JERKYLL Skrevet 6. juni 2005 #1 Skrevet 6. juni 2005 Hei Kristne venner! Ja nå viser det seg at utnevnelsen av Kvarme ikke hadde så mye å si for homofile i Oslo. En prest ble nydlig innsatt av bisperådet, og det er flott. Hva mener andre om at lesber og homser skal få lov til å være prester? Var ikke Jesus blant de utstøtte, og kan ikke homofile forstå andre mennesker bedre? Vennlig hilsen Jerkyll
Gjest Valhalla Skrevet 6. juni 2005 #2 Skrevet 6. juni 2005 Jeg synes vi må ha toleranse for at homofili ikke kan aksepteres innenfor en god del religioner.
Gjest kenneth Skrevet 6. juni 2005 #3 Skrevet 6. juni 2005 Jeg synes vi må ha toleranse for at homofili ikke kan aksepteres innenfor en god del religioner.Da tenker du bl.a. på Kristendommen?
Gjest Valhalla Skrevet 6. juni 2005 #4 Skrevet 6. juni 2005 Ja selvsagt. At noen folk bestandig skal forandre religionen etter hva som er populært og politisk korrekt gjør at de egentlig ikke er særlig religiøse. Sånn som vi har nå, liksomkristendom inspirert av ikke-religiøs "toleranse".
JERKYLL Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2005 Jeg synes vi må ha toleranse for at homofili ikke kan aksepteres innenfor en god del religioner. Ja du er nok inne på noe der, men menneske verdet er viktig uannsett religioner!-Ingen kan med hånda på hjertet si at homofile er uønsket. Vi må ta utgangspunketet i Jesus gjorde i evangeliene! For de er "tidløs". Dvs aktuelt i dag også
Gjest Valhalla Skrevet 6. juni 2005 #6 Skrevet 6. juni 2005 Homofili kan sikkert kureres om noen få tiår uansett.
Diktern Skrevet 6. juni 2005 #7 Skrevet 6. juni 2005 Nestekjærlighet skal være en av grunnsteinene i kristendommen. Diskriminering av homofile minner ikke mye om nestekjærlighet, gjør det vel?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. juni 2005 #8 Skrevet 6. juni 2005 Homofili kan sikkert kureres om noen få tiår uansett. Kanskje det er Guds vilje at vi har homofile, slik at jorden ikke blir mer overbefolket enn det den er nå?
Gjest Valhalla Skrevet 6. juni 2005 #9 Skrevet 6. juni 2005 Kanskje det er Guds vilje at vi har homofile, slik at jorden ikke blir mer overbefolket enn det den er nå? Mulig det, men hvorfor gjorde Han ikke folk ufruktbare i stedet? Jeg tror man vil kunne manipulere hjernen etterhvert til å endre det meste ved personligheten inkludert seksualitet. Så man vil sikkert kunne gjøre seg homofil også hvis man skulle ønske det. Så kan man tvangsbehandle pedoer og la andre seksuelle perversiteter og avvik velge selv. Kanskje kunne man kvitte seg med andre psykiske lidelser også. Bare en liten hjerneoperasjon
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. juni 2005 #10 Skrevet 6. juni 2005 Min egen "forskning" på dette området avvfeier dine påstander . Jeg har hatt en hund og en kanin da jeg var yngre. De var begge hannkjønn, og det hente rett som det var at de paret seg med andre hannkjønn. Derimot, hvis noen av kaninene eller hundene de møtte på ikke var kjønnsmodne, viste de ingen interesse. Homofili, som jeg har sett, eksisterer også i dyr, mens pedofili ikke gjør det.
Gjest Valhalla Skrevet 6. juni 2005 #11 Skrevet 6. juni 2005 Hva har det med å kunne endre noe i hjernen å gjøre? Man finner jo sentre for alt mulig i hjernen, synes ikke det høres så urealistisk ut at man vil kunne endre folks personlighet i fremtiden ved å manipulere hjernen. Den som lever får se.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. juni 2005 #12 Skrevet 6. juni 2005 Hva har det med å kunne endre noe i hjernen å gjøre? Man finner jo sentre for alt mulig i hjernen, synes ikke det høres så urealistisk ut at man vil kunne endre folks personlighet i fremtiden ved å manipulere hjernen. Den som lever får se. Hvorfor skal man gjøre det? Slik at alle lever i et samfunn hvor alle er like? Les: sosialisme.
Gjest Valhalla Skrevet 6. juni 2005 #13 Skrevet 6. juni 2005 Det får vel være et tilbud til de som ønsker det, mange homoer som ønsker å være hetero så det ville sikkert vært et stort marked. Se på det litt som plastisk kirurgi kanskje. Kanskje man kunne bli kvitt angst og lignende også. Det hadde jo vært en skremmende oppfinnelse da med sine negative konsekvenser.
Gjest kenneth Skrevet 6. juni 2005 #14 Skrevet 6. juni 2005 Ja selvsagt. At noen folk bestandig skal forandre religionen etter hva som er populært og politisk korrekt gjør at de egentlig ikke er særlig religiøse. Sånn som vi har nå, liksomkristendom inspirert av ikke-religiøs "toleranse".Den eneste måten å holde liv i religionen i et land som Norge, er å forandre den i takt med endringer i samfunnet forøvrig. Vi er jo faktisk ikke særlig religiøse! (Og hvorfor i huleste skulle vi være det?) Derfor blir religionen feilplassert i de fleste situasjoner. Det er vel mer kultur enn tro som fortsatt holder liv i Kirken. Sett fra mitt ståsted er enhver religion en anakronisme. Det eneste som holder liv i den, er at mange på død og liv fortsatt skal døpe, konfirmere og gifte seg i kirken, til tross for at folk flest gir blanke i det kristne budskapet. Jeg får frysninger hver gang jeg overværer en ateistisk seanse i en religiøs ramme.
Gjest Valhalla Skrevet 6. juni 2005 #15 Skrevet 6. juni 2005 Religionens død er det vel heller man er vitne til. Når religionen tilpasser seg de ikke-religiøse. Ikke så veldig negativt egentlig, men litt synd også.
JERKYLL Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #16 Skrevet 7. juni 2005 Kanskje det er Guds vilje at vi har homofile, slik at jorden ikke blir mer overbefolket enn det den er nå? Hehe dette var et artig poeng! Jeg tror ikke Gud hadde slike planer, men det var et poeng du kom med
JERKYLL Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #17 Skrevet 7. juni 2005 Min egen "forskning" på dette området avvfeier dine påstander . Jeg har hatt en hund og en kanin da jeg var yngre. De var begge hannkjønn, og det hente rett som det var at de paret seg med andre hannkjønn. Derimot, hvis noen av kaninene eller hundene de møtte på ikke var kjønnsmodne, viste de ingen interesse. Homofili, som jeg har sett, eksisterer også i dyr, mens pedofili ikke gjør det. Jo du har et poeng i det du sier, dyr har også homofili! _Dette poenget ditt tok jeg opp med en kristen venninne, og hun sa med engang!" Mennesker er ikke dyr, og vi kan ikke sammenligne oss med dem! Vel jeg mener vi kan det, for alle levende skapninger er født forskjellig! Dyrene er forskjellig akkurat som menneskene er det! Gud har skapt oss slik
Caramba Skrevet 8. juni 2005 #18 Skrevet 8. juni 2005 Hva skjedde med nestekjærligheten? La ham som er uten synd kaste den første sten? Å se tornen i sin nestes øye, men ikke bjelken i sitt eget osv osv osv........ Bibelen er skrevet av mennesker ut fra den tiden de levde i og kan ikke brukes som mal for hvordan mennesker skal leve i dag. Hvis kristne tror at Gud har skapt oss mennesker i sitt bilde, så må man også inkludere at Gud har skapt homofile mennesker. Eller er det sånn at Gud skapet det hvite, heterofile, lovlydige A4 mennesket, mens alle andre er skapt av satan sjøl?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 8. juni 2005 #19 Skrevet 8. juni 2005 Jo du har et poeng i det du sier, dyr har også homofili! _Dette poenget ditt tok jeg opp med en kristen venninne, og hun sa med engang!" Mennesker er ikke dyr, og vi kan ikke sammenligne oss med dem! Vel jeg mener vi kan det, for alle levende skapninger er født forskjellig! Dyrene er forskjellig akkurat som menneskene er det! Gud har skapt oss slik På de fleste områder er nok mennesker veldig forskjellige fra andre dyr, men når det gjelder kjønnslige drifter blir vi nok like primitive .
Gjest Valhalla Skrevet 8. juni 2005 #20 Skrevet 8. juni 2005 Eller er det sånn at Gud skapet det hvite, heterofile, lovlydige A4 mennesket, mens alle andre er skapt av satan sjøl? Hvorfor drar du inn rase i dette, alle raser tror på og følger guds ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå