AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #1 Skrevet 28. januar 2020 Prøver her inne da, siden responsen i gravid/spebarnsforumet var litt lav 😛 Uansett! Jeg skal på jobbintervju. Drømmejobben, diger og anerkjent bedrift, her snakker vi timeslange intervjuer og caser og personlighetstester. Jeg har høy utdanning og jobber vanligvis med passe avanserte ting. Vanligvis. Men for tiden er jeg i mammaperm, og ammetåken har truffet hardt. Babyen er 6 måneder, elsker puppen, og sover ikke med mindre vi samsover tett. Ikke verdens beste søvn på meg altså. I tillegg var jeg sykemeldt store deler av graviditeten, og mye før det grunnet IVF og reaksjoner på medisinene. Jeg husker knapt hva mannen sier to minutter etter at han har sagt det, og nå skal jeg virkelig vise at jeg er den rette til denne jobben. Normalt sett hadde jeg gjort en god jobb, men amming gjør meg direkte dum! Men jeg vil virkelig ha den jobben! Så hva gjør jeg? Har prøvd å lese meg litt opp de siste dagene, men innser bare mer og mer hvor lite inni faget jeg er for tiden. I tillegg var jeg ansatt i en tidsbegrenset stilling, som ble forlenget grunnet all sykemeldingen. De kommer til å spørre om det, og hva i all verden svarer jeg da? Såvidt jeg har fått med meg skal man for alt i verden ikke nevne at man har små barn eller vil ha flere, eller at man har vært sykemeldt 😛 Noen gode råd? Anonymkode: 458d0...8a1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #2 Skrevet 28. januar 2020 Det med ammetåka tror jeg du kan nevne hvis du kjenner at du ikke har dagen. Som en forklaring, ikke unnskyldning. Men hvis du har mulighet til å planlegge at du får sove noenlunde greit natten før intervjuet (jeg antar at det finnes en far/med mor her..?) bør du prøve å få til det. Folk får barn. Sånn er det. Men hvordan du innstiller det på å tilpasse barn/jobb tror jeg har mye å si for hvordan du blir oppfattet. Har du en plan? Har ektefelle mulighet til å ta en ekstra støyt på hjemmebane? Har du besteforeldre tilgjengelig? Osv. Dessuten blir mange mer effektive etter de har fått barn, siden man ikke har tid til å tulle rundt. Jeg tenker også, eller håper i alle fall, at folk som ansetter i store, anerkjente bedrifter, skjønner at spedbarnsperioden er spesiell og ikke nødvendigvis representativ for hvordan man er når man kommer til seg selv igjen. De vil ha de beste folka, og du har mye å vise til! Fokuser på det! Som en liten oppmuntring kan jeg fortelle om min venninne som kom for sent til intervju, svett og oppjaget. Barnet hennes ville absolutt ikke i barnehagen den dagen, og selv om hun hadde beregnet god tid ble det dessverre en følge av morgenens strabaser. Dama som skulle intervjue henne lo og sa det var så gjenkjennelig, og det var lett å se på min venninne at morgenen ikke hadde forløpt i fred og fordragelighet. De fikk en veldig god tone og venninna min fikk jobben! Folk lever et liv utenom jobb, og de fleste gjør så godt de kan. En arbeidsgiver som har forståelse for det er gull verdt. Og har de ikke det, bør du vurdere om dette er den riktige arbeidsplassen for deg akkurat nå. Anonymkode: 86610...505 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå