Gå til innhold

Hva har jeg gjort feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Monsteraen har begynt å bli gul og flekkete. Hva gjør jeg feil? Den var så fin og grønn inntill nylig. Jeg flyttet den litt lenger inn i stuen og da tok jeg den vekk fra direkte sollys, er det derfor? Plasserte den nå tilbake ved vinduet og håper det hjelper, men tar i mot alle tips. 

IMG_20200127_221744.jpg

Anonymkode: d59d8...584

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Monstera trenger ikke mye lys, så tviler på at det er forklaringen.  Men gir du for ofte vann?...

En annen ting er at denne årstiden, jan-mar, er den verste for plantene.  Da sturer de, gulner og mister blader.  Det kommer seg når det våres mer, men husk å ikke vanne for mye..

Skrevet

Høres ut som for mye vann. Jeg lar potten tørke ut før den får vann, tømmer på vann og tømmer utoverflødig vann etter en halv dag. Mine vokser som bare det. Står i vindu med litt sollys på formiddagen. 

Anonymkode: f9139...c0a

• Liker 1
Skrevet

Prøv å vanne selve bladene også med sprutflaske

Skrevet

Takk for tips! Fortsetter å spraye bladene, det har jeg gjort tidligere også. Flytter den tilbake inn i stuen og lar den få tørke seg skikkelig. Mulig vannmengden har vært litt overdreven. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Fortsetter å spraye bladene, det har jeg gjort tidligere også. Flytter den tilbake inn i stuen og lar den få tørke seg skikkelig. Mulig vannmengden har vært litt overdreven. 

Flytter du den ut av sol vil muligens vann behov minke, sida mindre fordamper. 

Anonymkode: 8cb22...f17

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...