne en ny dame igjen som ønsker barn? 

det er i hvert fall ikke bra for Norges demografi! 

Jeg synes at bare svake menn uten selvtillit la seg sterilisere... 

Herregud. Gitt eksempel, min mann er 40 år, han har to barn, jeg er 50 år og ønsker selvsagt ikke flere barn, men har både mens, eggløsning og har ingen antydninger til overgangsalder. Sjansen for at jeg blir gravid er liten, men den er der. Har en venninne som fikk sitt tredje barn som 49 åring, helt naturlig. Kan ikke bruke annen prevensjon enn kondom, noe vi føler ikke passer helt inn i livet vårt. 

Min mann steriliserte seg, helt uten komplikasjoner. Så da bor jeg sammen med en svak mann uten selvtillit i følge deg?

Jaddasan. 

Skrevet

I denne tråden leter jeg etter menn (eller deres koner) som har opplevd det samme.
Menn som hadde gledet seg til masse impulsiv og bra sex, uten tanke for prevensjon -endelig!

Som i stedet har fått sexlivet ødelagt.

Målet er å finne ut om reversering av steriliseringen gjør at orgasmene kommer tilbake.

Forslag om at det kan være mentalt mottas ikke med takk.

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, Petunia2 skrev:

I denne tråden leter jeg etter menn (eller deres koner) som har opplevd det samme.
Menn som hadde gledet seg til masse impulsiv og bra sex, uten tanke for prevensjon -endelig!

Som i stedet har fått sexlivet ødelagt.

Målet er å finne ut om reversering av steriliseringen gjør at orgasmene kommer tilbake.

Forslag om at det kan være mentalt mottas ikke med takk.

Beklageligvis er nok tanken om at mannen føler seg mindre mann så utbredt at man ikke forstår at dette kan ha med nervettåder å gjøre. Når jeg leste svaret fra den andre mannen så husker jeg faktisk at min eksmann slet med stingene på den ene siden. Og at de gangene han fikk en delvis orgasme så gjorde det vondt der, på en nummen måte. Jeg har jo ikke penis eller baller så jeg har jo bare hans ord, men merk at vårt brudd var skikkelig stygt, og likevel forteller han meg dette flere år etter. 

Etter erfaringen med min eksmann har jeg funnet ut at om min samboer vil sterilisere seg så vil ikke jeg at han gjør det. Jeg tror dette er mye mer vanlig enn man tror, men at det blir bortvist med 'mentalt'. Men om noen opererer deg i nakken og du mister synet tidvis så vil ingen si at du innbiller deg det. Men med alle ting i underlivet, menn som kvinner, så er det 'bare mentalt'. 

Man kan jo bare se på alle kvinner som mister sexlyst av spiral. Det er jo også 'mentalt' fordi det er så lite hormoner etc... 

Anonymkode: 34d10...330

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, Petunia2 said:

Det er ikke mentalt....

Det bare er mye legene ikke vet om kroppens mekanismer. Det er tusen eksempler på det!

Med andre ord skal tråden legge til grunn at du vet mer om den menneskelige psyke enn vestlige medisin vet om kroppen.
Det er din tråd, så for all del. Men i likhet med krumspring man kan gjøre i google sitt søkefelt, så står konklusjonen i fare for å bli et bestillingsverk. Selv med de aller beste intensjoner.

Det er en andel av vasektomi inngrep som etterfølges av ubehag for pasient. Noen har smerter i god tid etter inngrepet og et fåtall har ubehag resten av livet. Det kan jo hende at problemene mannen din har er en slik type ubehag som han ikke kjenner direkte. Smerter i det området fortoner seg anderledes enn der vi har utviklet mer direkte følsomhet.
Noe av grunnen til at hjerteinfarkt har så diffust symptombilde (stråling ut i venstre arm, kjevelammelse, skuldervondt etc) er fordi ubehaget ikke har en god plass i vårt utviklede nervesystem. Vi har ikke hatt bruk for samme sensorisk presisjon som trengs for eksempel for å kvitte seg med noe som kravler på huden vår.
Skrittet er også et godt eksempel i det at smerter der fortoner seg svært ofte som en overveldende kvalmefornemmelse heller enn klassisk smerte. Så jeg stusser litt over at det bare kan avvises av lege. Selv om din mann ikke kjenner et "klassisk" ubehag betyr ikke at det ikke pågår aktive stimuli derifra.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ser i denne tråden etter dem som har samme opplevelse -de kjenner seg igjen når de leser det jeg skriver om min mann.

Skrevet

Hei, eksmannen min hadde samme opplevelse. Etter sterilisering fikk han ikke så særlig til orgasme lengre, og når han liksom fikk det så kunne han fortsette med samleie etterpå likevel. Det gikk ikke før.  Ganske stusselig! Tror ikke hm gjorde noe med det, og vet ikke hvordan det går nå to år senere. 

Anonymkode: 61d98...4fa

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, eksmannen min hadde samme opplevelse. Etter sterilisering fikk han ikke så særlig til orgasme lengre, og når han liksom fikk det så kunne han fortsette med samleie etterpå likevel. Det gikk ikke før.  Ganske stusselig! Tror ikke hm gjorde noe med det, og vet ikke hvordan det går nå to år senere. 

Anonymkode: 61d98...4fa

Nok en historie som viser at man kan få problemer, selv om legene sier det ikke er mulig.... 🙄

Skrevet
10 minutter siden, Petunia2 said:

Nok en historie som viser at man kan få problemer, selv om legene sier det ikke er mulig.... 🙄

Det er jo ingen av disse historiene som beviser at det er sterilisering som er årsaken. At to hendelser opptrer omtrent på samme tid betyr ikke at den første er årsak til den andre! 

Anonymkode: 70bf0...270

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen av disse historiene som beviser at det er sterilisering som er årsaken. At to hendelser opptrer omtrent på samme tid betyr ikke at den første er årsak til den andre! 

Jeg skjønner ikke hvorfor du er i denne tråden...? 

Skrevet
9 minutter siden, Petunia2 said:

Du er på et offentlig forum og kommer med ganske alvorlige påstander som du mener leger avfeier - da må du tåle svar på det. Selv om det ikke er det du søker. Du tar det sikkert ikke til deg, men det er jo greit å vite for de som blir skremt av denne tråden. Korrelasjon og kausalitet er ikke det samme! 

(En relevant parallell er jo de som mener mme-vaksine gir autisme. De mener også at legene bare avfeier dette, og er helt skråsikre på at vaksinen er årsaken til at deres barn fikk autisme)

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, Dævendøtte skrev:

noe vi føler ikke passer helt inn i livet vårt.

Underligste begrunnelsen jeg noensinne har hørt 

Anonymkode: 64c98...3fe

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er på et offentlig forum og kommer med ganske alvorlige påstander som du mener leger avfeier - da må du tåle svar på det. Selv om det ikke er det du søker. Du tar det sikkert ikke til deg, men det er jo greit å vite for de som blir skremt av denne tråden. Korrelasjon og kausalitet er ikke det samme! 

(En relevant parallell er jo de som mener mme-vaksine gir autisme. De mener også at legene bare avfeier dette, og er helt skråsikre på at vaksinen er årsaken til at deres barn fikk autisme)

Dra parallellen til gale vaksinemotstandere! Dust.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 50 år og har vært gift med samme mann i ti år. Kondom passer virkelig ikke inn i livet vårt, ikke tåler jeg gummien noe særlig heller. Fornøyd nå? 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det samme her. Vil ikke bruke hormon-preparater eller spiral, heller ikke kondom. 

Anonymkode: d729e...e6b

Skrevet

Min mann steriliserte seg for 16 år siden. Andre noe problem. Like sterk orgasme som får og ingen merkbar endring i mengde sæd. For 3 år siden fikk han prostata kreft. Litt utfordring med potens de første 4 mnd. Nå funker alt helt fint, når han har orgasme kommer det ingen væske ut. 

Vanlig sterilisering skal ikke gi problemer med orgasme. Kontakt lege. 

Anonymkode: a18a3...b32

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Petunia2 skrev:

Nå må du gi deg! Du har bestemt hva konklusjonen skal være på forhånd. Du kan ikke sensurere bort synspunkter du ikke liker i en tråd som ligger åpent ute på nett og som vil påvirke alle som leser den!

Dine manns symptomer kan skyldes andre ting enn sterilisering. Hva om det viste seg at sin mann er alvorlig syk, men dere oppdager det ikke i tide fordi dere har bestemt dere (helt uten medisinsk vurdering) at det skyldes steriliseringen. Hva ville du følt da?

Anonymkode: 8c916...cb5

• Liker 3
Skrevet

Han har følelser helt frem til utløsning og akkurat ved utløsning blir den nummen? Reflekssenteret for utløsning sitter i ryggmargen, men impulser fra hjernen kan forsterke eller Hemme orgasme følelsen. Så mest sannsynlig er dette psykisk. Det psykiske spiller stor rolle i forhold til fysisk form. Er ganske mange som ringer 113 og tror de har akutt hjerteinfarkt, men isteden så har de angstanfall...bare for å gi et eksempel. 

Anonymkode: 279f0...fed

Skrevet

Flere som har opplevd det samme...?

Skrevet
On 1/28/2020 at 10:52 AM, Energidronning said:

Sterilisering burde være ulovlig! 

hva om de skiller seg senere, da kan han ikke finne en ny dame igjen som ønsker barn? 

det er i hvert fall ikke bra for Norges demografi! 

Jeg synes at bare svake menn uten selvtillit la seg sterilisere... 

Nei, det er fornuftige og sterke menn som tar ansvar selv og ikke overlater slikt til kvinner. Å sterilisere en mann er jo også en mye enklere operasjon enn det en kvinne må igjennom.

Anonymkode: c1fa1...9f0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...