Gå til innhold

Min baby sover ikke! Trenger hjelp! Homeopati?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle sier det bare er en fase. Men dette er ingen fase. Han har ikke sovet hele sitt liv og nå nærmer han seg 6 mnd. Om dagen sover han kanskje to ganger og knapt en time. Prøvd alt! Om natten våkner han hver eneste time og skal helst ha mat eller ligge og sutte,men er ikke nødvendigvis sulten heller - men våkner! Men blid og fornøyd og alt virker normalt. Men jeg vil gjerne ha litt søvn! Tar ikke flaske eller Smokk. Innført grøt og mat i form av tester. Forsøkt at pappa tar han om natten men ingenting hjelper. Vært til Manuell terapeut og alt er ok! Nå vurderer jeg homeopati.. noen tips? 

Anonymkode: eed4b...b58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres egentlig helt normalt ut 🙈

Anonymkode: d03ca...dea

• Liker 5
Skrevet

Homeopati er kvakksalveri. Da er det like effektfullt å ta ham med i kirken og få presten til å be for ham...

Anonymkode: a6d3e...2f2

• Liker 19
Skrevet

Det høres helt normalt ut? 🤷‍♀️ min sov bare 2×40 min da han var 6 mnd og kunne fint våkne hver time. Kanskje han får litt for lite mat?

Anonymkode: cec9a...2d6

• Liker 2
Skrevet

Les om søvnregresjon/sleep regression. Dette høres egentlig veldig normalt ut. 

Anonymkode: c546c...59a

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle sier det bare er en fase. Men dette er ingen fase. Han har ikke sovet hele sitt liv og nå nærmer han seg 6 mnd. Om dagen sover han kanskje to ganger og knapt en time. Prøvd alt! Om natten våkner han hver eneste time og skal helst ha mat eller ligge og sutte,men er ikke nødvendigvis sulten heller - men våkner! Men blid og fornøyd og alt virker normalt. Men jeg vil gjerne ha litt søvn! Tar ikke flaske eller Smokk. Innført grøt og mat i form av tester. Forsøkt at pappa tar han om natten men ingenting hjelper. Vært til Manuell terapeut og alt er ok! Nå vurderer jeg homeopati.. noen tips? 

Anonymkode: eed4b...b58

Du må nok bare justere forventninger, ts. Det er ikke sånn at en baby (eller et barn) oppfører seg sånn du ønsker. Det er et helt eget menneske med egne behov, utviklingstrinn det skal gjennom og mange ting det skal lære. Og når det blir større - en helt egen personlighet som vil avvike vesentlig fra din. 

Så det dere gjør er å fortsette som før - for at begge parter får nok søvn deler dere "våkenettene" på midten - far tar 50% og du tar 50% (eventuelt tar den som er i permisjon, når trolig far, 60% - men ingen tar 100% - om en har en så bedritten med-forelder ender en uansett opp skilt)

Og så leser dere en 10-12 av de mest etablerte og nyere (ikke les noe fra før 2000, og sørg for at mesteparten er fra etter 2018 - hjerneforsking har bevegd seg milevis siden gamle dager) bøker om barns utvikling og barnepsykologi. Noe alle burde gjort før de bestemmer som for om de vil bli foreldre.Men bedre sent enn aldri.

Anonymkode: d2776...d3a

• Liker 7
Skrevet

Tror ikke det finnes en enkel løsning eller kur eller medisin. Men du kan prøve noen små justeringer. Mange av de prøver du allerede. Prøv å øke mengde mat barnet får i seg kl 21-23. Gi god' natt grøtt på flaske, f.eks. Du kan prøve drikkekopp istedenfor flasker, hvis barnet ikke tar flaske. Sånn  type som alle her i testen: https://www.babytesterne.no/best-test-drikkekopp-baby/ 

Øk også hvor mye barnet utsettes for daglys, fra morgen av. Gå ut, eller rett og slett sitt og lek foran vindu.

Øk hvor mye intrykk barnet får i løpet av dagen. Gå ut og gå turer, enten med barnet halvsittende i vogna eller i bæresele. Gå og se på plasser der det er ting som skjer, type lekeplasser, eller ender, eller hunder, hva som helst omtrent. Noe du selv liker, da du må jo trives selv. Babysvømming, åpen barnehage, besøk, kafé, er også supre tips. 

Anonymkode: 4dbd6...1a2

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt. 

Anonymkode: bb1b4...5fb

• Liker 2
  • 10 måneder senere...
Skrevet

Min sov aldri - var helt grusomt 😩

grøsser når jeg tenker tilbake - og det er IKKE normalt.

for oss var redningen å bruke forskjellige hjelpemidler til søvn. Noe funket og noe funket ikke.

vi fikk leid det meste så det gikk ikke utover lommeboka da babyutstyr er sykt dyrt 😱

tyngdeposen og slyngevuggen var livreddere. Leide i 3 måneder fra kokolikk.

ellers var det mye bæring og byssing 😖

Anonymkode: e88b9...2c3

• Liker 1
Skrevet

Jo, det er helt normalt for noen babyer. Bare å holde ut. Det blir kanskje noe bedre rundt året, ellers har jeg hørt at de som sliter med søvnen ofte sover bedre fra rundt fire år. 

Anonymkode: e14cd...a09

Skrevet

Dessverre normalt, og jææææævlig slitsomt. 

Anonymkode: 2b801...50d

Skrevet

Prøvd søvntrening/rutiner? F eks takingcarababies og samanthadaysleepconsulting på insta har masse nyttige tips og nettkurs man kan ta. 

Anonymkode: 98970...cf6

Skrevet

Det med homeopati er forhåpentligvis trolling, men om ikke, dropp det, det er pur svindel og ikke noe å utsette et barn for. 

Er du urolig - prat med helsesøster eller fastlegen, ikke kvakksalveri, men det høres jo helt normalt ut. Pass på at dere fordeler arbeidet godt, ikke gi opp å la pappa ta over. 

Anonymkode: 50e37...204

• Liker 2
Gjest In absentia
Skrevet

Vær så snill, ikke betal for kvakksalveri. Du burde skamme deg som er voksen og tror på slikt tøv. 

Skrevet

Tråden er frå januar... 

Men  i tilfelle andre vurderer homeopati: Sjå episoden med "Folkeopplysningen" og bli klok.  👍

Anonymkode: d6635...08f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...