Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har endometriose som har blitt satt på prednisolon i forbindelse med ivf forsøk?

Jeg har vært gjennom 2 ivf forsøk og skal snart ha mitt siste gjennom riksen. Det er ikke blitt gjort noe annerledes på noen av forsøkene mine enn Standard hormonmedisiner, ingenting blir gjort mtp min endometriose. 

Har lest litt rundt at noen blir satt p prednisolon og albyl e hvis man har endometriose da endometriosen kan ødelegge at ett eventuelt egg skal feste seg

Anonymkode: 290f7...018

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også endometriose og er på riksen. Aldri gjort noe annet en den vanlige medisineringen. Har tenkt på å spørre om det kan gjøres noe mere, men synes det er litt vanskelig å ta opp 🙄

Har du prøvd å foreslå? 

Skrevet
4 minutter siden, watermeloon skrev:

Har også endometriose og er på riksen. Aldri gjort noe annet en den vanlige medisineringen. Har tenkt på å spørre om det kan gjøres noe mere, men synes det er litt vanskelig å ta opp 🙄

Har du prøvd å foreslå? 

Jeg skal fåreslå det neste gang. Det virker som riksen følger sitt eget løp og tar ikke hensyn til diagnoser pasientene har, som om dem bare vil at vi skal bruke opp våre 3 forsøk for å få oss vekk derfra. 

Jeg har troa på prednisolon etter alt jeg har lest

• Liker 1
Skrevet

Jeg sa hele tiden til de på offentlig at de burde sjekke meg for endometriose, men de sa at jeg ikke hadde det. Uten at dei sjekket det.🤷🏼‍♀️Fikk prednisolon på siste forsøk, hjalp ikke.  Fikk heldigvis en hysteroskopi og laparoskopi etter jeg hadde brukt 3 forsøk, og jeg har det. Jeg visste jeg hadde det. Snakket med en lege på en privat klinikk og de sa at de ville brukt prednisonol på alle forsøkene mine om jeg hadde vært der, siden jeg har endometriose... 

Det virker som dei på offentlig ikke gidder å gjør noe mer. 

Anonymkode: 96d96...5d5

• Liker 1
Skrevet

Jeg spurte på riksen og fikk ikke, 5 innsett der, ble gravid på første forsøk men mistet.  Gikk så privat og fikk på første forsøk der, og ble gravid og det satt. MEN, jeg tror egentlig ikke at det var prednisolonen som gjorde forskjellen for meg, det er jo litt variert dokumentasjon på det der og så må jo nesten de private ha litt i verktøykassa som de ikke driver med i det offentlige for å forsvare kostnadene. Mange som har mislykkede forsøk på prednisolon også.  Prednisolon KAN ha en effekt, men for min egen del tror jeg det var litt andre ting som bare klaffet bedre. 

Anonymkode: 6e07b...e35

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte på riksen og fikk ikke, 5 innsett der, ble gravid på første forsøk men mistet.  Gikk så privat og fikk på første forsøk der, og ble gravid og det satt. MEN, jeg tror egentlig ikke at det var prednisolonen som gjorde forskjellen for meg, det er jo litt variert dokumentasjon på det der og så må jo nesten de private ha litt i verktøykassa som de ikke driver med i det offentlige for å forsvare kostnadene. Mange som har mislykkede forsøk på prednisolon også.  Prednisolon KAN ha en effekt, men for min egen del tror jeg det var litt andre ting som bare klaffet bedre. 

Hva annet gjorde du privat som du ikke gjorde på riksen?

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Hva annet gjorde du privat som du ikke gjorde på riksen?

Byttet medisiner, kort protokoll isteden for lang. Men det hadde muligens riksen gjort også hvis jeg hadde blitt der. Vet ikke om det var medisinene eller bare en bra syklus som gjorde det, men det var mitt beste uttak og fikk topp kvalitet på mange embryo, det som ble satt inn var en hatching blasto, altså på vei ut av skallet. Tror nok det var det som betydde mest for min del. Handler dessverre mye om flaks, så selv om opplevelsen på riksen ikke er mye å skryte av så synes jeg ikke det er stor forskjell på det medisinske tilbudet. Jeg gikk privat først og fremst fordi jeg trengte en helt annen oppfølging en det de har mulighet til der. 

Skrevet
På 29.1.2020 den 16.33, AnonymBruker skrev:

Jeg sa hele tiden til de på offentlig at de burde sjekke meg for endometriose, men de sa at jeg ikke hadde det. Uten at dei sjekket det.🤷🏼‍♀️Fikk prednisolon på siste forsøk, hjalp ikke.  Fikk heldigvis en hysteroskopi og laparoskopi etter jeg hadde brukt 3 forsøk, og jeg har det. Jeg visste jeg hadde det. Snakket med en lege på en privat klinikk og de sa at de ville brukt prednisonol på alle forsøkene mine om jeg hadde vært der, siden jeg har endometriose... 

Det virker som dei på offentlig ikke gidder å gjør noe mer. 

Anonymkode: 96d96...5d5

Hvorfor fikk du prednisolon?

Riksen nekter å gi meg prednisolon og vi har ett siste forsøk igjen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...