AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1 Skrevet 27. januar 2020 Hei, kjøpte en ting på Finn. Vippset vedkommen beløpet- var litt over 5000kr. Vedkommen hadde en annen bank så det tok nesten 2 dager før pengene var inne på kontoen. vi begge ble enig om at pakken skulle sendes med Norgespakke. Fikk tilsendt bilde kun utskrift av lappen som skulle limes på pakken for så å sende det inn til posten. Fikk aldri noe pakke PR hittil i dag, prøvde å søke opp pakken med sporingsnummer. Står at pakken er forsatt i posten i området til vedkommen, at den ikke har blitt sendt videre. H sa at det har blitt opprettet en erstatningssak, men at det skulle ta opp til 60dager. Begge ble enig om at jeg skulle få pengene tilbake. Ble lovet om at pengene skulle overføres på min konto( ikke vipps, vet ikke hvorfor)men det ble aldri overført noe penger, selvom det ble sendt et bilde der vedkommen hadde screenshot betalingen. « men så hadde h glemt å godkjenne betalingen» sa at h skulle fullføre betalingen med en gang ( 3 ganger sa h at h hadde fullført betalingen og at jeg skulle få pengene dagen etter. Til i dag 27.01. Forsatt Ingenting) vedkommen skrev, selvom jeg politi anmelde H så har H alt dokument av at pakken har blitt sendt inn til posten( hva om H har kjøpt Adresselapp på nettet og vedkommen har kun printer ut sedlet og ikke har levert inn pakken?) er det mulig? Skrev saklig og punktlig meldinger til vedkommen, men H mente jeg trakassert H. politi anmeldte hun i dag 27.01. Har alt av info navn til vedkommen. Selvom H har to forskjellige navn på Vipps og Facebook. ;( mellomnavn) Vedkommen har ikke noe mobilnr ( da jeg søkte opp nr på 1881, 180 og gulesider så kom samboeren sitt navn og ikke H). Søkte opp navnet til vedkommen på posten kom 0 result. Mens samoboeren derimot kom det opp navn og adresse. H sa at det er felles abon. Men fant H på face og samboeren på Facebook. hvor stor sannsynlighet for at politiet henlegge saken? Har sitti hele dagen og søkt overalt.. over 70% sier at saken blir henlagt utifrå deres erfaring med en sak hos politiet. Anonymkode: 8300d...ccb
Sirah Skrevet 27. januar 2020 #2 Skrevet 27. januar 2020 Står det når du søker opp sporingsnummeret at pakken er levert inn på postkontoret? For er den det så er jo dette strengt tatt posten sin feil og ikke selger. Dersom den ikke er levert inn så er det svindel. At hun har nummer registrert på samboeren er ikke så merkelig. Det er det mange som har. 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 6 minutter siden, Sirah skrev: Står det når du søker opp sporingsnummeret at pakken er levert inn på postkontoret? For er den det så er jo dette strengt tatt posten sin feil og ikke selger. Dersom den ikke er levert inn så er det svindel. At hun har nummer registrert på samboeren er ikke så merkelig. Det er det mange som har. Står at Sendingen er innlevert til Posten/Bring. Produktnavn: NORGESPAKKE EGENEMBALLERT Anonymkode: 8300d...ccb
Sirah Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 Da er det jo posten som har surra den bort og ikke noe selger kan noe for. Ring postens kundeservice i morgen. 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #5 Skrevet 27. januar 2020 2 minutter siden, Sirah skrev: Da er det jo posten som har surra den bort og ikke noe selger kan noe for. Ring postens kundeservice i morgen. Men det har blitt opprettet en erstatningssak fra avsender, og vi begge ble enig om at vedkommen skulle overføre tilbake pengene. Men hittil idag ingenting. Fikk til å med bilder fra H om at H har opprettet betaling, men at H somlet frem og tilbake, glemte å godkjenne etter at H har lagt inn en betaling. Anonymkode: 8300d...ccb
Sirah Skrevet 27. januar 2020 #6 Skrevet 27. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det har blitt opprettet en erstatningssak fra avsender, og vi begge ble enig om at vedkommen skulle overføre tilbake pengene. Men hittil idag ingenting. Fikk til å med bilder fra H om at H har opprettet betaling, men at H somlet frem og tilbake, glemte å godkjenne etter at H har lagt inn en betaling. Anonymkode: 8300d...ccb Ja det er jeg enig med deg i at er ufint og DET skjønner jeg godt at du reagerer på. Jeg hang meg nok for mye opp i den "sporingsbiten" i innlegget ditt
The Kitten Skrevet 27. januar 2020 #7 Skrevet 27. januar 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, kjøpte en ting på Finn. Vippset vedkommen beløpet- var litt over 5000kr. Vedkommen hadde en annen bank så det tok nesten 2 dager før pengene var inne på kontoen. vi begge ble enig om at pakken skulle sendes med Norgespakke. Fikk tilsendt bilde kun utskrift av lappen som skulle limes på pakken for så å sende det inn til posten. Fikk aldri noe pakke PR hittil i dag, prøvde å søke opp pakken med sporingsnummer. Står at pakken er forsatt i posten i området til vedkommen, at den ikke har blitt sendt videre. H sa at det har blitt opprettet en erstatningssak, men at det skulle ta opp til 60dager. Begge ble enig om at jeg skulle få pengene tilbake. Ble lovet om at pengene skulle overføres på min konto( ikke vipps, vet ikke hvorfor)men det ble aldri overført noe penger, selvom det ble sendt et bilde der vedkommen hadde screenshot betalingen. « men så hadde h glemt å godkjenne betalingen» sa at h skulle fullføre betalingen med en gang ( 3 ganger sa h at h hadde fullført betalingen og at jeg skulle få pengene dagen etter. Til i dag 27.01. Forsatt Ingenting) vedkommen skrev, selvom jeg politi anmelde H så har H alt dokument av at pakken har blitt sendt inn til posten( hva om H har kjøpt Adresselapp på nettet og vedkommen har kun printer ut sedlet og ikke har levert inn pakken?) er det mulig? Skrev saklig og punktlig meldinger til vedkommen, men H mente jeg trakassert H. politi anmeldte hun i dag 27.01. Har alt av info navn til vedkommen. Selvom H har to forskjellige navn på Vipps og Facebook. ;( mellomnavn) Vedkommen har ikke noe mobilnr ( da jeg søkte opp nr på 1881, 180 og gulesider så kom samboeren sitt navn og ikke H). Søkte opp navnet til vedkommen på posten kom 0 result. Mens samoboeren derimot kom det opp navn og adresse. H sa at det er felles abon. Men fant H på face og samboeren på Facebook. hvor stor sannsynlighet for at politiet henlegge saken? Har sitti hele dagen og søkt overalt.. over 70% sier at saken blir henlagt utifrå deres erfaring med en sak hos politiet. Anonymkode: 8300d...ccb Så unødvendig å skrive H hele veien for så å skrive hun. 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #8 Skrevet 27. januar 2020 Ja.. og saken har eskalert seg helt, etter at vedkommen har lovet meg gang på gang om at hun skulle fikse betalingen. Så i dag anmeldte jeg H til politiet. Har alt av dokument av samtalen og bevis, de får bare se på saken. Er sikkert like frustrert fra H sin side, men at det har blitt opprettet en erstatningssak, så burde det ikke vær no problem å tilbake betale beløpet? H får jo en erstatningssak fra posten ettersom de har klart å mistet pakken? Anonymkode: 8300d...ccb
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #9 Skrevet 29. januar 2020 På 27.1.2020 den 23.07, Sirah skrev: Ja det er jeg enig med deg i at er ufint og DET skjønner jeg godt at du reagerer på. Jeg hang meg nok for mye opp i den "sporingsbiten" i innlegget ditt Hei! Jeg fant denne selger på Finn igjen med ny annonse «ysl veske til salgs». Jeg hadde en følelser på at det er samme personen. Fikk en venninne til å kontakte denne personen! Og det viste seg at det er samme!! Hun ba venninnE om å vippse til Samme nr og navn! Jeg tar hele samtalen mellom meg og vennine samt bilder til politiet. Hvordan er det mulig å opprette en ny bruker, hvis den gamle bruker har blitt blokkert/ utestengt. Anonymkode: 8300d...ccb
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #10 Skrevet 30. januar 2020 På 27.1.2020 den 22.57, Sirah skrev: Da er det jo posten som har surra den bort og ikke noe selger kan noe for. Ring postens kundeservice i morgen. Hei! Jeg fant denne selger på Finn igjen med ny annonse «ysl veske til salgs». Jeg hadde en følelser på at det er samme personen. Fikk en venninne til å kontakte denne personen! Og det viste seg at det er samme!! Hun ba venninnE om å vippse til Samme nr og navn! Jeg tar hele samtalen mellom meg og vennine samt bilder til politiet. Hvordan er det mulig å opprette en ny bruker, hvis den gamle bruker har blitt blokkert/ utestengt. ( etter at eg anmeldte til politiet 27.01 så fikk eg pengene tilbake, saken pågår forsatt. Jeg vil ikke oppheve den, tenkte at hu skulle få seg en lære peng) Anonymkode: 8300d...ccb 1
Sirah Skrevet 30. januar 2020 #11 Skrevet 30. januar 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg fant denne selger på Finn igjen med ny annonse «ysl veske til salgs». Jeg hadde en følelser på at det er samme personen. Fikk en venninne til å kontakte denne personen! Og det viste seg at det er samme!! Hun ba venninnE om å vippse til Samme nr og navn! Jeg tar hele samtalen mellom meg og vennine samt bilder til politiet. Hvordan er det mulig å opprette en ny bruker, hvis den gamle bruker har blitt blokkert/ utestengt. ( etter at eg anmeldte til politiet 27.01 så fikk eg pengene tilbake, saken pågår forsatt. Jeg vil ikke oppheve den, tenkte at hu skulle få seg en lære peng) Anonymkode: 8300d...ccb Hun har nok registrert det med en ny mailadresse tenker jeg. Det eneste du nok kan gjøre er å kontakte Finn og rapportere brukeren tenker jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå