Gå til innhold

Anbefaling om hvordan å gjennomføre matte 1T og R1 på et semester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg har hatt matte 1T og R1 fra før og har fått 2-er på begge to på eksamen. Jeg trenger dermed å ta det igjen nå. 

Saken er at det har vært en stund siden og jeg må dermed repetere alt først. Jeg tar et semester på ask undervisning med 1T+R1 og kjemi 2 og i tillegg jobber jeg nesten hver dag man-lør mellom 11-20 (mine skift er vanligvis 11-19/15-20/12-20). Innimellom har jeg frie dager inkl. søndager. 

Jeg lurer på om dere har noen anbefalinger om hvordan å gå gjennom matte 1T+R1 og evt. kjemi 2(har hatt kjemi 2 fra før også) pensumet på raskest mulig måte(ca. fra februar til april) sånn at jeg har resten av tiden til å jobbe med både vanlige og eksamensoppgaver til eksamenstid. 

Jeg er bevisst på at jeg kanskje jobber litt for mye i forhold til fag jeg tar og hvor mye av tiden de kan kreve men jeg har krav på å jobbe så mye, evt. kan redusere noe. Hva anbefaler dere i forhold til min situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hva målet ditt er når det gjelder karakter på eksamen. Dette er jo relativt tunge fag, som krever en god del jobbing dersom man sikter på karakter av høy måloppnåelse. Hvor mange undervisningstimer man hadde hatt per uke på vgs kan også gi en pekepinn på hvor mange timer man bør sette av i uken.

Sett av et visst antall timer hver dag, der du skal jobbe strukturert med faget. Løs mange eksamensoppgaver! Legg bort tlf og andre distraksjoner, og sørg for at timene blir effektive.

Kanskje kan du også vente med et av fagene til høsten, eller få til å arbeide noe mindre? Igjen, alt dette avhenger jo av hvilke karakterer du satser på.

Lykke til :)

Anonymkode: 24476...0e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...