Caramba Skrevet 8. juni 2005 #21 Skrevet 8. juni 2005 Hvorfor drar du inn rase i dette, alle raser tror på og følger guds ord. Det var vel for å påpeke at de som er minst tolerante i dette samfunnet, er de som ikke tilhører noen minoritet selv. Jeg tenker særlig på innbyggere i det såkalte bibelbelte, som er skeptisk til alt fra både homofile, innvandrere og andre fremmedelementer....... Det er kanskje litt på sida........
Gjest Valhalla Skrevet 8. juni 2005 #22 Skrevet 8. juni 2005 Da tar du feil, de minst tolerante jeg noen gang har blitt kjent med er muslimer. Det passer bra som gruppe også. Dessuten er vi som nordmenn og som hvit minoritet i verden, så det så.
JERKYLL Skrevet 8. juni 2005 Forfatter #23 Skrevet 8. juni 2005 Hva skjedde med nestekjærligheten? La ham som er uten synd kaste den første sten? Å se tornen i sin nestes øye, men ikke bjelken i sitt eget osv osv osv........ Bibelen er skrevet av mennesker ut fra den tiden de levde i og kan ikke brukes som mal for hvordan mennesker skal leve i dag. Hvis kristne tror at Gud har skapt oss mennesker i sitt bilde, så må man også inkludere at Gud har skapt homofile mennesker. Eller er det sånn at Gud skapet det hvite, heterofile, lovlydige A4 mennesket, mens alle andre er skapt av satan sjøl? Jeg vil takke for et veldig flott innlegg her! Ja det du sier er er både sant og riktig!
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2005 #24 Skrevet 8. juni 2005 Skill kirke og stat og la religionene diskriminere så mye de vil!
JERKYLL Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #25 Skrevet 13. juni 2005 Mye bra er skrevet etter mitt innlegg og tema her på Kvinneguiden. - Jeg mener Stålsett sitt arbeid for å gjøre kirken mer innkluderende og åpen for alle, er bra. Vi burde konsertrere oss om dette vi kirkefolk,- at akseptere at vi er forskjellige.-La kirken bli et sted for alle, og kirken er ikke en vennskaps klubb. Vi går ikke der for å møte naboen eller kjente?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå