Gå til innhold

Far hadde elskerinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan komme seg videre etter å opplevd at far hadde en på si? At han forlot mor for en annen yngre og bedre? Jeg spør for lillesøsteren min som fortsatt bodde hjemme og er umyndig. 

pappa fant en annen og mamma er konstant trist og nedbrutt selv to år etter at pappa dro. Pappa er likevel en varm, engasjert og god pappa for lillesøster. 

Mamma er bitter, trist og veldig fiendtlig. Det er ikke rart, men vil dette gå hardt utover lillesøster som må se på sin mor gråte hver dag? 

Anonymkode: 4a53e...7fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja selvfølgelig vil det påvirke lillesøsteren din. Din mor burde dra og prate med noen, hun er blitt bitter og deprimert - hun trenger hjelp til å håndtere dette.

Anonymkode: 58596...83a

• Liker 9
Gjest Alterego666
Skrevet

Er det mor eller lillesøster som trenger å komme videre?

Skrevet
Akkurat nå, Alterego666 skrev:

Er det mor eller lillesøster som trenger å komme videre?

Mor må komme seg videre så lillesøster slipper å leve med dårlig samvittighet. Lillesøster må bo hjemme enda noen år alene uten oss andre. Vi er også fra en kultur der det er vanlig å bo hjemme lengst mulig med foreldre 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mor må komme seg videre så lillesøster slipper å leve med dårlig samvittighet. Lillesøster må bo hjemme enda noen år alene uten oss andre. Vi er også fra en kultur der det er vanlig å bo hjemme lengst mulig med foreldre 

OK. Jeg beklager selvsagt situasjonen. Kan du hjelpe slik at moren din (og dermed søsteren din) får hjelp?

Skrevet

Faren din skulle har grisebank... hilsen mann...

Anonymkode: 74d68...de3

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Alterego666 skrev:

OK. Jeg beklager selvsagt situasjonen. Kan du hjelpe slik at moren din (og dermed søsteren din) får hjelp?

I vår kultur er psykolog og slikt forbundet med skam. Derfor er det vanskelig. Men lillesøster er åpen for slikt. Vi kan ta med henne til helsestasjonen og lege. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Faren din skulle har grisebank... hilsen mann...

Anonymkode: 74d68...de3

Det er faktisk forståelig at han forlot min mor. Hun har vært kontrollerende og manipulerende i mange år. Vi som vet og som er eldre unner han kjærligheten og omsorgen han får hos den nye dama. 

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet

I vår kultur er psykolog og slikt forbundet med skam. Derfor er det vanskelig. Men lillesøster er åpen for slikt. Vi kan ta med henne til helsestasjonen og lege. 

Så moren din vil ikke selv ommdere blir enige om ikke å snakke om det?

Det er hun som trenger hjelp. Søsteren din lider under din mors symptomer, men er ikke selv syk....

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk forståelig at han forlot min mor. Hun har vært kontrollerende og manipulerende i mange år. Vi som vet og som er eldre unner han kjærligheten og omsorgen han får hos den nye dama. 

Hun høres ikke ut som en det er lett å bo med. Kan ikke din søster heller bo hos faren deres? 

• Liker 6
Skrevet
5 timer siden, Kattugla skrev:

Hun høres ikke ut som en det er lett å bo med. Kan ikke din søster heller bo hos faren deres? 

Hun bor der noen dager i måneden. Men hun syns så synd på mamma at hun ikke vil være borte fra henne. Mamma gråter daglig og er lett å syns synd på. Hun vil derfor ikke forlate mor 

Skrevet

Stakkars mammaen din, hadde det vært min far så skulle ikke han få fulgt meg til alters eller få være morfar

Anonymkode: 7ff52...906

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en far som bedro mamma med ei felles venninne av de (de er riktignok gift nå). Mamma tok det veldig tungt, jeg bodde ikke hjemme men når jeg var ung og når jeg kom på besøk til mamma så hørte jeg ikke annet en dritt om faren min. Til slutt ble jeg så lei at jeg rett og slett kjeftet henne skikkelig opp, da var det akkurat som hun våknet opp litt og klarte å skjerpe seg foran meg når jeg var hjemme. Kanskje dere skal ta en skikkelig intervensjon med henne, konfrontere henne hva dette faktisk gjør med dere?! Far trenger ikke være en dårlig pappa selvom han bedro mamma.

Anonymkode: a715e...c40

• Liker 2
Skrevet

Stakkars mammaen din, hadde det vært min far så skulle ikke han få fulgt meg til alters eller få være morfar

Anonymkode: 7ff52...906

Tja, han holdt ut i mange år. I mange år ble han trakassert, manipulert og behandlet dårlig. Han selv har alltid vært en god og tålmodig far 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en far som bedro mamma med ei felles venninne av de (de er riktignok gift nå). Mamma tok det veldig tungt, jeg bodde ikke hjemme men når jeg var ung og når jeg kom på besøk til mamma så hørte jeg ikke annet en dritt om faren min. Til slutt ble jeg så lei at jeg rett og slett kjeftet henne skikkelig opp, da var det akkurat som hun våknet opp litt og klarte å skjerpe seg foran meg når jeg var hjemme. Kanskje dere skal ta en skikkelig intervensjon med henne, konfrontere henne hva dette faktisk gjør med dere?! Far trenger ikke være en dårlig pappa selvom han bedro mamma.

Anonymkode: a715e...c40

Helt enig. Pappa er snill, omtenksom og tålmodig. Vi andre holder oss unna huset fordi det blir veldig ekkelt å høre på stygge ord om pappa som vi vet ikke stemmer 

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun bor der noen dager i måneden. Men hun syns så synd på mamma at hun ikke vil være borte fra henne. Mamma gråter daglig og er lett å syns synd på. Hun vil derfor ikke forlate mor 

Stakkars søsteren din 😟

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, Kattugla skrev:

Stakkars søsteren din 😟

Jeg vet. Tro meg, vi føler alle med henne. Det er vanskelig å få henne til å forstå at mamma er voksen og voksne må klare seg selv. Men mamma er ekstrem manipulativ 

• Liker 2
Skrevet
På 28.1.2020 den 11.22, AnonymBruker skrev:

Uansett om det i deres kultur blir sett på som skam å gå til psykolog, så trenger faktisk din mor hjelp av lege og/eller psykolog. Jeg leser mellom linjene at hun muligens har blitt deprimert etter at din far forlot henne. Hun kommer seg ikke ut av dette ved egen hjelp, når det har gått 2 år. Hun trenger noen å prate med, uansett om det er en lege eller en psykolog. Eventuelt så får dere si kraftig i fra om at dette ikke går lenger og at hun må faktisk tenke på lillesøsteren din som bor med henne og at hun kan ikke utsette lillesøsteren din for dette. Eller stille henne et ultimatum: enten slutter hun med den fiendtlige oppførselen sin, baksnakkingen av din far, skjerper seg og begynner å være en mor for lillesøsteren din eller så får hun en henvisning til psykolog fra legen for å få hjelp til problemene sine. Uansett, så er ikke dette bra for noen av dere og jeg håper virkelig at din mor skaffer seg hjelp, for dette går ikke i lengden.

Skrevet
9 minutter siden, Kittykat skrev:

Uansett om det i deres kultur blir sett på som skam å gå til psykolog, så trenger faktisk din mor hjelp av lege og/eller psykolog. Jeg leser mellom linjene at hun muligens har blitt deprimert etter at din far forlot henne. Hun kommer seg ikke ut av dette ved egen hjelp, når det har gått 2 år. Hun trenger noen å prate med, uansett om det er en lege eller en psykolog. Eventuelt så får dere si kraftig i fra om at dette ikke går lenger og at hun må faktisk tenke på lillesøsteren din som bor med henne og at hun kan ikke utsette lillesøsteren din for dette. Eller stille henne et ultimatum: enten slutter hun med den fiendtlige oppførselen sin, baksnakkingen av din far, skjerper seg og begynner å være en mor for lillesøsteren din eller så får hun en henvisning til psykolog fra legen for å få hjelp til problemene sine. Uansett, så er ikke dette bra for noen av dere og jeg håper virkelig at din mor skaffer seg hjelp, for dette går ikke i lengden.

Hun har gått en stund til en veileder fra familievernkontoret. Vet ikke om de er psykologer 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har gått en stund til en veileder fra familievernkontoret. Vet ikke om de er psykologer 

Jeg leser på nettet at man kan snakke med psykologer via familievernkontoret. Kanskje det er en ide`?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...